|
EDUKACJA DZIECI I MŁODZIEŻY W ŚRODOWISKACH ZRÓŻNICOWANYCH KULTUROWO
LEWOWICKI T.CHOJNACKA-SYNASZKO B.PIECHACZEK-OGIERMAN G. RED. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2014, wydanie Icena netto: 41.15 Twoja cena 39,09 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja dzieci i młodzieży w środowiskach zróżnicowanych kulturowo
Niniejszy tom zaliczyć można do tych prac z serii „Edukacja Międzykulturowa”,
które wyraźnie odwołują się do zagadnień uwarunkowań właśnie edukacji
międzykulturowej, przedstawiają problemy tej edukacji oraz przykłady dobrych
praktycznych rozwiązań, przykłady doświadczeń godnych upowszechniania.
Dominującymi wątkami w tym zbiorze są zagadnienia udziału szkół w kształtowaniu
(się) tożsamości młodych ludzi, środowiskowych uwarunkowań rozwoju, uczenia się, a
także kwestie komunikowania się w społecznościach zróżnicowanych kulturowo.
Stosunkowo dużo uwagi poświęcono problemom szkolnej i pozaszkolnej praktyki
edukacyjnej. Co istotne – w poszczególnych tekstach znaleźć można relacje z
własnych doświadczeń i propozycje wzbogacania oraz ulepszania zajęć z szeroko
pojmowanej edukacji międzykulturowej.Zagadnieniem, któremu poświęcone zostały
odrębne opracowania, jest edukacja Romów i uwarunkowania tej edukacji. W sumie powstał
zbiór przedstawiający ważne sprawy współczesnej teorii i praktyki edukacji w ogóle,
a edukacji międzykulturowej w szczególności.
Fragment Wprowadzenia
Wprowadzenie
ŚRODOWISKO I SZKOŁA A ROZWÓJ I TOŻSAMOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY
Stefan Mieszalski
O niektórych mechanizmach pośredniczących między środowiskiem wielokulturowym a
uczeniem się dziecka
Barbara Grabowska
Udział szkoły z polskim językiem nauczania w kształtowaniu poczucia tożsamości uczniów
Iwona H. Pugacewicz
Jak najlepiej kształcić polskiego emigranta w Paryżu? O dylematach programowych i ich
praktycznych rozwiązaniach
w I połowie XIX wieku
Barbara Chojnacka-Synaszko
Płaszczyzny życia codziennego młodych ludzi jako możliwe obszary realizacji edukacji
wielo- i między kulturowej
Janina Urban
Kontakty szkół miasta granicznego Republiki Czeskiej z Polską na przykładzie szkół z
Czeskiego Cieszyna
Natalia Bednarska
Obecność idei wielokulturowości/międzykulturowości w dokumentach szkolnych
KOMUNIKACJA W WARUNKACH WIELOKULTUROWOŚCI
Dorota Misiejuk
Komunikacyjne uwarunkowania wspólnoty edukacyjnej na pograniczu
Mirosław Sobecki
Wybrane uwarunkowania kompetencji do komunikacji między kulturowej uczniów szkół
średnich w północno-wschodniej Polsce
Marta Krasuska-Betiuk
Dydaktyka języka polskiego w kraju i poza jego granicami - w poszukiwaniu miejsc wspólnych
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA -PROBLEMY I ROZWIĄZANIA PRAKTYCZNE
Marzanna Pogorzelska
Studium bezradności, czyli system edukacji wobec zdarzeń o podłożu ksenofobicznym w
środowisku wielokulturowym. Przypadek Białegostoku i Podlasia
Przemysław P. Grzybowski
Literackie spotkania z Innymi. Zabawne lektury w edukacji międzykulturowej dzieci i
młodzieży
Anna Józefowicz
Dobre praktyki na rzecz dzieci w zakresie rozumienia sztuki ludowej na Podlasiu
Natalia M. Ruman
Edukacja regionalna i przekaz dziedzictwa kulturowego w opinii uczniów, nauczycieli i
rodziców szkół ponadgimnazjalnych miasta Pszczyny
Agnieszka Niewiara
Międzykulturowy wymiar projektów e-Twinning
EDUKACJA ROMÓW
Artur Paszko
Romskie dziecko w polskiej szkole
Łukasz Kwadrans
Edukacja w warunkach wielokulturowości. Wnioski dla diagnozy specjalnych potrzeb uczniów
dwujęzycznych i dwukulturowych na przykładzie Romów
Jaroslav Balvin, Lenka Haburajova Ilavska
Use of play in educating the Romani: the pedagogical and andragogical dimension
Wykaz publikacji w serii "Edukacja Miedzykulturowa"
Informacja o autorach
286 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|