ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CODZIENNOŚĆ PERFORMATYWNOŚĆ DEMOKRACJA PEDAGOGIKA WOBEC NORM ŻYCIOWYCH I PROBLEMATYKI NIENORMATYWNOŚCI


KOPCIEWICZ L.SIMLAT-ŻUK B. RED.

wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 39.39 Twoja cena  37,42 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Codzienność, performatywność, demokracja

Pedagogika wobec norm życiowych i problematyki nienormatywności


• Posthumanizm
• Gender studies
• Nienormatywność

„Tom ten jest osadzony w nurcie interdyscyplinarnych badań przecinających pola socjologii, pedagogiki, antropologii kulturowej i filozofii. Osią spinającą przedstawione analizy są nie tylko kategorie sygnalizowane w tytule monografii, tj. problematyka normy, performatywności, codzienności i ich politycznych kontekstów, ale także osadzenie na epistemologicznym tle rozwijanym we współczesnych studiach społecznych i humanistycznych za sprawą poststrukturalnego przełomu i jego przekroczenia w postaci poszukiwania podmiotu oporu oraz wyłonienia się podejścia konstruktywistycznego w obszarze studiów społecznych, wraz z jego aktualnymi – krytycznymi – rekonfiguracjami”.

prof. Astrid Męczkowska-Christiansen

„Poszczególnym autorskim projektom badawczym, których wyniki są relacjonowane w tej pracy, przyświecało założenie zwyczajności kultury jako całości sposobu życia oraz aktywnej, twórczej zdolności ludzi do konstruowania kulturowych znaczeń i tożsamości. Kultura, w poszczególnych empirycznych odsłonach, oznacza rzeczywisty, ugruntowany, ale i gwałtownie zmieniający się teren praktyk, reprezentacji i zwyczajów badanych grup społecznych i osób oraz form wiedzy, które zakorzeniają się w ich życiu codziennym i uczestniczą w jego kształtowaniu. Poszczególne projekty badawcze odsłoniły znaczeniotwórcze praktyki nadawania sensów i reorganizacji światów społecznych, w których to praktykach uwidocznia się społeczna zmiana”.

prof. Jan Papież


Tomasz Nowicki, Wstęp do dyskursywnej konstrukcji podmiotu jako zwierzęcia

Przemysław Szczygieł, Zakaz jako warunek (nie)możliwości kreowania tożsamości językowej. Katalonia w czasie dyktatury frankistowskiej

Olga Śnieżko, Tożsamość społeczna muzułmanów jako fenomen odmienności kulturowej w kontekście zróżnicowania etnicznego i religijnego muzułmanów na Zachodzie

Hussein Bougsiaa, The women in Arab Spring (Tunisia – Egypt)

Aneta Grygiel-Dorszewska, Kulturowe znaczenia męskości. Analiza fenomenograficzna

Martyna Klaus, Kategoria „równości” i „różnorodności” w koedukacji oraz edukacji zróżnicowanej ze względu na płeć

Sława Grzechnik, Pozycja aktów performatywnych oraz językowej wrażliwości etycznej w zhierarchizowanym rodzajowo-dyskursywnym polu klasy szkolnej. Krytyczna analiza dyskursu

Marta Jurczyk, Nie(pełno)normatywna seksualność i (nie) uświadomiona władza. Seksualność niepełnosprawnych intelektualnie w kontekście pytania o emancypację

Beata Simlat-Żuk, O nowych wzorach rodzinności. Codzienność, rodzinność i nowy styl życia – od rodziny nuklearnej do rodziny patchworkowej

Marcin Welenc, Homoseksualność w perspektywie pytań o politykę widoczności i pułapki polityki tożsamości

Lucyna Wadlewska, Od „cioci” do „mamy” – o otwartym kontinuum, nadpisywanych znaczeniach i językowym nieistnieniu roli niebiologicznego rodzicielstwa w rodzinie lesbijskiej

Piotr Prósinowski, To, co męskie, to, co kobiece. Konstrukty płci i seksualności w grach komputerowych

Hussein Bougsiaa, Małgorzata Cackowska, Lucyna Kopciewicz, Technologiczne rekonstrukcje w rodzinnych polach socjalizacyjnych: matki, dzieci i urządzenia mobilne 


372 strony, Format: 12.0x19.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022