|
CZYSTOŚĆ I PORZĄDEK W GMINIE 114 WZORÓW UCHWAŁ POSTANOWIEŃ DECYZJI I PROTOKOŁÓW Z OBJAŚNIENIAMI
WOJDYLAK-SPUTOWSKA Z. SPUTOWSKI A.J. wydawnictwo: ODDK , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 200.00 Twoja cena 190,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Czystość i porządek w gminie
114 wzorów uchwał, postanowień, decyzji i protokołów z objaśnieniami
Poradnik zawiera wzory uchwał, postanowień, decyzji, zarządzeń, pism i
protokołów niezbędnych w pracy pracowników urzędów samorządu terytorialnego
zajmujących się problematyką utrzymania czystości i porządku w gminach oraz w
związkach międzygminnych.
Podstawą zbioru jest ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i
porządku w gminach (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm., z uwzględnieniem zmian
wprowadzonych w 2015 roku).
Dokumenty mają formę szablonów pozwalających przyjąć określoną koncepcję
rozstrzygnięcia indywidualnej sprawy z zakresu funkcjonującego systemu gospodarowania
odpadami komunalnymi oraz utrzymania czystości porządku w gminie.
Autorzy opracowali wzory dokumentów w siedmiu kategoriach zadań:
Uchwały organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego w zakresie
utrzymania porządku i czystości w gminach
Obowiązki właściciela w zakresie zapewnienia utrzymania czystości i porządku
Określanie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Udzielanie zezwoleń na świadczenie usług
Nakładanie kar pieniężnych
Kontrole w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi
Pozostałe
Od autorów
Wykaz skrótów
Wykaz aktów prawnych
1. Uchwały organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego w zakresie
utrzymania porządku i czystości w gminach
1.1. Uchwała w sprawie przejęcia od właścicieli nieruchomości obowiązków w zakresie
pozbywania się nieczystości ciekłych
1.2. Uchwała w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne
1.3. Uchwała w sprawie podziału obszaru gminy na sektory w celu zorganizowania
odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
1.4. Uchwała w sprawie sposobu obliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
na terenie nieruchomości, która w części stanowi nieruchomość zamieszkałą a w
części nieruchomość niezamieszkałą przez mieszkańców
1.5. Uchwała w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi oraz stawki tej opłaty (wariant od gospodarstwa domowego)
1.6. Uchwała w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi oraz stawki tej opłaty (wariant od osoby)
1.7. Uchwała w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi oraz stawki tej opłaty (wariant od 1 m2 powierzchni lokalu mieszkalnego)
1.8. Uchwała w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi oraz stawki tej opłaty (obiekty hotelarskie)
1.9. Uchwała w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi oraz stawki tej opłaty (wariant od 1 m3 zużytej wody)
1.10. Uchwała w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości
położonych na terenie Gminy / Miasta / Zgromadzenia Związku Gmin
1.11. Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od
nieruchomości zamieszkałych - metoda od 1 m2 powierzchni
1.12. Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od
nieruchomości zamieszkałych - metoda od 1 m3 zużytej wody
1.13. Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od
nieruchomości zamieszkałych - metoda od gospodarstwa domowego
1.14. Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od
nieruchomości zamieszkałych - metoda od osoby
1.15. Dane dotyczące odpadów komunalnych i zbiorników bezodpływowych
1.16. Dane o nieruchomościach zamieszkałych
1.17. Informacja o danych niezbędnych do ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi
1.18. Informacja o współwłaścicielach
1.19. Oświadczenie na potrzeby wypełnienia przez zarządcę nieruchomości deklaracji o
wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
1.20. Załącznik do deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi składany przez zarządcę nieruchomości (spółdzielnia mieszkaniowa /
wspólnota mieszkaniowa)
1.21. Uchwała w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający
się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania
zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
1.22. Uchwała w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości
położonych na terenie Gminy / Miasta / Związku, na których znajdują się domki
letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno- wypoczynkowe
jedynie przez część roku
1.23. Uchwała w sprawie określenia innego sposobu udokumentowania wykonania obowiązku w
zakresie pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości ciekłych
1.24. Uchwała w sprawie inkasa opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
1.25. Uchwała w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez
Gminę / Związek Gmin w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi
1.26. Uchwała w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik
1.27. Uchwała w sprawie określenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
na nieruchomościach, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych
nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe
1.28. Uchwała w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i
zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości
opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
1.29. Uchwała w sprawie dopuszczenia zapłaty opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi kartą płatniczą
1.30. Uchwała w sprawie zwolnienia z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
