ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 63.40 60,23   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SWISH MAX3 ANIMACJE FLASH - JAKIE TO PROSTE!


ZIMEK R.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 63.40 Twoja cena  60,23 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Swish Max3 Animacje flash - jakie to proste!


Program SWiSH daje ogromne możliwości tworzenia animacji flash, a przy tym jest tani i niezwykle łatwy w użyciu.

Animacje utworzone w tym programie zachwycają nawet profesjonalistów.

Program ma bogatą kolekcję gotowych efektów, niewymagających napisania choćby jednej linijki kodu.

Stworzenie nawet złożonej animacji wymaga niewielkiego nakładu pracy i bardzo krótkiego czasu.

W SWiSH Max3 pojawia się znacznie więcej elementów do łatwego i prostego tworzenia animacji flash.

Wersja ta zachowuje przy tym pełną funkcjonalność, umożliwiającą całkowitą kontrolę animacji przez osoby zaawansowane w tworzeniu dynamicznych stron WWW.


Wprowadzenie   11

1. Opis programu i instalacja 15
1.1. Nowości w SWiSH Max3 . 15
1.1.1. Projekty  15
1.1.2. Ścieżka ruchu . 16
1.1.3. Narzędzie Komponent  16
1.1.4. Kształtowanie obiektów . 16
1.1.5. Nowe komponenty . 17
1.1.6. Opcje języka skryptowego . 18
1.2. Wymagania systemowe  18
1.3. Nowy Film lub Projekt . 19
1.4. Menu startowe . 20
1.4.1. Tworzenie nowego filmu . 21
1.4.2. Otwieranie ostatnio edytowanej animacji  22
1.4.3. Pomoc programu  22
1.4.4. Polskojęzyczne Forum użytkowników programu SWiSH Max  24
1.4.5. Sprawdzanie nowej wersji programu . 25
1.5. Okno programu . 25
1.5.1. Górne menu  25
1.5.2. Paski narzędzi . 27
1.5.3. Oś czasu  27
1.5.4. Obszar animacji  28
1.5.5. Efekty . 28
1.5.6. Narzędzia  28
1.5.7. Widok . 29
1.5.8. Zakładki filmów . 29
1.5.9. Panele . 30

2. Pierwsza animacja   33
2.1. Ustawienia obszaru animacji  34
2.2. Prosta animacja ruchu obiektu  35
2.3. Ruch obiektu wzdłuż linii prostej . 37
2.4. Ruch obiektu wzdłuż dowolnej ścieżki  39
2.5. Sterowanie przebiegiem animacji . 42
2.6. Ścieżka ruchu o dowolnym kształcie  44

3. Tworzenie i modyfikacja obiektów   47
3.1. Podstawowe obiekty zamknięte  47
3.2. Autokształty 48
3.3. Odcinki i krzywe . 50
3.4. Przekształcenia i transformacje obiektu . 52
3.4.1. Przekształcenia obiektu  52
3.4.2. Przycinanie obiektów . 54
3.4.3. Operacje na kształtach  56
3.4.4. Transformacje obiektu  59
3.4.5. Punkty transformacji i odniesienia . 60
3.4.6. Panele Transformacja i Przekształcenie . 61
3.4.7. Perspektywa . 64
3.5. Zmiana kształtu   65
3.6. Wypełnienia i kontury obiektów   68
3.6.1. Kontury obiektów   69
3.6.2. Wypełnienia obiektów  71
3.6.2.1. Brak wypełnienia i wypełnienie jednolite . 71
3.6.2.2. Wypełnienie gradientowe . 71
3.6.2.3. Wypełnienie obrazem . 73
3.6.2.4. Szczegóły obrazka  74
3.6.3. Transformacja wypełnienia  80
3.7. Wstawianie tekstu . 81
3.7.1. Wprowadzanie tekstu do animacji . 81
3.7.2. Formatowanie tekstu  82
3.7.3. Teksty dynamiczne i pola formularzy  85
3.8. Importowanie  87
3.8.1. Import obrazów  87
3.8.2. Import dźwięków  88
3.8.3. Import wideo  90
3.8.4. Import animacji  92
3.8.5. Import grafiki wektorowej . 94
3.8.6. Importowanie tekstu . 95
3.9. Nazywanie obiektów . 95
3.10. Grupowanie obiektów . 96
3.11. Przekształcanie tekstu na krzywe . 99
3.12. Zmiana kolejności obiektów . 101
3.13. Precyzyjne rysowanie i wyrównywanie obiektów  101
3.13.1. Siatka  102
3.13.2. Prowadnice . 103
3.13.3. Przyciąganie do obiektów i punktów . 104
3.13.4. Wyrównywanie obiektów  105
3.14. Klipy  109
3.15. Maskowanie  113
3.16. Komponenty . 116
3.16.1. Wstawianie komponentów . 116
3.16.2. Narzędzie Komponent  118
3.16.3. Przykłady wykorzystania komponentów . 119
3.16.3.1. Komponent efektu odbicia obiektu . 119
3.16.3.2. Komponent listy rozwijanej  123
3.16.3.3. Komponent przewijanego menu . 125
3.16.3.4. Komponent postępu wczytywania  127
3.17. Biblioteki . 130
3.18. Projekty  134

