ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 66.35 63,03   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI W PRZEMYŚLE SPOTKAŃ


BORODAKO K.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 66.35 Twoja cena  63,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie innowacjami w przemyśle spotkań


Autorzy publikacji podjęli się ważnej obecnie w polskiej gospodarce tematyki badań nad branżą spotkań (kongresami, konferencjami, wyjazdami motywacyjnymi, targami i wystawami oraz wydarzeniami firmowymi).

Nowatorskie analizy przeprowadzone zostały w kontekście podnoszenia konkurencyjności branży dzięki profesjonalnie zarządzanym procesom innowacji na poziomie przedsiębiorstwa. Ta praca powinna znaleźć się w biblioteczce każdej osoby organizującej lub uczestniczącej w profesjonalnych spotkaniach lub wydarzeniach. Pozwala zrozumieć mechanizmy skutecznej współpracy z dostawcami wysokospecjalistycznych usług biznesowych (ang. Knowledge Intensive Business Services – KIBS) oraz wskazuje najważniejsze trendy rozwoju branży spotkań i turystyki biznesowej.

Autorzy:

wyczerpująco omawiają strukturę przemysłu spotkań,
wprowadzają w tajniki procesu innowacji w przemyśle spotkań,
przedstawiają zagadnienie wysokospecjalistycznych usług biznesowych,
zapoznają z wykorzystanymi metodami badań optymalnie pasujących do przemysłu spotkań,
w sposób urozmaicony omawiają przypadki stosowania innowacyjnych rozwiązań w przemyśle spotkań,
podkreślają wysoki poziom innowacyjności przemysłu spotkań.

„….recenzowana książka to wartościowe opracowanie wypełniające lukę w zakresie badań sektora przemysłu spotkań i jego podatności na innowacje. Na szczególne podkreślenie i wysoką ocenę zasługują przedstawione w tej książce wyniki badań empirycznych z wykorzystaniem wielu metod: ankietowej, wywiadów pogłębionych i studiów przypadków, co stanowi o jej dużych walorach poznawczych i metodycznych. Zastosowanie triangulacji metod pozwoliło nie tylko na uzyskanie wartościowych poznawczo i aplikacyjnie informacji o zarządzaniu innowacjami w przemyśle spotkań, ale podniosło także ich wiarygodność. Wzmacniają ją także przytoczone wyniki badań wtórnych, szczególnie zagranicznych. Jest to pierwsze w Polsce takie opracowanie i Autorzy słusznie podkreślają potrzebę dalszych pogłębionych badań w tym zakresie. Zaprezentowane badania i zastosowana w nich metodyka mogą stanowić punkt odniesienia do badań w innych miastach. Praca oparta jest na dobrze dobranej literaturze przedmiotu, głównie zagranicznej, napisana komunikatywnym językiem i nie przytłacza czytelnika nadmiarem rozważań teoretycznych”.

Prof. UE dr hab. Teresa Żabińska
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach


Wprowadzenie

Rozdział 1. Struktura przemysłu spotkań i wydarzeń
1.1. Istota przemysłu spotkań
1.1.1. Kwestie terminologiczne
1.1.2. Cechy i znaczenie przemysłu spotkań
1.2. Kluczowe rodzaje spotkań i wydarzeń
1.3. Geneza i rola Convention Bureau
1.4. Miejsca spotkań i wydarzeń

Rozdział 2. Innowacje w organizacjach przemysłu spotkań
2.1. Istota i rodzaje innowacji w sektorze usług
2.2. Zarządzanie procesem innowacyjnym w przemyśle spotkań
2.3. Źródła innowacji w przemyśle spotkań
2.4. Wiedza i jej transfer w procesach innowacji

Rozdział 3. Funkcje i znaczenie wysokospecjalistycznych usług biznesowych
3.1. Definicje i cechy charakteryzujące wysokospecjalistyczne usługi biznesowe
3.2. Typologia wysokospecjalistycznych usług biznesowych.
3.3. Wysokospecjalistyczne usługi biznesowe i ich rola w kreowaniu innowacji

Rozdział 4. Metodyka badań
4.1. Etapy procesu badawczego
4.2. Wykorzystane metody badawcze
4.2.1. Badania ankietowe
4.2.2. Założenia badawcze metody wywiadu pogłębionego zindywidualizowanego
4.2.3. Case study - studium przypadku

Rozdział 5. Czynniki i skutki współpracy z dostawcami usług specjalistycznych
5.1. Charakterystyka respondentów
5.2. Motywy podejmowania współpracy z oferentami wysokospecjalistycznych usług biznesowych
5.3. Zakres korzystania z dostawców usług specjalistycznych
5.4. Potencjalny wzrost popytu na usługi specjalistyczne w przemyśle spotkań

Rozdział 6. Postrzeganie innowacji przez podmioty przemysłu spotkań
6.1. Charakterystyka respondentów
6.2. Umiejscowienie zjawiska innowacji w branży spotkań
6.3. Ocena rynku branży spotkań

Rozdział 7. Wykorzystanie innowacji w przemyśle spotkań na podstawie studiów przypadków
7.1. Wprowadzenie
7.2. Analiza wykorzystania innowacji w segmencie kongresów i konferencji
7.3. Analiza wykorzystania innowacji w segmencie wydarzeń korporacyjnych
7.4. Analiza wykorzystania innowacji w segmencie targów i wystaw gospodarczych

Rozdział 8. Perspektywy rozwoju przemysłu spotkań w Krakowie
8.1. Globalne trendy i czynniki zmian w przemyśle spotkań
8.2. Kluczowe trendy w branży targowej
8.3. Potencjalne kierunki rozwoju przemysłu spotkań w Krakowie

Wnioski i rekomendacje
Bibliografia
Indeks


126 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022