ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KREATYWNOŚĆ JĘZYKOWA PRZESTRZENI MEDIALNEJ


BURSKA K.CIEŚLA B. RED.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 57.89 Twoja cena  55,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kreatywność językowa przestrzeni medialnej


Nadawcy współczesnych komunikatów medialnych prześcigają się w tworzeniu oryginalnych konstrukcji słownych. Media przestały być wyłącznie środkiem przekazywania informacji, stanowią stylistyczny tygiel rozmaitych zabiegów językowych mających skupić uwagę odbiorcy na formie przekazu wiadomości.

Jakie są przejawy i funkcje kreatywności słownej w mediach?

Pytanie to postawili sobie młodzi naukowcy ze wszystkich najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce, prezentujący wyniki badań poświęconych zjawiskom słownym stosowanym w szeroko rozumianej przestrzeni medialnej: prasie, radiu, telewizji i Internecie.

Analizom poddane zostały tendencje językowe rysujące się w marketingu, reklamie i namingu. Szczególną uwagę zwrócono także na różne postacie komizmu werbalnego. W tomie nie zabrakło tekstów omawiających najnowsze narzędzia komunikacji, takie jak Facebook i Twitter.

Publikacja może zainteresować nie tylko humanistów zajmujących się opisem komunikatów językowych, ale także te osoby, które chcą rozwijać umiejętności pisarskie i kompetencje językowe.


Wstęp

Kreatywność dziennikarska

Dariusz Baran - Sieć pozwala na więcej – o języku współczesnych dziennikarzy uwag kilka  11
Katarzyna Burska - Wykorzystanie nazw własnych do modyfikacji frazemów w nagłówkach prasy sportowej (na przykładzie tygodnika „Piłka Nożna” i miesięcznika „Piłka Nożna Plus” )  27
Karolina Czemplik - Czasami zaskakujący, czasami zabawny, ale jak że oryginalny język relacji sportowych Zimowych Igrzysk Olimpijskich Soczi 2014 49
Aleksandra Różalska - Czy z tej bajki będzie złoto? - kreatywne wykorzystanie modyfikacji związków frazeologicznych i nawiązań intertekstualnych w nagłówkach prasowych „Przeglądu Sportowego” 59
Magdalena Wojenka-Karasek - Tytuł prawdę Ci powie? Słowotwórcze zabiegi w nagłówkach „Polityki” 71

Internet jako przestrzeń kreatywna

Paulina Banaśkiewicz – Kreacja treści postów na fanpage’u blogerki modowej. Środki, funkcje oraz intencje 89
Anna Ciechańska - Moda językowa na Facebooku – nadużywane wyrazy i tematy 101
Joanna Duda - Jak odczytać relacje panujące pomiędzy słowem a obrazem? – analiza komiksu w wersji online na przykładzie Bajki o Szafiarce Ilony Myszkowskiej 113
Kamil Olender - Językowe i pozajęzykowe aspekty komunikacji przedstawicieli Pokolenia Y w Internecie na przykładzie serwisu Facebook 125
Beata Kurządkowska, Marek Maruszczak - Mem - współczesna plotka internetowa  137
Aleksandra Majdzińska - Kreatywność w memie internetowym  151
Jagoda Sałaj, Agnieszka Śliz - Memy słowno-obrazowe jako wyraz kreatywności użytkowników Internetu  163
Przemysław Szews - Demotywatory i internetowe memy – o łączeniu słowa i obrazu na Twitterze 177

Kreatywność w reklamie, marketingu i nazewnictwie

Agnieszka Barczyk - Czy istnieje przepis na dobrą nazwę marketingową? Przykłady sukcesów i porażek w namingu 195
Magdalena Budzyńska - Dobre, bo tanie i dobre - o nazwach polskich tanich win owocowych   207
Natalia Kmieć - Kwadrans po ósmej, Najsztub pyta, Co z tą Polską? - czyli o mechanizmach tworzenia nazw programów publicystycznych słów kilka  221
Agnieszka Kowalczyk - „Wszystkie drogi prowadzą do Soczi” - analiza przekazów reklamowych przygotowanych na Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2014 w aspekcie kreatywności językowej   233
Justyna Łopatka- Przezwiska ludowe we współczesnej komunikacji  247
Paweł Wiater -  A lternate Reality Game – marketing wirusowyw rzeczywistości wirtualnej i sieciowej 257
Ilona Witkowska - Argumentacja jako środek perswazji - na przykładzie prasowych tekstów reklamowych 267
Beata Michalska - „Pigułka szczęścia”, czyli o kreacji świata na internetowych stronach gabinetów stomatologicznych (leksyka wartościująca) 283

Komizm językowy

Mateusz Gaze - Stylizacja jako sposób budowania komizmu językowego  299
Karolina K rzysztoń - Co śmieszy w filmach Abstrachuje.T V i co z tego wynika  311
Rafał Maćkowiak - Zamierzona niepoprawność językowa jako źródło komizmu w serialu Świat według Kiepskich 325
Małgorzata Miławska - „To kłamstwo! Kopernik była kobietą!” – sposoby budowania komizmu językowego w wybranych filmach Juliusza Machulskiego 339
Urszula Wróbel – Modyfikacje językowe jako jeden ze sposobów kreacji dowcipu we wlepkach 353
Arkadiusz Lorenc - Dlaczego śmieszą nas z założenia nieśmieszne żarty? – kilka uwag na temat krótkich żartów publikowanych na stronie suchary.com 367


378 stron, Format: 14.5x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022