4. Efekty  143
4.1. Efekty Umieść i Usuń . 144
4.2. Efekt Przesuń  145
4.3. Efekt Zanikaj/Pojawiaj . 146
4.4. Efekt Powiększaj/Pomniejszaj  147
4.5. Efekt Przewijaj  149
4.6. Efekt Rozmywaj . 150
4.7. Efekty pochodne . 153
4.7.1. Obróć w 3D, kurcz . 154
4.7.2. Spirala – zwijaj . 156
4.7.3. Odstępy – Zmniejszaj (Kerning)  158
4.7.4. Spłaszczanie – Spłaszcz . 158
4.7.5. Obrót w losową stronę  159
4.7.6. Wszystko na morzu  160
4.7.7. Bugi  161
4.8. Efekt Transformacja . 162
4.9. Efekt Ściskaj . 163
4.10. Efekt Naprzemian . 164
4.11. Efekt Wąż . 166
4.12. Efekt Eksplozja . 168
4.13. Efekt Obróć w 3D . 170
4.14. Efekt Fala w 3D  171
4.15. Efekt Wir . 173
4.16. Efekt Fala . 174
4.17. Efekt Pisz na maszynie . 176
4.18. Efekt Przywróć . 177
4.19. Efekt Powtórz Klatki  178
4.20. Zakładka Ruch  180
4.21. Zakładka Korekta  184
4.22. Zakładka Start na  185
4.23. Zakładka Kaskada . 186
4.24. Zakładka Kamera  188
4.25. Zakładka Transformacja . 189
4.26. Tworzenie własnych efektów . 190
4.27. Przeglądarka efektów  192

5. Zarządzanie animacją i programem  193
5.1. Zapisywanie i eksportowanie animacji . 193
5.1.1. Umieszczanie animacji na stronach internetowych  194
5.1.2. Umieszczanie animacji w prezentacji Microsoft PowerPoint  196
5.1.3. Tworzenie samodzielnie wyświetlającej się prezentacji  198
5.1.4. Tworzenie filmu z animacją . 199
5.1.5. Podgląd tworzonej animacji . 200
5.2. Ustawienia eksportu animacji . 202
5.2.1. Ustawienia eksportu SWF  203
5.2.2. Ustawienia eksportu znaczników języka HTML . 207
5.2.3. Ustawienia eksportu plików wideo i grafiki  209
5.2.4. Ustawienia eksportu dźwięku . 210
5.3. Zarządzanie scenami i animacją . 211
5.3.1. Właściwości sceny . 211
5.3.2. Wstawianie i usuwanie scen . 212
5.3.3. Chowanie i blokowanie obiektów  214

6. Przykłady skryptów   215
6.1. Panel Skrypt  215
6.2. Panel Debug  218
6.3. Zdarzenia obsługujące mysz . 225
6.4. Zmiana właściwości obiektów  229
6.5. Zmienne i obliczenia . 232
6.6. Sterowanie przebiegiem animacji . 234
6.7. Gra „Za mało, za dużo”  236
6.8. Pola formularzy . 239
6.9. Zegar   243
6.10. Preloader   249
6.11. Obsługa klawiatury . 254
6.12. Przewijanie zawartości pola tekstowego  258
6.13. Przewijanie tekstu w polu o dowolnym kształcie . 259
6.14. Przyciski rollover  261
6.15. Interaktywne menu . 266
6.16. Odtwarzanie muzyki . 269
6.17. Przeciąganie obiektów  271
6.18. Wczytywanie plików SWF do animacji . 275
6.19. Wczytywanie tekstu z pliku  278
6.20. Drukowanie tekstu na drukarce  282
6.21. Właściwości fizyczne klipów . 283

7. Skrypty   287
7.1. Zmienne i operatory  287
7.2. Polecenia przycisku Add Script  290
7.2.1. Zdarzenia  291
7.2.2. Zdefiniuj Funkcję()  297
7.2.3. Klasy . 300
7.2.4. Klatka . 300
7.2.5. Sterowanie  301
7.2.6. Dynamiczne klipy  303
7.2.7. Zewnętrzne pliki i dane  304
7.2.8. Przeglądarka/Sieć . 307
7.2.9. Dźwięk 309
7.2.10. Ciągnięcie myszką  310
7.2.11. Deklaracje . 311
7.2.12. Warunki  314
7.2.12.1. if ()  315
7.2.12.2. Zdefiniowane instrukcje if()  317
7.2.12.3. switch  321
7.2.13. Pętle  322
7.2.13.1. Pętla while () . 322
7.2.13.2. Pętla do  324
7.2.13.3. Pętla for () . 325
7.2.13.4. Przerywanie pętli  327
7.2.14. Bloki . 327
7.2.15. Wyjątki (SWF7+) . 329
7.2.16. Debug . 331
7.3. Funkcje predefiniowane  332
7.3.1. Funkcje proste  332
7.3.2. Funkcje matematyczne . 335
7.3.3. Funkcje tekstowe  339
7.3.4. Funkcje tablicowe  342
7.3.5. Funkcje daty i czasu . 344
7.3.6. Funkcje klawiszowe . 345
7.3.7. Funkcje sceny . 346
7.3.8. Funkcja stopera  346
7.4. Stałe  347
7.5. Właściwości obiektów  348
7.6. Ścieżki obiektów . 349

Indeks   351


354 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022