|
MEDIATYZACJA KOMUNIKOWANIA POLITYCZNEGO W KRĘGU BADAŃ POLITOLOGICZNYCH I MEDIOZNAWCZYCH
ADAMIK-SZYSIAK M. RED. wydawnictwo: UNIMEX , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 35.45 Twoja cena 33,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Mediatyzacja komunikowania politycznego
W kręgu badań politologicznych i medioznawczych
Książka została poświęcona dwóm aktualnym problemom nauk o mediach i
komunikowaniu: mediatyzacji i komunikowaniu politycznemu.
Zagadnienia te połączono w jedną całość. Nie ulega wątpliwości, że tak
właśnie jest. Komunikowanie polityczne jako centralny mechanizm wymiany informacji
pomiędzy aktorami politycznymi (indywidualnymi i zbiorowymi) a obywatelami odbywa się
głównie przez media masowe, które są w tym procesie aktywne, tzn. same nie tylko
odzwierciedlają politykę, ale tworzą jej obraz, który przekazują do opinii publicznej
będącej właściwą przestrzenią komunikowania politycznego [...].
Zebrane szkice analizują różne aspekty funkcjonowania zarówno mediów tradycyjnych
(telewizja, radio, prasa), jak i nowych mediów internetowych (np. Twitter). Myślą
przewodnią jest komunikowanie polityczne i jego mediatyzacja.
Autorzy patrzą na problemy z różnych perspektyw badawczo-teoretycznych[...]
Książka dostarcza wiedzy strukturalnej polegającej na rozumieniu i wyjaśnianiu
zjawisk i procesów medialno-poznawczych. Realizuje także funkcje metodologiczne i
praktyczne.
Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Michalczyka
Wstęp
Bartłomiej Łódzki Nowe trendy w badaniach nad agenda-setting
Małgorzata Adamik-Szysiak Obraz polityków w polskich programach informacyjnych
na przykładzie "Wiadomości" TVPi oraz "Faktów" TVN
Aleksandra Seklecka Komunikacja polityczna w kontekście rytualnej komunikacji
medialnej. Przypadek polskich serwisów informacyjnych
Olga Białek-Szwed Specyfika socjolektu polityków i dziennikarzy a wyrazy modne
we współczesnej komunikacji medialnej
Agnieszka Łukasik-Turecka Radiowa reklama wyborcza w nieodŞpłatnych audycjach
wyborczych Polskiego Radia Lublin. Kampania przed wyborami do
Parlamentu Europejskiego w 2014 roku
Maria Ochwat Wizerunek Joanny Senyszyn
Marta Juza Media a przemiany roli i znaczenia władzy w społeczeństwie sieciowym
Karolina Burno-Kaliszuk Ćwierkająca partia. Twitter w komunikacji polskich
partii politycznych
Mirosława Wielopolska-Szymura Media w służbie sił zbrojnych. Polityka
informacyjna Departamentu Obrony USA - zarys zagadnienia
Noty o autorach
The mediatisation of political communication. In the circle of political science and media
studies research. Summaries
178 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|