1.31. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na
terenie Gminy
2. Obowiązki właściciela w zakresie zapewnienia utrzymania czystości i
porządku
2.1. Postanowienie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji nakazującej
wykonanie obowiązku zapewnienia utrzymania czystości i porządku
2.2. Zawiadomienie o przeprowadzeniu dowodu
2.3. Decyzja nakazująca wykonanie obowiązku zapewnienia utrzymania czystości i
porządku przez właściciela nieruchomości
2.4. Postanowienie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji nakazującej
wykonanie przez przedsiębiorcę użytkującego torowiska pojazdów szynowych obowiązku
zapewnienia utrzymania czystości i porządku
2.5. Zawiadomienie o przeprowadzeniu dowodu - wykonanie przez przedsiębiorcę
użytkującego torowiska pojazdów szynowych obowiązku uprzątnięcia torowiska
2.6. Decyzja nakazująca wykonanie obowiązku zapewnienia utrzymania czystości i
porządku przez przedsiębiorcę użytkującego torowiska pojazdów szynowych
2.7. Postanowienie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji nakazującej
wykonanie przez zarząd drogi obowiązku utrzymania czystości i porządku na drogach
publicznych
2.8. Zawiadomienie o przeprowadzeniu dowodu - wykonanie obowiązków przez zarządcę
drogi
2.9. Decyzja nakazująca wykonanie obowiązku zapewnienia utrzymania czystości i
porządku przez zarządcę drogi
2.10. Zawiadomienie o przeprowadzeniu dowodu - postępowanie w sprawie ustalenia
obowiązku uiszczania opłat za odbieranie odpadów komunalnych lub opróżnianie
zbiorników bezodpływowych
2.11. Decyzja ustalająca obowiązek uiszczania opłat za odbieranie odpadów komunalnych
lub opróżnianie zbiorników bezodpływowych
2.12. Postanowienie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o przedłużeniu
decyzji ustalającej obowiązek uiszczania opłat za odbieranie odpadów komunalnych lub
opróżnianie zbiorników bezodpływowych
2.13. Decyzja przedłużająca decyzję w sprawie obowiązku uiszczania opłat za
odbieranie odpadów komunalnych lub opróżnianie zbiorników bezodpływowych
3. Określanie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
3.1. Zawiadomienie o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
3.2. Postanowienie o wszczęciu postępowania w sprawie określenia opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi
3.3. Postanowienie / zawiadomienie o przeprowadzeniu dowodu
3.4. Zawiadomienie o terminie zapoznania się z aktami sprawy
3.5. Decyzja określająca wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
3.6. Decyzja określająca wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
3.7. Postanowienie o zaliczeniu nadpłaty w opłacie za gospodarowanie odpadami
komunalnymi na poczet innych zaległości
3.8. Postanowienie o zaliczeniu nadpłaty w opłacie za gospodarowanie odpadami
komunalnymi na poczet innych zobowiązań
3.9. Decyzja określająca wysokość nadpłaty w opłacie za gospodarowanie odpadami
komunalnymi
3.10. Decyzja w sprawie odmowy stwierdzenia nadpłaty w opłacie za gospodarowanie
odpadami komunalnymi
4. Udzielanie zezwoleń na świadczenie usług
4.1. Wniosek o wydanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania
zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy / Miasta
4.2. Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed
bezdomnymi zwierzętami
4.3. Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt /
grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych
4.4. Wniosek o zmianę danych w zezwoleniu na prowadzenie działalności w zakresie:
opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych / ochrony
przed bezdomnymi zwierzętami / prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także
grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części
4.5. Wniosek o cofnięcie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie
opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych / ochrony
przed bezdomnymi zwierzętami / prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także
grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części
4.6. Wezwanie przedsiębiorcy do uzupełniania dokumentacji
4.7. Zawiadomienie o kontrolnym sprawdzeniu faktów podanych we wniosku
4.8. Protokół kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku na wykonywanie
działalności objętej zezwoleniem
4.9. Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników
bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
4.10. Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi
zwierzętami / prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i
spalarni zwłok zwierzęcych i ich części
4.11. Decyzja o odmowie wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie
opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych / ochrony
przed bezdomnymi zwierzętami / prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt,
a także grzebowisk i spalarni zwłok
zwierzęcych i ich części
4.12. Ewidencja udzielonych i cofniętych zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców
działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu
nieczystości ciekłych
4.13. Ewidencja udzielonych i cofniętych zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców
działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami / prowadzenia schronisk
dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich
części
4.14. Decyzja o odmowie zmiany zezwolenia / cofnięcia zezwolenia na prowadzenie
działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu
nieczystości ciekłych / ochrony przed bezdomnymi zwierzętami / prowadzenia schronisk
dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich
