ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA W OBROCIE ELEKTRONICZNYM ZARYS PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ TOM 5


KĘPIŃSKI J. KLAFKOWSKA-WAŚNIOWSKA K SIKORSKI R.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 106.80 Twoja cena  101,46 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Własność intelektualna w obrocie elektronicznym

ZARYS PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ TOM 5


Niniejszy, już V tom z Serii poświęcony jest aktualnym zagadnieniom prawa własności intelektualnej w szeroko rozumianym obrocie elektronicznym, a w szczególności w Internecie.

Autorzy tomu, zarówno naukowcy jak i praktycy, z różnych perspektyw spojrzeli na problematykę praw autorskich, wynalazków, znaków towarowych, ochrony dóbr osobistych i danych osobowych oraz domen internetowych i reklamy.

W zakresie problematyki prawnoautorskiej autorzy poruszają przede wszystkim kwestie zasady terytorialności, odpowiedzialności za naruszenia praw autorskich i pokrewnych przez tzw. host-providerów, problematykę nakazów sądowych nakładanych na pośredników internetowych, licencji na korzystanie z utworów muzycznych on-line, dozwolonego użytku prywatnego w zakresie utworów rozpowszechnianych w Internecie, rozpowszechniania utworów w postaci streamingu i usług tzw. zestawiania wiadomości powiązanych z zamieszczaniem linków internetowych.

Z punktu widzenia zasad uczciwej konkurencji rozważane są problemy prawne związane z reklamą kontekstową i reklamą behawioralną.

Omawiane są też kwestie o zasadniczym znaczeniu w szerszym kontekście działalności w środowisku cyfrowym, jak problematykę zdolności patentowej rozwiązań informatycznych, zasady dotyczących tzw. chmury obliczeniowej oraz rejestracji i korzystania z domen internetowych.

Tom V łączy więc różne, ale aktualne zagadnienia dotyczące problematyki własności intelektualnej, które pojawiły się w ostatnim czasie w związku z niezwykle szybkim rozwojem Internetu.


Wprowadzenie
Wykaz skrótów
Wykaz orzecznictwa
Wykaz aktów prawnych
Wykaz literatury

Rozdział I. Zasada terytorializmu praw własności intelektualnej w kontekście handlu elektronicznego oraz zmian zachodzących w prawie prywatnym międzynarodowym
§ 1. Wprowadzenie
§ 2. Zasady terytorializmu i personalizmu w początkach prawa prywatnego międzynarodowego
§ 3. Zasada terytorializmu praw własności intelektualnej
§ 4. Krytyka zasady terytorializmu w kontekście prawa prywatnego międzynarodowego
§ 5. Koncepcja uniwersalizmu a zasada państwa pochodzenia
§ 6. Znaczenie Zasad CLIP
§ 7. Ocena wybranych orzeczeń TSUE w kontekście zasady terytorializmu
I. Jurysdykcja krajowa i kwalifikacja łącznika miejsca naruszenia praw własności intelektualnej
II. Prawo właściwe i potwierdzenie obowiązywania zasady terytorializmu przez TSUE
III. Wykorzystanie kryterium nakierowania jako dowód utrzymania zasady terytorializmu przy jednoczesnym jej uelastycznieniu
§ 8. Wnioski

Rozdział II. Wyłączenia odpowiedzialności host providerów - w poszukiwaniu równowagi pomiędzy dobrami prawnie chronionymi
§ 1. Zagadnienia wprowadzające
I. Rozwój Internetu
II. Host provider i jego rola
III. Konflikt dóbr prawnie chronionych z host providerem w tle
IV. Ważenie interesów - geneza regulacji dyrektywy 2000/31 w zakresie
wyłączeń odpowiedzialności host providerów
§ 2. Wyłączenie odpowiedzialności host providerów w świetle regulacji art. 14 ŚwiadUsłElektU
I. Wyłączenie odpowiedzialności deliktowej
II. Wyłączenie odpowiedzialności kontraktowej
§ 3. Brak ogólnego obowiązku w zakresie nadzoru
§ 4. Procedura powiadamiania i usuwania
§ 5. Problemy związane z pozyskaniem danych content providera
§ 6. Wnioski końcowe

Rozdział III. Pośrednicy internetowi jako adresaci nakazów sądowych w kontekście naruszenia autorskich praw majątkowych i praw pokrewnych w Internecie - kilka uwag o dostępności oraz zakresie podmiotowym nakazów na tle najnowszego orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
oraz prawa wybranych państw członkowskich

§ 1. Wprowadzenie
§ 2. Pośrednicy internetowi w świetle dyrektyw UE
§ 3. Nakazy w prawie państw członkowskich
I. Niemcy
II. Wielka Brytania
III. Polska
§ 4. Podsumowanie

Rozdział IV. System licencji wieloterytorialnych według dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/26/UE (wybrane zagadnienia prawne)
§ 1. Uwagi wstępne
§ 2. Zalecenie Nr 2005/737
§ 3. Krytyka zalecenia Komisji Nr 2005/737 i konsultacje przed wprowadzeniem dyrektywy 2014/26
§ 4. Licencje wieloterytorialne według dyrektywy 2014/26
§ 5. Podsumowanie

