Strategia błękitnego oceanu
Jak stworzyć niekwestionowaną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała
się nieistotna
Rozszerzone wydanie światowego bestsellera - teraz z nową
przedmową, nowymi rozdziałami i zaktualizowanymi analizami przypadków
Ten światowy bestseller, świetnie przyjęty przez organizacje i branże na całym
świecie, podważa całą dotychczasową wiedzę o tym, co trzeba zrobić, by odnieść
strategiczny sukces.
„Strategia błękitnego oceanu” przekonuje, że zaciekła konkurencja prowadzi
wyłącznie do powstania krwawego czerwonego oceanu, w którym rywale walczą o stale
kurczącą się pulę zysków.
Opierając się na przykładach ponad 150 posunięć strategicznych (obejmujących
ponad 100 lat i 30 branż), autorzy twierdzą, że trwały sukces nie bierze się ze
zwycięskich walk z konkurencją, ale ze stworzenia „błękitnego oceanu” –
niewykorzystanej dotąd przez nikogo nowej przestrzeni rynkowej, w której możliwy jest
wzrost.
Książka „Strategia błękitnego oceanu” przedstawia systematyczne podejście do
tego, jak sprawić, by konkurencja stała się nieistotna oraz prezentuje reguły i
narzędzia do wykorzystania przez każdą organizację w tworzeniu i zajmowaniu jej
własnych błękitnych oceanów.
Ta bestselerowa książka będąca punktem zwrotnym zmieniającym tradycyjne myślenie
o strategii, śmiało wyznacza nową drogę do wygrania przyszłości. Obierz ją za
swojego przewodnika w tworzeniu niekwestionowanej przestrzeni rynkowej i sprawianiu, by
konkurencja stała się nieistotna.
Pomocy! Mój ocean czerwienieje
Przedmowa do oryginalnego wydania
Podziękowania
Część I. Strategia błękitnego oceanu
Rozdział 1. Tworzenie błękitnych oceanów
Rozdział 2. Narzędzia i schematy analityczne
Część II. Formułowanie strategii błękitnego oceanu
Rozdział 3. Przebudowa granic rynku
Rozdział 4. Skupiaj się na szerszej wizji, nie na liczbach
Rozdział 5. Sięgaj poza istniejący popyt
Rozdział 6. Wybierz właściwą sekwencję strategiczną
Część III. Realizacja strategii błękitnego oceanu
Rozdział 7. Przezwyciężanie głównych przeszkód organizacyjnych
Rozdział 8. Wbuduj w swoją strategię jej realizację
Rozdział 9. Wyrównanie oferty wartości, oferty zysku i oferty dla ludzi
Rozdział 10. Odnawianie błękitnych oceanów
Rozdział 11. Unikaj pułapek czerwonego oceanu
Dodatek A. Szkic historycznych wzorców tworzenia błekitnych oceanów
Dodatek B. Innowacja wartości.
Rekonstrukcjonistyczny pogląd na strategię
Dodatek C. Dynamika rynku w innowacji wartości
Bibliografia
O autorach
352 strony, oprawa twarda