|

NEUROEDUKACJA JAK WYKORZYSTAĆ POTENCJAŁ MÓZGU W PROCESIE UCZENIA SIĘ
SIKORSKI W. RED. wydawnictwo: DOBRA LITERATURA , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 44.89 Twoja cena 42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Neuroedukacja
Jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się
W ostatnim czasie dostrzegamy wzrost zainteresowania psychologów i pedagogów
wynikami badań mózgu przy użyciu nowoczesnych technik neuroobrazowania – zwłaszcza
funkcjonalnego rezonansu magnetycznego i tomografii komputerowej.
Na podstawie tych wyników zmierza się do weryfikacji dotychczas stosowanych metod
nauczania i uczenia się. Możliwość bezinwazyjnego monitorowania pracy mózgu podczas
uczenia pozwala niejako „zobaczyć”, „jak uczy się mózg”, i określić, co
należy zrobić, by edukacja szkolna była bardziej „przyjazna neuronom”.
W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy nowa wiedza o mózgu jest
na tyle wiarygodna i wystarczająca, żeby na jej podstawie stworzyć nową strategię
nauczania w szkole.
Wprowadzenie
1. Rzeźbienie mózgu
1.1. Prenatalny okres życia
1.2. Geny a środowisko
1.3. Okres postnatalny
1.4. Uczenie uwzględniające potrzeby i możliwości mózgu
Bibliografia
2. Neurony lustrzane w ławce szkolnej
2.1. Czyni są neurony lustrzane i za co odpowiadają
2.2. Relacje międzyludzkie a nauczanie
2.3. Zabawa a uaktywnianie neuronów lustrzanych
2.4. Drama - aktywność przyjazna neuronom lustrzanym
2.5. Drama a neurony lustrzane
2.6. Podstawy stosowania dramy
Bibliografia
3. Edukacja polisensoryczna
3.1. Neurodydaktyka i neuropedagogika - uregulowania definicyjne
3.2. Rola doznań zmysłowych w percepcji otaczającej rzeczywistości
3.3. Kształcenie wielozmysłowe
3.4. Metody identyfikacji modalności sensorycznej
3.5. Edukacja wobec zmysłowej natury człowieka
Bibliografia Netografia
4. Rozwijanie inteligencji wielorakich
4.1. Teorie inteligencji
4.2. Charakterystyka poszczególnych typów inteligencji według H. Gardnera
4.3. Przykładowy scenariusz zajęć dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, mający na celu
rozwijanie inteligencji wielorakich
Bibliografia Netografia
5. Rozwijanie umysłu dyscyplinarnego
5.1. Umysł dyscyplinarny drogą do sukcesu w nauczaniu
5.2. Praktyczne zastosowanie teorii pięciu umysłów przyszłości H. Gardnera w
autorskim bloku tematycznym pt. Z polską przyrodą na ty
Bibliografia Netografia
6. Kinezjologia edukacyjna - ruch rozwijający
6.1. Istota kinezjologii edukacyjnej
6.2. Ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej
6.3. Przykładowe scenariusze zajęć dydaktycznych
opartych na kinezjologii edukacyjnej
Bibliografia
7. Edukacja programowana neurolingwistycznie
7.1. Cele i założenia teoretyczne NLP
7.2. Specjalne kategorie
7.3. Nauczanie polisensoryczne
7.4. Strategia poprawnego pisania
Bibliografia
8. Metoda Montessori - oddziaływania, które lubi mózg
8.1. Przeobrażenia w oświacie w kontekście historycznym
8.2. Geneza metody zindywidualizowanego kształcenia
8.3. Założenia i główne myśli pedagogiki Marii Montessori
8.4. Zasady i metody pracy z dzieckiem metodą Montessori
Bibliografia
9. Nauka przez zabawę
9.1. Jak uczy się mózg
9.2. Odpoczynek w procesie uczenia się
9.3. Rodzaje stresu i ich oddziaływanie na naukę
9.4. Mnemotechnika "haki"
Bibliografia
Netografia
10. Multimedia w edukacji
10.1.Multimedialne wspomaganie procesu kształcenia
10.2.Nowe media w procesie kształcenia Bibliografia
11.Zachowania nauczyciela przyjazne neuronom uczniów
11.1. Neurony w klasie szkolnej
11.2.Autentyczność nauczyciela
11.3.Bezwarunkowa akceptacja uczniów
11.4.Empatyczne zrozumienie
Bibliografia
Aneks
Załącznik nr 1 do rozdziału czwartego
Załącznik nr 2 do rozdziału ósmego
Noty o autorach
384 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|