|
RADIO PUBLICZNE W EUROPIE PROGRAM FINANSOWANIE TECHNOLOGIA AUDYTORIUM
JĘDRZEJEWSKI S. wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 56.10 Twoja cena 53,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Radio publiczne w Europie
program, finansowanie, technologia, audytorium
Książka zawiera najważniejsze informacje dotyczące radia publicznego w Europie, które
pozwalają zarówno na opis, jak i analizę kondycji tego medium na naszym kontynencie.
Użycie określenia „radio publiczne” od razu informuje o tym, że chodzi tu o
demokratyczną część Europy, a nie cały kontynent, ponieważ w wielu krajach
niedemokratycznych nadal działają media państwowe, co zupełnie inaczej sytuuje je w
stosunku do władz.Ponadto użycie @ w tytule sugeruje, że nie da się dzisiaj omawiać i
analizować jakiegokolwiek medium bez uwzględnienia roli, jaką odgrywa internet. Radio
nie jest tu wyjątkiem.
Według Autora książka jest przeznaczona przede wszystkim dla ludzi radia, ludzi
pracujących w tym medium, jak również dla osób, które to medium badają. Moim zdaniem
ważnym adresatem tej książki są także studenci dziennikarstwa i dziedzin pokrewnych.
Oceniając bardzo wysoko wartość książki, pisanej z perspektywy nadawcy i
właściciela mediów, należałoby życzyć sobie wydania książki o podobnej
objętości i rozmaitości podejmowanych zagadnień, która byłaby napisana z perspektywy
odbiorcy. Myślę, że byłoby to bardzo dobre dopełnienie wiedzy na temat radia jako
medium.
z recenzji prof. dra hab. Michała Gajlewicza, Społeczna Akademia Nauk
Dr hab. Stanisław Jędrzejewski, prof. ALK ukończył Instytut
Socjologii na Uniwersytecie Warszawskim i studia MBA w Międzynarodowym Centrum
Zarządzania UW. Od 2008 r. wykłada w Akademii Leona Koźmińskiego. W latach 1989–1990
był wiceprzewodniczącym Komisji ds. Reformy Polskiego Radia i Telewizji. Od 1990 do 1993
r. był dyrektorem programowym Polskiego Radia, a następnie w latach 1994–1998
członkiem zarządu Polskiego Radia S.A. W latach 2003–2005 był dyrektorem Programu I
Polskiego Radia, a w 2005 r. – członkiem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. W latach
2011–2014 pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej Polskiego Radia S.A. W
latach 1995–2007 był wiceprzewodniczącym i członkiem Komisji Radiowej EBU (European
Broadcasting Union) w Genewie. W latach 2009–2011 pracował w Communication and Society
Research Centre University of Minho w Bradze, w Portugalii. W latach 2006–2012 był
wiceprzewodniczącym Sekcji Badań nad Radiem ECREA (European Communication Research and
Education Association). Członek rad redakcyjnych periodyków „Radio Journal.
International Studies in Broadcast & Audio Media”, „Central European Journal of
Communication” oraz „Nowe Media”.
Autor książek i artykułów z socjologii mediów, badań nad masowym komunikowaniem i
zagadnień radia, m.in. Radio w komunikacji społecznej oraz Radiofonia publiczna w
Europie w erze cyfrowej.
Wprowadzenie
Wykaz skrótów
Rozdział 1. MEDIA PUBLICZNE W SPOŁECZEŃSTWIE DEMOKRATYCZNYM
1.1. Oczekiwania społeczne wobec mediów
1.2. Media publiczne a rynek
1.3. Media publiczne w Europie Środkowo-Wschodniej
1.4. Nowe technologie a nadawcy publiczni - refleksja instytucji europejskich
Rozdział 2. RADIOFONIA PUBLICZNA A ŁAD DEMOKRATYCZNY
2.1. Radio w przestrzeni demokracji
2.2. Radio lokalne - opozycja wobec radiofonii publicznej
2.3. Radiofonia publiczna w komunikowaniu politycznym
2.4. Regulacje prawne a procedury demokratyczne i praktyka komunikowania
Rozdział 3. PROGRAM - AUDYTORIUM - RYNEK - FINANSOWANIE
3.1. Rodzaje programów radiofonii publicznych
3.2. Wiedza o audytorium radiowym: metody badań - typy audytorium - wzory korzystania z
radia
3.2.1. Wiedza o odbiorze mediów a możliwości jego kontroli
3.2.2. Stan wiedzy o badaniach odbioru
3.2.3. Metody badań nad odbiorem radia
3.3. Audytorium radiofonii publicznej w poszczególnych regionach Europy
3.4. Finansowanie radiofonii publicznej a konkurencja rynkowa
3.5. Restrukturyzacja radiofonii publicznych
3.6. Zarządzanie zmianą technologiczną w radiofonii publicznej
3.7. Strategia rozwoju a przekształcenia organizacji produkcji publicznej organizacji
radiowej
Rozdział 4. MODEL RADIOWEGO NADAWCY PUBLICZNEGO W POLSCE
4.1. Nowe wyzwania
4.2. Kontekst działania radiofonii publicznej - rynek radiowy
4.3. Kontekst odbioru - audytorium radiowe w Polsce
4.4. Struktury instytucjonalne - obecna i alternatywna
4.5. Struktura radiofonii publicznej i projekty jej zmian
Rozdział 5. PERSPEKTYWY ROZWOJOWE RADIA
5.1. Zmiany krajobrazu radia w II dekadzie XXI wieku
5.2. Radio i nowe technologie
5.3. Nowe radio i praktyka komunikacyjna słuchaczy i użytkowników
5.4. Architektura nowego radia a praktyki komunikacyjne słuchaczy-użytkowników
5.4.1. Radio cyfrowe-problemy wprowadzania nowej technologii
5.4.2. Radio w internecie a nadawcy publiczni
5.4.3. Podcasting
5.4.4. Serwisy społecznościowe
5.4.5. Aplikacje na urządzenia mobilne
5.5. Przyszłość radiofonii publicznej i rynek a rewolucja technologiczna
Zakończenie
Bibliografia
Słowniczek pojęć
244 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|