ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MIKROEKONOMIA WSPÓŁCZESNA


REMBISZ W. SIELSKA A.

wydawnictwo: VIZJA PRESS&IT , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 122.85 Twoja cena  116,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Mikroekonomia współczesna


Książka ta jest autorskim podejściem do mikroekonomii. Autorskim zarówno, co do zakresu przedmiotowego, jak i do ujęcia, czyli sposobu analizy oraz wykładu. Zakres analizy i wykładu odbiega nieco od standardu podręcznikowego. To ujęcie to przede wszystkim wykorzystywanie w analizie i rozumowaniu prostych zapisów algebraicznych i ilustracji graficznych w celu objaśnienia mechanizmów i prawidłowych mikroekonomii przy jednoczesnym ograniczeniu do minimum kwestii pojęciowych i definicyjnych.

Ze wstępu.


WSTĘP

ROZDZIAŁ 1. RELACJE MIĘDZY KONSUMENTEM A PRODUCENTEM
1.1. Podstawowe zależności ekonomiczne między konsumentem a producentem
1.2. Rynek konsumpcyjny
1.3. Rynek czynników wytwórczych
1.4. Oszczędności i inwestycje w relacji konsument-producent a rola rynku finansowego
1.5. Podatki i budżet państwa w relacji konsument-producent

ROZDZIAŁ 2. MECHANIZM RYNKU DÓBR KONSUMPCYJNYCH I CZYNNIKÓW PRODUKCJI
2.1. Uwagi wprowadzające
2.2. Relacje zmian popytu i ceny dobra konsumpcyjnego - podstawowe prawa
2.3. Popyt na dobra konsumpcyjne względem dochodu
2.4. Funkcja popytu konsumenta
2.5. Użyteczność i cena dobra oraz prawa Gossena
2.6. Wpływ podatków na funkcję popytu
2.7. Relacje podaży i ceny na rynku konsumpcyjnym
2.8. Elastyczność popytu na dobra konsumpcyjne względem cen i dochodu oraz elastyczność podaży
2.9. Podstawowe prawa popytu i podaży na rynku czynników wytwórczych

ROZDZIAŁ 3. MECHANIZM WYBORU KONSUMENTA
3.1. Uwagi wstępne i definiujące
3.2. Pierwszy poziom wyboru konsumenta co do struktury wydatków
3.3. Użyteczność i preferencje
3.4. Funkcja użyteczności, krzywe obojętności
3.5. Funkcje użyteczności i krzywe obojętności dla różnych dóbr
3.6. Ograniczenie budżetowe konsumenta
3.7. Mechanizm wyboru konsumenta
3.8. Warunki równowagi konsumenta
3.9. Rynkowe skutki wyboru konsumenta
3.10. Funkcja Lagrange‘a, prawo Gossena i użyteczność pieniądza
3.11. Uzupełnienie Beckera w wyborze konsumenta
3.12. Podatki w wyborze konsumenta
3.13. Racjonowanie popytu
3.14. Rabaty i upusty
3.15. Popyt konsumenta
3.16. Efekt substytucyjny i dochodowy zmiany cen w ujęciu E. Słuckiego i J. Hicksa

ROZDZIAŁ 4. DODATKOWE WYBORY W ZACHOWANIU KONSUMENTA
4.1. Podaż pracy i czas wolny w funkcji celu konsumenta
4.2. Popyt konsumenta a czas pracy i czas wolny
4.3. Zmiana wynagrodzeń a czas pracy
4.4. Koszty i użyteczność konsumpcji i czasu wolnego
4.5. Efekt dochodowy i substytucyjny czasu pracy i czasu wolnego
4.6. Praca zarobkowa na rynku i w domu
4.7. Oszczędności i alokacja konsumpcji w czasie
4.8. Między okresowe ograniczenie dochodowe konsumenta, oszczędności
i dostęp do pożyczek a konsumpcja
4.9. Międzyokresowe ograniczenie dochdowe konsumenta a stopa procentowa
4.10. Teorie oszczędności konsumenta

ROZDZIAŁ 5. MECHANIZM ZACHOWAŃ I WYBORU PRODUCENTA W WARUNKACH RÓWNOWAGI KONKURENCYJNEJ
5.1. Założenia definiujące
5.2. Funkcja produkcji w analizie producenta - podstawy
5.3. Analiza efektów skali, elastyczności i racjonalności produkcji
5.4. Izokwanta w analizie zachowań producenta
5.5. Ekstensywne i intesywne osiąganie funkcji celu producenta
5.6. Znaczenie poprawy efektywności produkcji dla konsumenta
5.7. Cenowa elastyczność popytu a przychody producenta
5.8. Warunki równowagi producenta
5.9. Ujęcie równowagi producenta za pomocą funkcji warunkowej Lagrange‘a
5.10. Popyt producenta na czynniki wytwórcze
5.11. Źródła zmian opłacalności produkcji
5.12. Źródła wzrostu wynagrodzenia czynnika pracy a dobrobyt konsumenta
5.13. Koszty produkcji w krótkim okresie
5.14. Optimum techniczne i ekonomiczne producenta
5.15. Koszty w długim okresie i koszt krańcowy czynnika i jego wynagrodzenie
5.16. Ryzyko cenowe producenta
5.17. Zarządzenie ryzkiem cenowym producenta
5.18. Działanie rynku instrumentów pochodnych towarowych

ROZDZIAŁ 6. PRODUCENT W WARUNKACH RYNKU ZMONOPOLIZOWANEGO
6.1. Rynek monopolistyczny i struktury rynku
6.2. Optymalne decyzje producenta monopolisty
6.3. Zysk monopolisty
6.4. Popyt a decyzje monopolisty
6.5. Wpływ producenta monopolisty na rynek
6.6. Mierniki siły rynkowej monopolisty
6.7. Podaż i cena na rynku zmonopolizowanym i konkurencyjnym
6.8. Regulacje a pozycja monopolisty na rynku
6.9. Optymalne decyzje monopolisty - przypadki szczególne
6.10. Różnicowanie cen przez monopolistę

ROZDZIAŁ 7. ZAGADNIENIA UZUPEŁNIAJĄCE DO ZROZUMIENIA ZACHOWAŃ KONSUMENTA I PRODUCENTA
7.1. Nadwyżka konsumenta
7.2. Nadwyżka producenta
7.3. Projektowanie mechanizmów w sensie Hurwicza
7.4. Istota równowagi ogólnej w sensie Walrasa
7.5. Znaczenie optimum Pareto
7.6. Równowagi wyborów konsumenta i producenta
7.7. Prostokąt Edgewortha - problem wymiany i alokacji
7.8. Prawo Walrasa
7.9. Zarys wstępu do teorii dobrobytu

WYBRANE POZYCJE LITERATURY UZUPEŁNIAJĄCEJ


410 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022