ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OPINIE PRAWNE W PRAKTYCE


KRÓL M. RED.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2015, wydanie II

cena netto: 106.80 Twoja cena  101,46 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Opinie prawne w praktyce


Książka pozwala uporządkować wiedzę oraz poznać techniki pracy i reprezentacji klientów,

w nowatorski sposób prezentując:

- rolę opinii prawnych w pracy prawnika
- metodykę ich sporządzania na wybranych przykładach
- etyczne i psychologiczne aspekty sporządzania opinii prawnych
- stosowanie opinii prawnych w praktyce klinik prawa

Publikacja w szczególności rekomendowana dla:

Praktyków w szczególności adwokatów i radców prawnych, zajmujących się na co dzień sporządzaniem pisemnych opinii prawnych.
Aplikantów zawodów prawniczych oraz studentów gromadzących i porządkujących swoją wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne przed kolejnymi kolokwiami oraz egzaminami.


Wykaz skrótów
Podziękowania
Słowo wstępne do 1. wydania
Słowo wstępne do 2. wydania

Część I. Opinia prawna jako metoda pracy prawnika

Rozdział 1. Opinia prawna jako przedstawienie wiedzy o prawie

Rozdział 2. Prawnicy i ich metody pracy
2.1. Formy prawne świadczenia pomocy prawnej
2.2. Rozmowa z klientem jako forma pracy prawnika

Rozdział 3. Typologia opinii prawnych

Część II. Metodyka sporządzania opinii prawnych

Rozdział 1. Struktura opinii prawnej

Rozdział 2. Opinie prawne z zakresu prawa materialnego
2.1. Opinia prawna z zakresu prawa cywilnego
2.2. Komentarz do opinii z zakresu prawa cywilnego
2.3. Opinia prawna do umowy
2.4. Komentarz do opinii do umowy
2.5. Opinia podatkowa
2.6. Komentarz do opinii podatkowej
2.7. Opinia ubezpieczeniowa
2.8. Komentarz do opinii ubezpieczeniowej

Rozdział 3. Opinie prawne związane z wnoszeniem środków zaskarżenia
3.1. Opinia prawna o braku podstaw do wniesienia apelacji
3.2. Komentarz do opinii o braku podstaw do wniesienia apelacji
3.3. Opinia w przedmiocie zasadności wniesienia skargi kasacyjnej
3.4. Komentarz do opinii w przedmiocie zasadności wniesienia skargi kasacyjnej

Część III. Etyczne aspekty sporządzania opinii prawnych

Rozdział 1. Dylematy etyczne związane z opiniami prawnymi
1.1. Zasady etyki zawodowej a opinie prawne
1.2. Odmowa sporządzenia opinii prawnej motywowana względami etycznymi
1.3. Ocena działań organów państwowych, samorządowych, osób zaufania publicznego

Rozdział 2. Respektowanie praw osób trzecich przy formułowaniu opinii prawnych

Rozdział 3. Tajemnica zawodowa i zaufanie
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Zakres tajemnicy zawodowej radcy prawnego i adwokata
3.3. Sposoby ochrony poufności opinii prawnych wytwarzanych przez radców prawnych i adwokatów
3.4. Instrumenty ochrony tajemnicy zawodowej
3.5. Ograniczenia w zakresie poufności ze względu na podmiot wytwarzający opinię prawną oraz z uwagi na źródło finansowania jej wytworzenia. Wybrane zagadnienia

Rozdział 4. Audyt wewnętrzny jakości opinii prawnych
4.1. Pojęcie jakości usług prawniczych - uwagi wstępne
4.2. Pojęcie audytu jakości
4.3. Narzędzia audytu korporacyjnego profesjonalnych usług prawniczych
4.3.1. Audyt wewnętrzny jakości usługi prawniczej zapewniany przez współdziałanie z merytorycznie kwalifikowanym specjalistą
4.3.2. Audyt zewnętrzny jakości usługi prawniczej zapewniany przez kontrolę wizytacyjną sprawowaną przez prawniczy samorząd zawodowy
4.3.3. Audyt zewnętrzny jakości usługi prawniczej zapewniany poprzez instrumenty postępowań dyscyplinarnych powadzonych przez samorządy zawodowe
4.4. Uwagi końcowe

