Trzy reguły
Jak myślą wyjątkowe firmy
Jak stworzyć firmę na mocnych fundamentach i prowadzić ją od sukcesu do sukcesu?
To pytanie zadaje sobie każdy menedżer, a jeszcze więcej osób - doradców,
ekspertów, analityków - każdego dnia dostarcza na nie odpowiedzi. I to całkiem różnych.
Większość wskazówek i złotych rad jednak nie działa, bo rzadko kiedy w swym sposobie
myślenia o przyczynach sukcesu wielkich organizacji, teoretycy zarządzania
uwzględniają element przypadku.
Michael E. Raynor i Mumtaz Ahmed zamiast wróżyć z fusów, wybrali ilościowe
podejście do tematu. Przyjrzeli się uważnie badaniom prowadzonym przez 40 lat na 25
tysiącach przedsiębiorstw notowanych na amerykańskich giełdach. Ustalili, że to, co
łączy firmy odnotowujące świetne wyniki, to sposób działania, który opiera się na
trzech regułach. Po pierwsze: jakość ważniejsza niż niska cena. Po drugie: przychody
ważniejsze niż koszty. Po trzecie: nie ma innych reguł.
Autorzy: Michael E. Raynor oraz Mumtaz Ahmed są
specjalistami od zarządzania i budowania strategii. Od lat związani są z firmą
doradczą Deloitte.
PRZEDMOWA DO WYDANIA POLSKIEGO
ROZDZIAŁ 1: WIĘCEJ NIŻ CIASTECZKO Z WRÓŻBĄ
ROZDZIAŁ 2: JAK USŁYSZEĆ SYGNAŁ W SZUMIE
ROZDZIAŁ 3: WYSOKA JAKOŚĆ WAŻNIEJSZA NIŻ NISKA CENA
ROZDZIAŁ 4: PRZYCHÓD WAŻNIEJSZY NIŻ KOSZT
ROZDZIAŁ 5: NIE MA INNYCH REGUŁ
ROZDZIAŁ 6: DLACZEGO POWINNIŚCIE STOSOWAĆ TRZY REGUŁY?
PODZIĘKOWANIA
DODATEK A: OBLICZANIE SKŁADNIKÓW PRZEWAGI
DODATEK B: BIBLIOGRAFIA STUDIÓW SUKCESÓW
DODATEK C: IDENTYFIKOWANIE WYJĄTKOWYCH WYNIKÓW
DODATEK D: ANALIZA KATEGORII, TRAJEKTORII I OKRESÓW
DODATEK E: WYKRESY PROFILI WYNIKÓW
DODATEK F: ANALIZA SPÓJNOŚCI
DODATEK G: ANALIZA STATYSTYCZNA MAŁYCH PRÓB
DODATEK H: ZMIANY POZYCJI A ZMIANY WYNIKÓW
DODATEK I: STRUKTURA PRZEWAGI W ZAKRESIE RENTOWNOŚCI
DODATEK J: RÓŻNICE BEHAWIORALNE NA PODSTAWIE PORÓWNAŃ
PAR FIRM INDEKS
SPIS TABEL
384 strony, Format: 14.0x20.4cm, oprawa twarda