ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EDUKACJA A NOWE TECHNOLOGIE W KULTURZE INFORMACJI I KOMUNIKACJI


SIEMIENIECKA D. RED.

wydawnictwo: UMK , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 50.40 Twoja cena  47,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Edukacja a nowe technologie w kulturze informacji i komunikacji


„[…] Ciągle zmieniająca się pod wpływem mediów rzeczywistość kulturowa i edukacyjna skłania do podejmowania dogłębnych i wielopłaszczyznowych badań współczesnego świata. Przedstawiona do recenzji książka podejmuje próby wyjaśnienia potencjału i zagrożeń wynikających ze stosowania współczesnych technologii.

Zaistnienie potężnego narzędzia przekazu informacji, jakim jest przekaz cyfrowy, zmienia tradycyjne sposoby opisywania zjawisk kulturowych i edukacyjnych. Zmiany mają charakter dynamiczny, dlatego wymagają ciągle od nowa diagnozowania rzeczywistości i poszukiwania rozwiązań edukacyjnych. Książka pod redakcją naukową Doroty Siemienickiej wpisuje się w nurt otwierania kolejnych ważnych dla pedagogiki pól problemowych związanych z przenikaniem nowoczesnych technologii do wszystkich sfer życia człowieka.

Ogromną wartością tej książki jest to, że autorzy tekstów umieszczają swoje rozważania w kontekście pedagogicznym, nawiązując w wielu miejscach książki do edukacyjnych konsekwencji rozwoju nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych”.

Z recenzji dr hab. Grażyny Penkowskiej, prof. UG


Wstęp / 13

Kulturowe i społeczne aspekty mediów

Janusz Gajda
Kulturowe i społeczne aspekty mediów na przykładzie telewizji i Internetu (Refleksje dotyczące aktualnych problemów szans i zagrożeń) / 19

Dorota Siemieniecka
Od konsumentów do twórców informacji / 35

Małgorzata Skibińska
Czy pokolenia cyfrowe potrzebują edukacji informacyjnej? / 49

Stanisław Juszczyk
Pedagogiczne refleksje na temat postmediów i kultury wizualnej / 69

Anna Brosch
Medialny wizerunek kobiecego ciała w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym / 83

Bassam Aouil, Maria Kajdasz-Aouil
Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym / 97

Marlena Pieniążek
Wykorzystanie mediów w promowaniu zachowań prospołecznych na przykładzie wybranych organizacji pozarządowych / 131

Andrzej Wołodźko
Rola mediów w aktywizacji społeczności lokalnych / 143

Media w edukacji – perspektywy, problemy i stan badań

Anna Kamińska
Czy nowe technologie w szkole zastąpią metody tradycyjne? / 153

Maria Kozielska
Wpływ Internetu na aktywność mózgu i procesy poznawcze człowieka / 167

Marcin Musioł
Alfabetyzacja medialna w świadomości kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej / 179

Kamila Majewska
Problemy oraz oczekiwania pedagogów związane z wprowadzeniem tablicy interaktywnej do procesu kształcenia / 193

Eunika Baron-Polańczyk
Osiągnięcia i niepowodzenia nauczycieli w obszarze wykorzystywania ICT (raport z badań) / 207

Wioletta Kwiatkowska
Trendy w badaniach nad edukacją na odległość. Przegląd wybranej literatury / 239

Magdalena Andrzejewska, Anna Stolińska, Władysław Błasiak, Paweł Pęczkowski, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Ewa Sajka, Dariusz Wcisło
Zastosowanie badań eye-trackingowych w neurodydaktyce /273

Nowe technologie w dydaktyce i komputerowym wspomaganiu kształcenia

Małgorzata Bartoszewicz, Hanna Gulińska
Rola mobilnych technologii w nauczaniu chemii / 289

Jakub Czopek
140 znaków narzędziem do wszystkiego – „Twitter” jako idealne medium cyfrowej współczesności? / 307

Elżbieta Szala
E-learning w terapii pedagogicznej / 319

Krystyna Żuchelkowska
Edukacyjne programy komputerowe w kształtowaniu prawidłowej wymowy u dzieci przedszkolnych / 329

Anna Waligóra-Huk
Programy multimedialne jako narzędzia wykorzystywane przez nauczycieli w terapii logopedycznej / 343

Krzysztof Służewski, Grzegorz Karwasz
Multimedia online w dydaktyce fizyki / 355

Joanna Kandzia
Kompetencje informatyczno-komunikacyjne w rozwoju zainteresowań matematycznych uczniów (część 1) / 375

Kamilla Wasilewska
Komputerowe wspomaganie matematyki w szkole ponadgimnazjalnej – minimalizowanie niepowodzeń szkolnych uczniów / 389

Hanna Gulińska, Małgorzata Bartoszewicz
Przykład scenariusza lekcji chemii metodą wyprzedzającą z perspektywy ucznia szkoły ponadgimnazjalnej / 399

Zbigniew Kruszewski
Walidacja nakładu pracy studenta z wykorzystaniem systemu informatycznego / 419

Edukacja medialna w kształceniu

Marek Sokołowski
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, czyli jak nowocześnie uczyć filmu / 437

Tomasz Huk
PR LAB – przykład działalności Związku Harcerstwa Polskiego w zakresie realizacji treści edukacji medialnej / 461

Ewa Nowicka
Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / 475

Marek Hallada
Eye-tracking w badaniach nad edukacją medialną / 487

Varia

Kinga Szymańska
Związek diety z nastrojem człowieka w wybranych aspektach uczenia się / 501

Monika Delmanowicz
Innowacyjna jakość edukacji w środowisku rolnym / 515


522 strony, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022