ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RADIO PUBLICZNE W EUROPIE PROGRAM FINANSOWANIE TECHNOLOGIA AUDYTORIUM


JĘDRZEJEWSKI S.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 56.10 Twoja cena  53,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Radio publiczne w Europie

program, finansowanie, technologia, audytorium


Książka zawiera najważniejsze informacje dotyczące radia publicznego w Europie, które pozwalają zarówno na opis, jak i analizę kondycji tego medium na naszym kontynencie.

Użycie określenia „radio publiczne” od razu informuje o tym, że chodzi tu o demokratyczną część Europy, a nie cały kontynent, ponieważ w wielu krajach niedemokratycznych nadal działają media państwowe, co zupełnie inaczej sytuuje je w stosunku do władz.Ponadto użycie @ w tytule sugeruje, że nie da się dzisiaj omawiać i analizować jakiegokolwiek medium bez uwzględnienia roli, jaką odgrywa internet. Radio nie jest tu wyjątkiem.

Według Autora książka jest przeznaczona przede wszystkim dla ludzi radia, ludzi pracujących w tym medium, jak również dla osób, które to medium badają. Moim zdaniem ważnym adresatem tej książki są także studenci dziennikarstwa i dziedzin pokrewnych. Oceniając bardzo wysoko wartość książki, pisanej z perspektywy nadawcy i właściciela mediów, należałoby życzyć sobie wydania książki o podobnej objętości i rozmaitości podejmowanych zagadnień, która byłaby napisana z perspektywy odbiorcy. Myślę, że byłoby to bardzo dobre dopełnienie wiedzy na temat radia jako medium.

z recenzji prof. dra hab. Michała Gajlewicza, Społeczna Akademia Nauk


Dr hab. Stanisław Jędrzejewski, prof. ALK ukończył Instytut Socjologii na Uniwersytecie Warszawskim i studia MBA w Międzynarodowym Centrum Zarządzania UW. Od 2008 r. wykłada w Akademii Leona Koźmińskiego. W latach 1989–1990 był wiceprzewodniczącym Komisji ds. Reformy Polskiego Radia i Telewizji. Od 1990 do 1993 r. był dyrektorem programowym Polskiego Radia, a następnie w latach 1994–1998 członkiem zarządu Polskiego Radia S.A. W latach 2003–2005 był dyrektorem Programu I Polskiego Radia, a w 2005 r. – członkiem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. W latach 2011–2014 pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej Polskiego Radia S.A. W latach 1995–2007 był wiceprzewodniczącym i członkiem Komisji Radiowej EBU (European Broadcasting Union) w Genewie. W latach 2009–2011 pracował w Communication and Society Research Centre University of Minho w Bradze, w Portugalii. W latach 2006–2012 był wiceprzewodniczącym Sekcji Badań nad Radiem ECREA (European Communication Research and Education Association). Członek rad redakcyjnych periodyków „Radio Journal. International Studies in Broadcast & Audio Media”, „Central European Journal of Communication” oraz „Nowe Media”.
Autor książek i artykułów z socjologii mediów, badań nad masowym komunikowaniem i zagadnień radia, m.in. Radio w komunikacji społecznej oraz Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej.


Wprowadzenie
Wykaz skrótów

Rozdział 1. MEDIA PUBLICZNE W SPOŁECZEŃSTWIE DEMOKRATYCZNYM
1.1. Oczekiwania społeczne wobec mediów
1.2. Media publiczne a rynek
1.3. Media publiczne w Europie Środkowo-Wschodniej
1.4. Nowe technologie a nadawcy publiczni - refleksja instytucji europejskich

Rozdział 2. RADIOFONIA PUBLICZNA A ŁAD DEMOKRATYCZNY
2.1. Radio w przestrzeni demokracji
2.2. Radio lokalne - opozycja wobec radiofonii publicznej
2.3. Radiofonia publiczna w komunikowaniu politycznym
2.4. Regulacje prawne a procedury demokratyczne i praktyka komunikowania

Rozdział 3. PROGRAM - AUDYTORIUM - RYNEK - FINANSOWANIE
3.1. Rodzaje programów radiofonii publicznych
3.2. Wiedza o audytorium radiowym: metody badań - typy audytorium - wzory korzystania z radia
3.2.1. Wiedza o odbiorze mediów a możliwości jego kontroli
3.2.2. Stan wiedzy o badaniach odbioru
3.2.3. Metody badań nad odbiorem radia
3.3. Audytorium radiofonii publicznej w poszczególnych regionach Europy
3.4. Finansowanie radiofonii publicznej a konkurencja rynkowa
3.5. Restrukturyzacja radiofonii publicznych
3.6. Zarządzanie zmianą technologiczną w radiofonii publicznej
3.7. Strategia rozwoju a przekształcenia organizacji produkcji publicznej organizacji radiowej

Rozdział 4. MODEL RADIOWEGO NADAWCY PUBLICZNEGO W POLSCE
4.1. Nowe wyzwania
4.2. Kontekst działania radiofonii publicznej - rynek radiowy
4.3. Kontekst odbioru - audytorium radiowe w Polsce
4.4. Struktury instytucjonalne - obecna i alternatywna
4.5. Struktura radiofonii publicznej i projekty jej zmian

Rozdział 5. PERSPEKTYWY ROZWOJOWE RADIA
5.1. Zmiany krajobrazu radia w II dekadzie XXI wieku
5.2. Radio i nowe technologie
5.3. Nowe radio i praktyka komunikacyjna słuchaczy i użytkowników
5.4. Architektura nowego radia a praktyki komunikacyjne słuchaczy-użytkowników
5.4.1. Radio cyfrowe-problemy wprowadzania nowej technologii
5.4.2. Radio w internecie a nadawcy publiczni
5.4.3. Podcasting
5.4.4. Serwisy społecznościowe
5.4.5. Aplikacje na urządzenia mobilne
5.5. Przyszłość radiofonii publicznej i rynek a rewolucja technologiczna

Zakończenie
Bibliografia
Słowniczek pojęć


244 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022