Część IV. Psychologiczne aspekty przygotowania opinii prawnych

Rozdział 1. Dobry kontakt z klientem
1.1. Rola nastawienia w kontakcie z klientem
1.2. Ocenianie innych oraz błędy poznawcze z tym związane
1.3. Optymizm jako fundament dobrego kontaktu z klientem

Rozdział 2. Umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej
2.1. Komunikacja niewerbalna
2.2. Komunikacja werbalna
2.3. Słuchanie - "aktywne słuchanie"
2.4. Zrozumienie - parafraza i odzwierciedlenie emocji
2.5. Akceptacja - dowartościowanie i komunikaty od siebie
2.6. Zgoda - zgoda częściowa

Część V. Opinie prawne w praktyce klinik prawa

Rozdział 1. Studenckie poradnie prawne (kliniki prawa)
1.1. Co to są kliniki prawa
1.2. Cele nauczania klinicznego
1.3. Metodyka nauczania
1.4. Zdobywanie umiejętności prawniczych
1.4.1. Rozwiązywanie problemów
1.4.2. Współpraca
1.4.3. Umiejętność analizowania i inne niezbędne umiejętności prawnicze

Rozdział 2. Sporządzanie opinii prawnych w klinikach prawa
2.1. Modele przyjmowania spraw w klinikach prawa
2.2. Warunki sporządzania opinii prawnych w klinikach prawa
2.3. Zasady konstruowania opinii prawnych
2.3.1. Poprawność
2.3.2. Jasność
2.3.3. Zwięzłość

Rozdział 3. Struktura opinii prawnych w klinikach prawa
3.1. Elementy konstrukcji opinii prawnej
3.2. Zasady sporządzania opisu stanu faktycznego
3.3. Zasady formułowania pytań prawnych
3.4. Zasady przeprowadzania analizy prawnej
3.5. Modyfikacja metod opracowywania opinii w sytuacjach szczególnych
3.6. Język opinii prawnych
3.7. Check-lista

Rozdział 4. Przykładowe opinie prawne z komentarzem
Opinia 1
Opinia 2
Opinia 3
Opinia 4

Rozdział 5. Rola opiekuna i rola studentów w procesie powstawania opinii prawnych w klinikach prawa
5.1. Wprowadzenie
5.2. Ustalenie zasad współpracy
5.3. Tworzenie i weryfikacja opinii prawnej
5.4. Akceptacja opinii
5.5. Uwagi końcowe

Rozdział 6. Audyt administracyjny
6.1. Ocena przydatności dokumentów
6.2. Organizacja pracy
6.2.1. Procedura pracy nad sprawą
6.2.2. Czas oczekiwania na poradę
6.2.3. Czas przeznaczony na rozmowę z interesantem
6.3. Wypracowanie procedury rozwiązywania problemów (zbiór dobrych praktyk)
6.4. Ewaluacja jakości kształcenia

Rozdział 7. Audyt jakości opinii
7.1. Uwagi wstępne
7.2. Audyt kliniczny jako pochodna systemu sieci bezpłatnego poradnictwa prawnego, w którym działają kliniki prawa
7.3. Model audytu jakości opinii prawnych w łódzkiej klinice prawa
7.3.1. Organizacja pracy w klinice
7.3.2. Zasady organizacji pracy w klinice prawa jako element pomocny w osiąganiu odpowiedniego poziomu jakości
poradnictwa prawnego
7.3.3. Warstwa merytoryczna i konstrukcyjna opinii prawnej
7.3.4. Konsekwencje prawne braku odpowiedniej jakości asysty prawnej w klinikach prawa jako instrumenty audytu wewnętrznego i zewnętrznego jakości usług prawniczych świadczonych w klinikach prawa
7.4. Uwagi końcowe

Rozdział 8. Zasada poufności

Rozdział 9. Cele i funkcje opinii prawnych w klinikach prawa

Rozdział 10. Metodologia uczenia pisania opinii prawnych w klinikach prawa
10.1. Laboratorium
10.2. Metodologia sporządzania pism i opinii prawnych
10.3. Przykładowe scenariusze zajęć
10.4. Uwagi końcowe

Część VI. Opinie prawne w praktyce - podsumowanie

Podsumowanie


332 stron, Format: 16.5x23.8cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022