Rozdział V. Wiele hałasu o nic? Uwagi o dozwolonym użytku prywatnym na tle orzeczenia TSUE w sprawie ACI Adam
§ 1. Wprowadzenie
§ 2. Użytek prywatny w prawie UE oraz w prawie państw członkowskich
I. Prywatny użytek w prawie unijnym
II. Prywatny użytek w prawie państw członkowskich
III. Użytek prywatny w świetle polskiej ustawy
§ 3. Wyrok TSUE w sprawie ACI Adam
§ 4. Skutki orzeczenia TSUE w sprawie ACI Adam
§ 5. Podsumowanie

Rozdział VI. Streaming w świetle prawa autorskiego
§ 1. Wprowadzenie
§ 2. Streaming - z technicznego punktu widzenia
§ 3. Prawnoautorska kwalifikacja streamingu z perspektywy "nadawcy" przesyłu
§ 4. Prawnoautorska kwalifikacja streamingu z perspektywy odbiorcy przekazu
§ 5. Zagadnienia dotyczące prawnoautorskiej kwalifikacji działalności portali internetowych oferujących materiały w technice streamingu
§ 6. Podsumowanie

Rozdział VII. Zestawienia wiadomości (ang. news aggregators) i spory o korzystanie z artykułów prasowych - problemy zakresu autorskich praw majątkowych w prawie Unii Europejskiej
§ 1. Wprowadzenie
§ 2. Spór w sprawie Svensson na tle sporów o korzystanie z artykułów prasowych w świetle prawa autorskiego
§ 3. Prawo do publicznego udostępniania utworów w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
§ 4. Udostępnianie linkówjako publiczne udostępnienie utworów
§ 5. Podsumowanie

Rozdział VIII. Użycie znaku towarowego jako słowa kluczowego w reklamie
§ 1. Wprowadzenie
§ 2. Usługa AdWords
I. Formy reklamy kontekstowej
II. Usługa AdWords
III. Zasady AdWords
§ 3. Używanie słowa kluczowego odpowiadającego znakowi towarowemu
I. Stan faktyczny spraw
II. Sprawa Louis Vuitton
III. Sprawa BergSpechte
IV. Sprawa BBY
V. Sprawa Portakabin
VI. Sprawa Interflora
VII. Sprawa Wintersteiger
VIII. Podsumowanie stanów faktycznych
§ 4. Zagadnienia prawne i odpowiedzi na pytania prejudycjalne
I. Uwagi wstępne
II. Wybór słów kluczowych a używanie znaku towarowego
1. Używanie znaku towarowego (zwykłego) przez reklamodawców
2. Używanie renomowanego znaku towarowego przez reklamodawców
3. Używanie znaku towarowego przez usługodawcę
4. Ograniczenie prawa do znaku towarowego i wyczerpanie praw
5. Jurysdykcja sądów krajowych
§ 5. Konsekwencje wyroków
I. Uwagi wstępne
II. Google
III. Uprawnieni (właściciele znaków towarowych) i reklamodawcy
§ 6. Podsumowanie

Rozdział IX. Internetowa reklama behawioralna - między regulacją prawną a samoregulacją
§ 1. Wprowadzenie
§ 2. Prawne regulacje internetowej reklamy behawioralnej
I. Reklama behawioralna a regulacja dotycząca prywatności i łączności elektronicznej
II. Reklama behawioralna a zwalczanie nieuczciwych praktyk handlowych
1. Reklama behawioralna jako reklama wprowadzająca w błąd
2. Reklama behawioralna jako reklama agresywna
§ 3. Samoregulacja w zakresie internetowej reklamy behawioralnej
§ 4. Wnioski

Rozdział X. Ochrona danych osobowych w środowisku Chmury Obliczeniowej (ang. Cloud Computing). Analiza wybranych elementów reformy przepisów
o ochronie danych osobowych w Unii Europejskiej

§ 1. Wprowadzenie
§ 2. Pojęcie i definicja Chmury Obliczeniowej
§ 3. Chmura Obliczeniowa w Unii Europejskiej
§ 4. Przegląd wybranych elementów reformy przepisów dotyczących ochrony danych osobowych w kontekście Chmury Obliczeniowej
I. Definicja danych osobowych
1. Bezpieczeństwo danych w chmurze a anonimizacja
2. "Wyodrębnienie" osoby (ang. singling out)
II. "Prawo do bycia zapomnianym" (ang. right to be forgotten)
III. Naruszenia ochrony danych osobowych (ang. data breaches)
§ 5. Wnioski

Rozdział XI. Ochrona patentowa rozwiązań informatycznych na gruncie Konwencji o udzielaniu patentów europejskich i prawa polskiego
§ 1. Wprowadzenie
§ 2. Rozwój praktyki decyzyjnej EUP
§ 3. Aktualna praktyka EUP w Wytycznych EUP
§ 4. Ochrona innowacji informatycznych w Polsce
§ 5. Podsumowanie

Rozdział XII. "Zła wiara" jako kryterium rozstrzygania kolizji nazwy domenowej ze znakiem towarowym na przykładzie regulacji ACPA oraz UDRP
§ 1. Wprowadzenie
§ 2. ACPA - przegląd regulacji
§ 3. UDRP - przegląd regulacji
§ 4. Porównanie przesłanek "złej wiary" w ACPA i UDRP
§ 5. Podsumowanie

Indeks rzeczowy


212 stron, Format: 16.5x23.8cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022