ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 46.00 43,70   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

GENY I EDUKACJA


ASBURY K. PLOMIN R.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 46.00 Twoja cena  43,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Geny i edukacja


Czy geny warunkują nasze szkolne sukcesy i niepowodzenia?

Czy źródło talentu tkwi w genach?

Czy geniusz można odziedziczyć?

Czy i jak geny wpływają na nasze zachowania i osiągniecia szkolne?

Czy można tak kształtować system edukacji, by odpowiadał predyspozycjom genetycznym uczniów?

Geny i edukacja to książka o tym, skąd pochodzi wiedza na temat genetyki behawioralnej i jak zmieniać system edukacji, by odpowiadał różnicom indywidualnym, jakie występują wśród dzieci.


Podziękowania

CZĘŚĆ 1. TEORIA

1, Genetyka, szkoły i uczenie się
Cele i założenia edukacji
Różnorodne możliwości wydobycia indywidualnego potencjału
DNA w sali lekcyjnej
Podsumowanie

2. Skąd wiemy to, co wiemy
Bliźnięta: eksperyment naturalny
Sekwencjonowanie DNA

3. Wielka trojka: czytanie, pisanie...
Od DNA do ABC
Wpływ środowiska na czytanie
Kłopoty z czytaniem
Genetyczne podstawy pisania

4. ... i liczenie
A zatem, dlaczego jedni są lepsi w matematyce od innych?
Czy zdolności matematyczne podlegają dziedziczeniu?
Czy genetyczny i środowiskowy wpływ na słabe zdolności matematyczne jest tożsamy z wpływem tych czynników na zdolności przeciętne i duże?
Czy różne zdolności matematyczne podlegają tym samym wpływom genetycznymi środowiskowym?
W genach...
Jak wychowanie oddziałuje na zdolności matematyczne?

5. Wychowanie fizyczne; kto, co, dlaczego,
Geny, sport i palenie
Otyłość, geny i środowisko
Odziedziczalność sprawności fizycznej
Herosi z sali gimnastycznej
Podsumowanie

6. Nauki przyrodnicze i ścisłe: inny sposób myślenia?
Różnice między płciami
Podsumowanie

7. Gdzie jest miejsce dla ilorazu inteligencji i motywacji"?
Iloraz inteligencji + genetyka = kontrowersje
Pewność siebie i motywacja
Podnoszenie pewności siebie i poprawianie funkcjonowania poznawczego w szkole

8. Specjalne potrzeby edukacyjne: pomysły i inspiracje
Rozszerzanie specjalnych potrzeb edukacyjnych
Spersonalizowane nauczanie w praktyce
Podsumowanie

9. Klony w klasie
Pozytywne nastawienie a osiągnięcia
Klony w klasie

10. Uwaga na przepaść: status społeczny i jakość szkoły
Niski SES: jak to wygląda?
Co oznacza odziedziczalność SES?
Jakość szkół

11. Genetyka i uczenie sita; przełomowe koncepcje
Przełomowa koncepcja #1: Osiągnięcia i zdolności są zróżnicowane, częściowo za sprawą genów
Przełomowa koncepcja #2: Nienormalność jest normą
Przełomowa koncepcja #3: Ciągłość jest genetyczna, zmiana jest środowiskowa
Przełomowa koncepcja #4: Geny są generalistami, specjalistami środowiska
Przełomowa koncepcja #5: Środowiska podlegają wpływom genów
Przełomowa koncepcja #6: Najważniejsze środowiska to środowiska wyjątkowe dla każdej jednostki
Przełomowa koncepcja #7: Równość szans wymaga różnorodności szans

CZĘŚĆ 2. PRAKTYKA

12. Personalizacja w praktyce
A zatem, jak można spersonalizować nauczanie i uczenie się?
"Nastawienie" sprzyjające uczeniu się
Inne sposoby personalizacji nauczania
Podsumowanie

13. Jedenaście pomysłów dla polityki edukacyjnej
1. Zminimalizowanie podstawowego programu nauczania i sprawdzanie podstawowych umiejętności
2. Zwiększenie wyboru
3. Odrzucenie etykiet
4. Nauczanie "indywidualne" i "klasowe"
5. Uczenie dzieci, jak odnosić sukces
6. Promowanie równych szans od najmłodszych lat - fundament przyszłego awansu społecznego
7. Wyrównywanie możliwości wykraczających poza program nauczania
8. Stworzenie dwuetapowego programu nauczania WF
9. Zmiana punktu docelowego
10. Kształcenie nowych nauczycieli w zakresie genetyki i wyposażenie ich w narzędzia pozwalające przełożyć tę wiedzę na praktykę
11. Duże jest piękne

14. Przez jeden dzień być ministrem edukacji

Indeks nazwisk

Indeks rzeczowy


196 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- SIŁA WOLI ODKRYJMY NA NOWO TO CO W CZŁOWIEKU NAJPOTĘŻNIEJSZE
BAUMEISTER R.

- GENETYKA ZACHOWANIA
PLOMIN R. DEFRIES J.C. MCCLEARN G.E. MCGUFFIN P.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022