ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

USB DLA NIEWTAJEMNICZONYCH W PRZYKŁADACH NA MIKROKONTROLERY STM32


PECZARSKI M.

wydawnictwo: BTC , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 113.49 Twoja cena  107,82 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

USB dla niewtajemniczonych w przykładach na mikrokontrolery STM32


Książka powstała z myślą o konstruktorach i programistach systemów mikroprocesorowych niewtajemniczonych w arkana USB, który jest obecnie najpopularniejszym interfejsem komunikacyjnym, zarówno w urządzeniach przenośnych jak i stacjonarnych.

Autor na praktycznych przykładach pokazał, jak zaprogramować interfejsy USB w mikrokontrolerach STM32 z rdzeniami ARM Cortex-M3 lub Cortex-M4. Przykłady przetestowano na mikrokontrolerach STM32F103, STM32F107, STM32F207, STM32F407 oraz STM32L152, co daje pełny przekrój „silników” interfejsów USB stosowanych w mikrokontrolerach STM32.

Zamiarem autora było zainteresowanie tematyką USB w systemach embedded zarówno elektroników hobbystów, studentów kierunków związanych z elektroniką lub informatyką, jak i doświadczonych konstruktorów i programistów systemów mikroprocesorowych.

Żeby opanować materiał przedstawiony w książce potrzebne jest minimalne doświadczenie w programowaniu mikrokontrolerów i znajomość podstaw języka C.


Przedmowa
Ważniejsze skróty użyte w książce

1. Architektura USB
1.1. Ogólna charakterystyka interfejsu
1.2. Warstwa fizyczna
1.3. Warstwa łącza
1.4. Warstwa protokołu
1.5. Deskryptory
1.6. Warstwa aplikacji dla danych sterujących
1.7. Wiadomości uzupełniające

2. Podstawy
2.1. Warianty sprzętu
2.1.1. Mikrokontrolery STM32
2.1.2. Płytki prototypowe
2.2. Struktura archiwum z przykładami
2.3. Pisanie programów dla wielu wariantów sprzętu
2.3.1. Jeden interfejs - wiele implementacji
2.3.2. Daj szansę kompilatorowi
2.3.3. Kompilacja warunkowa
2.3.4. Pliki konfiguracyjne
2.4. Biblioteka mikrokontrolera
2.4.1. Odmierzanie czasu
2.4.2. Diody świecące
2.4.3. Wyświetlacz ciekłokrystaliczny
2.4.4. Interfejs I2C
2.4.5. Interfejs I2S
2.4.6. Inicjowanie programu
2.4.7. Inicjowanie sprzętu
2.4.8. Parametry uruchamiania aplikacji
2.4.9. Przerwania
2.4.10. Wsparcie dla standardowej biblioteki języka C
2.5. Projekt wstępny
2.6. Kompilowanie programów
2.6.1. Narzędzia
2.6.2. Program make
2.6.3. Skrypt konsolidatora
2.7. Uruchamianie przykładowych programów
2.7.1. Uwagi dla użytkowników systemu Linux
2.7.2. Uwagi dla użytkowników systemu Windows
2.8. Dalsza lektura

3. Typowe urządzenia USB
3.1. Projekt urządzenia klasy HID
3.1.1. Deskryptory
3.1.2. Żądania
3.1.3. Protokół fazy rozruchu dla myszy i klawiatury
3.1.4. Implementacja myszy
3.1.5. Dżojstik
3.1.6. Funkcja main
3.1.7. Kompilowanie i testowanie
3.2. Projekt wirtualnego portu szeregowego
3.2.1. Deskryptory
3.2.2. Żądania i powiadomienia
3.2.3. Implementacja
3.2.4. Dioda świecąca mocy
3.2.5. Kompilowanie i testowanie
3.3. Projekt odtwarzacza audio
3.3.1. Deskryptory
3.3.2. Żądania
3.3.3. Synchronizacja
3.3.4. Przetwornik cyfrowo-analogowy
3.3.5. Implementacja
3.3.6. Kompilowanie i testowanie

4. Biblioteki
4.1. Biblioteka urządzenia USB dla STM32
4.1.1. Makra, stałe i struktury danych
4.1.2. Konfigurowanie urządzenia
4.1.3. Interfejs programistyczny
4.1.4. Rdzeń protokołu
4.1.5. Przerwania
4.1.6. Abstrakcja sprzętu
4.1.7. Główna funkcja programu
4.1.8. Wybrane fragmenty implementacji
4.2. Biblioteka libusb
4.2.1. Inicjowanie i zwalnianie biblioteki
4.2.2. Wyszukiwanie i otwieranie urządzenia
4.2.3. Wybieranie konfiguracji i rezerwowanie interfejsu
4.2.4. Przesyłanie blokujące
4.2.5. Przesyłanie nieblokujące
4.2.6. Pozostałe funkcje
4.3. Projekt urządzenia własnej klasy
4.3.1. Deskryptory
4.3.2. Żądania
4.3.2. Implementacja
4.3.3. Kompilowanie i testowanie

5. Zarządzanie zasilaniem urządzenia USB
5.1. Wymagania standardu i praktyczne sposoby ich realizacji
5.1.1. Komentarz do zawartości standardu
5.1.2. Rozszerzenie biblioteki urządzenia
5.2. Projekt wirtualnego portu szeregowego zasilanego z szyny
5.2.1. Implementacja
5.2.2. Zdalne budzenie
5.2.3. Kompilowanie i testowanie

6. Projekt urządzenia USB wysokiej szybkości
6.1. Deskryptory i żądania
6.2. Protokoły pamięci masowej
6.2.1. Protokół BOT
6.2.2. Protokół SCSI
6.3. Implementacja
6.3.1. Pamięć zewnętrzna
6.3.2. Protokół SCSI
6.3.3. Protokoły USB i BOT
6.4. Kompilowanie i testowanie

7. Projekt kontrolera HID
7.1. Biblioteka kontrolera USB dla STM32
7.1.1. Kody błędów
7.1.2. Abstrakcja sprzętu
7.1.3. Niskopoziomowe wejście-wyjście
7.1.4. Rdzeń protokołu
7.1.5. Funkcje pomocnicze
7.1.6. Przerwania kontrolera
7.1.7. Wybrane fragmenty implementacji
7.2. Obsługa myszy i klawiatury
7.2.1. Protokół fazy rozruchu
7.2.2. Program demonstrujący
7.2.3. Kompilowanie i testowanie

8. Projekt kontrolera pamięci masowej
8.1. System plików
8.1.1. Struktura aplikacji
8.1.2. Implementacja
8.2. Obsługa pamięci USB Flash
8.2.1. Protokół BOT
8.2.2. Protokół SCSI
8.3. Przykład użycia
8.3.1. Program demonstrujący
8.3.2. Kompilowanie i testowanie

Dodatek. Instalowanie narzędzi dla ARM Cortex-M

Literatura


408 stron, Format: 17.0x25.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022