|
PEDAGOGIKA A PARADYGMAT NIEŚWIADOMOŚCI
OLCHANOWSKI T. wydawnictwo: ENETEIA , rok wydania 2013, wydanie Icena netto: 43.89 Twoja cena 41,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Pedagogika a paradygmat nieświadomości
Głównym celem monografii jest zwrócenie uwagi na doniosłość koncepcji Junga dla
współczesnej pedagogiki, szczególnie w zakresie relacji pedagogicznych.
Spojrzenie przez pryzmat procesów nieświadomych na współzależność
samowychowania i wychowania pozwoliło autorowi rozwinąć zagadnienie w oparciu nie tylko
o jungowską psychologię analityczną, ale też klasyczną psychoanalizę, psychologię
egzystencjalną i ewolucyjną oraz, by tak rzec, psychopedagogikę buddyjską.
Wśród rozpatrywanych zagadnień m.in.: indywiduacja a ideologizacja, pedagogia a
inicjacja, rodzina jako środowisko inicjacyjne, alienacja, autoanaliza, samooszustwo,
los, samowyzysk, pedagogika głębi.
Wprowadzenie
Rozdział 1. Współzależność wychowania i samowychowanie
Rozdział 2. Umysł a psyche
Rozdział 3. Indywiduacja a ideologizacja
Rozdział 4. Idea samowychowania w psychologii analitycznej
Rozdział 5. Pedagogia a inicjacja
Rozdział 6. Rodzina jako środowisko inicjacyjne. Problem Edypa, Cień Lajosa i
wyzwanie Sfinksa
Rozdział 7. Zachowanie dziecka jako test projekcyjny dla wychowawców
Rozdział 8. Relacja matka – dziecko w świetle teorii archetypów
Rozdział 9. Proces indywiduacji w pierwszej połowie życia
Rozdział 10. Samowychowanie a problem persony
Rozdział 11. Nieświadomość i los. Fenomen nieświadomości rodzinnej
Rozdział 12. Sublimacja, desublimacja i transformacja
Rozdział 13. Autoanaliza a samooszustwo. Praca ze stanami umysłu jako podstawa
samowychowania i wychowania
Rozdział 14. Samowychowanie a pułapka samowyzysku
Rozdział 15. Jungowski fenomen alienacji jako problem pedagogiczny
Zakończenie: Czym miałaby być pedagogika głębi?
Bibliografia
257 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|