ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 50.50 47,98   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WIELOZNACZNOŚĆ W PRZEKAZACH POLITYCZNYCH


FALKOWSKI A. CWALINA W.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 50.50 Twoja cena  47,98 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wieloznaczność w przekazach politycznych


Bardzo często komunikaty polityczne są celowo konstruowane w niejasny sposób. Mają przyciągać uwagę wyborcy, ale nie przekazywać zbyt istotnej treści.

Warto poznać mechanizmy komunikacji politycznej, aby się na nie uodpornić i zrozumieć, jak poruszać się w meandrach przekazów medialnych.

W komunikacji najważniejszy jest przekaz. Nierzadko jednak jest on niejasny i wieloznaczny, co wpływa na jego odbiór oraz na stosunek do nadawcy. Ta cecha najczęściej dotyczy komunikatów politycznych.

Andrzej Falkowski, Wojciech Cwalina, Paweł Koniak i Robert Mackiewicz postanowili przyjrzeć się bliżej temu zjawisku. Ich książka stanowi kompendium wiedzy na temat współczesnej komunikacji międzyludzkiej. Pokazuje sposoby interpretacji komunikatów oraz konsekwencje ich wieloznaczności.

Prezentuje również typowe modele przekazów politycznych wykorzystywanych podczas kampanii wyborczej. To doskonałe źródło wiedzy dla wszystkich potencjalnych wyborców czy odbiorców mediów, jak również dla politologów, dziennikarzy i polityków.

Niniejsza książka uzmysławia nam, jak groźne mogą być konsekwencje wieloznaczności komunikatów, podając przykłady mocno zapadające w pamięć. Warto się z nią zapoznać, aby lepiej się komunikować, a także bardziej świadomie odbierać przekazy innych.


Wprowadzenie

Rozdział 1
Wieloznaczna komunikacja interpersonalna
1.1. Zasady dobrej komunikacji
1.2. Komunikacja wieloznaczna: definicje i rodzaje
1.3. Intencjonalność w komunikacji wieloznacznej
1.4. Komunikacja wieloznaczna a kłamstwo

Rozdział 2
Przyczyny posługiwania się komunikatami wieloznacznymi
2.1. Sytuacyjne uwarunkowania komunikacji wieloznacznej
2.2. Charakterystyki nadawcy w posługiwaniu się komunikacją wieloznaczną
2.3. Takt i obrona własnej twarzy
2.4. Powody komunikacji wieloznacznej: podsumowanie

Rozdział 3
Rozumienie i interpretacja komunikatów wieloznacznych
3.1. Wieloznaczność w percepcji
3.2. Rozumienie komunikatów wieloznacznych
3.3. Interpretacja przekazów wieloznacznych

Rozdział 4
Społeczne konsekwencje wieloznaczności komunikacji interpersonalnej
4.1. Wieloznaczność a treść informacji
4.2. Wieloznaczność a relacje interpersonalne

Rozdział 5
Wieloznaczność w komunikacji politycznej
5.1. Wieloznaczność jako rama interpretacyjna dla problemów politycznych
5.2. Wieloznaczność w komunikacji politycznej: typy i uwarunkowania

Rozdział 6
Wieloznaczność strategiczna w kampaniach wyborczych: modele formalne
6.1. Wieloznaczność stanowisk wobec jednego problemu
6.2. Wieloznaczność programu wyborczego
6.3. Wieloznaczność jako brak informacji lub "brudne" informacje
6.4. Wieloznaczność problemowa a postawy wobec kandydatów
6.5. Wieloznaczność semantyczna propozycji politycznych
6.6. Teoria alokacji nacisku w zarządzaniu wieloznacznością
6.7. Modele formalne: podsumowanie

Rozdział 7
Wieloznaczność strategiczna w kampaniach wyborczych: uwarunkowania i ogólna skuteczność
7.1. Powszechność posługiwania się strategią wieloznaczności
7.2. Uwarunkowania posługiwania się wieloznacznością
7.3. Skuteczność strategii wieloznaczności z perspektywy całego rynku wyborczego

Rozdział 8
Wieloznaczność strategiczna: pozycjonowanie kandydata w segmentach wyborczych
8.1. Wieloznaczność programu a identyfikacje partyjne wyborców
8.2. Wieloznaczność programu: pozycjonowanie w segmentach docelowych
8.3. Wieloznaczność stanowisk problemowych: pozycjonowanie w segmentach docelowych
8.4. Wieloznaczność stanowisk problemowych: pozycjonowanie w elektoracie własnej partii
8.5. Wieloznaczność stanowisk problemowych: wiarygodność nadawcy
8.6. Wieloznaczność stanowisk problemowych: znaczenie audytorium wypowiedzi

Rozdział 9
Perswazyjność politycznych przekazów wieloznacznych
9.1. Uwarunkowania skuteczności oddziaływań perswazyjnych
9.2. Perswazyjność przekazów jednoznacznych
9.3. Wpływ przekazów wieloznacznych na proces formowania postaw wobec obiektu perswazji
9.4. Perswazyjność przekazów i informacji wieloznacznych
9.5. Perswazyjny wpływ wieloznaczności: podsumowanie

Rozdział 10
Wieloznaczność defensywna: reagowanie na zagrożenia dla wizerunku
10.1. Wywiad polityczny: szansa i ryzyko dla polityków
10.2. Adwersaryjność wywiadów politycznych
10.3. Wieloznaczność jako strategia uczestnictwa w wywiadach politycznych
10.4. Sytuacyjne uwarunkowania wieloznaczności wypowiedzi w wywiadach politycznych
10.5. Wieloznaczność defensywna jako reakcja na adwersaryjność pytań zadawanych w wywiadach
10.6. Skuteczność strategii wieloznaczności defensywnej w zdobywaniu poparcia wyborczego
10.7. Ryzyko związane z wieloznacznością defensywna

Rozdział 11
Uwagi końcowe: konsekwencje wieloznaczności w komunikacji politycznej
11.1. Sposoby radzenia sobie z wieloznacznością komunikacji
11.2. Wieloznaczność w organizacji społeczeństw

Bibliografia
Indeks osobowy
Indeks rzeczowy


360 stron, Format: 17.0x24.3cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022