części
4.15. Wezwanie przedsiębiorcy do niezwłocznego zaniechania naruszania warunków
zezwolenia
4.16. Postanowienie o wszczęciu postępowania administracyjnego - cofnięcie zezwolenia
4.17. Decyzja o zmianie zezwolenia / cofnięciu zezwolenia na prowadzenie działalności w
zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych /
ochrony przed bezdomnymi zwierzętami / prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a
także grzebowisk i spalarni zwłok
zwierzęcych i ich części
4.18. Decyzja w sprawie cofnięcia zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie
opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych / ochrony
przed bezdomnymi zwierzętami / prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także
grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części
5. Nakładanie kar pieniężnych
5.1. Postanowienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie nałoSenia kary
pieniężnej
5.2. Zawiadomienie o przeprowadzeniu dowodu - postępowanie w stosunku do przedsiębiorcy
5.3. Decyzja o nałoSeniu kary pieniężnej na przedsiębiorcę odbierającego odpady
komunalne od właścicieli nieruchomości
5.4. Postanowienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie nałożenia kary
pieniężnej na podmiot prowadzący punkt selektywnego odbierania odpadów komunalnych
5.5. Zawiadomienie o przeprowadzeniu dowodu - postępowanie o nałożenie kary dla
podmiotu prowadzącego PSZOK
5.6. Decyzja o nałożeniu kary pieniężnej na podmiot prowadzący punkt selektywnego
zbierania odpadów komunalnych
5.7. Postanowienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie nałożenia kary
pieniężnej na podmiot prowadzący działalność w zakresie opróżniania zbiorników
bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
5.8. Zawiadomienie o przeprowadzeniu dowodu - postępowanie o nałożenie kary dla
podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych
i transportu nieczystości ciekłych
5.9. Decyzja o nałożeniu kary pieniężnej na podmiot prowadzący działalność w
zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
5.10. Postanowienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie nałożenia
kary pieniężnej na gminną jednostkę organizacyjną
5.11. Zawiadomienie o przeprowadzeniu dowodu - postępowanie o nałożenie kary dla
gminnej jednostki organizacyjnej
5.12. Decyzja o nałożeniu kary pieniężnej na gminną jednostkę organizacyjną
5.13. Postanowienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie nałożenia
kary pieniężnej na gminę / związek międzygminny
5.14. Zawiadomienie o przeprowadzeniu dowodu - postępowanie o nałożenie kary dla Gminy
/ Związku Międzygminnego
5.15. Decyzja o nałożeniu kary pieniężnej na Gminę / Związek Międzygminny
5.16. Postanowienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie nałożenia
kary pieniężnej na prowadzącego regionalną instalację
5.17. Zawiadomienie o przeprowadzeniu dowodu - postępowanie o nałożenie kary dla
prowadzącego instalację wskazaną w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu
gospodarki odpadami
5.18. Decyzja o nałożeniu kary pieniężnej na prowadzącego instalację wskazaną w
uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami
5.19. Wniosek wójta / burmistrza / prezydenta miasta / zarządu związku międzygminnego
o zawieszenie zapłaty kary pieniężnej
5.20. Wezwanie do udokumentowania wniosku o zawieszenie zapłaty kary pieniężnej
5.21. Decyzja o zawieszeniu / odmowie zawieszenia zapłaty kary pieniężnej nałożonej
na gminę / związek międzygminny
5.22. Postanowienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie umorzenia kary
pieniężnej
5.23. Decyzja o umorzeniu kary pieniężnej nałożonej na gminę /związek międzygminny
6. Kontrola w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi
6.1. Procedura kontroli w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi
6.2. Zarządzenie - wzór upoważnienia do kontroli
6.3. Zarządzenie w sprawie określenia procedury rozliczania i kontroli inkasentów
opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
6.4. Zarządzenie w sprawie ustalenia procedur przeprowadzania czynności sprawdzających
oraz kontroli finansowo-podatkowej w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi
6.5. Wniosek do komendanta Policji o udzielenie pomocy podczas kontroli
6.6. Protokół oględzin
6.7. Protokół kontroli
7. Varia
7.1. Oświadczenie o niepowstawaniu odpadów oraz o niezamieszkiwaniu mieszkańców na
terenie nieruchomości
7.2. Wzór oświadczenia o przyczynie wystąpienia różnicy pomiędzy ilością osób
zameldowanych a zamieszkujących w nieruchomości, której dotyczy deklaracja o wysokości
opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
7.3. Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości
7.4. Zgłoszenie do ewidencji zbiornika bezodpływowego (szamba) lub przydomowej
oczyszczalni ścieków
7.5. Wniosek zgłoszenia instalacji niewymagającej pozwolenia wodnoprawnego na
wprowadzenie ścieków do wód lub do ziemi
7.6. Ankieta dla właścicieli nieruchomości z terenu gminy - zgłoszenie do ewidencji
zbiorników bezodpływowych
7.7. Wzór zgłoszenia do ewidencji zbiorników bezodpływowych lub przydomowej
oczyszczalni ścieków
7.8. Wzór oświadczenia o posiadanym zbiorniku bezodpływowym (szambo) lub przydomowej
oczyszczalni ścieków
7.9. Wzór zarządzenia w sprawie przeprowadzenia deratyzacji
7.10. Ewidencja zbiorników bezodpływowych
7.11. Ewidencja przydomowych oczyszczalni ścieków
7.12. Ewidencja umów zawartych na obieranie odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości
399 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|