|
WINDOWS 10 PROGRAMOWANIE UNIWERSALNYCH APLIKACJI MOBILNYCH
BORYCKI D. wydawnictwo: PWN , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 91.20 Twoja cena 86,64 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Windows 10
Programowanie uniwersalnych aplikacji mobilnych
Windows 10 to uniwersalna platforma kontrolująca komputery stacjonarne, urządzenia
mobilne, rozproszone urządzenia wbudowane IoT (Internet of Things), smartfony, stacje
robocze, komputery przenośne, tablety, urządzenia Surface Hub, konsole Xbox, a także
okulary holograficzne HoloLens.
Z tego powodu, uniwersalna platforma Windows (UWP) otwiera przed programistami
olbrzymie możliwości, gdyż tworzenie aplikacji na tę platformę realizuje się z
wykorzystaniem jednego zestawu narzędzi programistycznych. Automatycznie umożliwia to
tworzenie oprogramowania dla olbrzymiego grona użytkowników oraz dla zaawansowanych
urządzeń mobilnych i optoelektronicznych.
W tej książce, za pomocą dużej ilości przykładowych aplikacji, omówione zostały
techniki tworzenia aplikacji UWP.
W szczególności publikacja zawiera informacje o:
aspektach programowania uniwersalnych aplikacji, dostępnych modelach tworzenia
aplikacji UWP, a także technikach programowania asynchronicznego,
deklarowaniu interfejsu użytkownika z wykorzystaniem języka XAML, adaptywnych
wyzwalaczy styli, dynamicznego konfigurowania stanów komponentów wizualnych, a także
nowych kontrolek do tworzenia adaptywnego interfejsu użytkownika aplikacji UWP
tworzeniu animacji oraz konstruowania dwu- i trójwymiarowych przekształceń
elementów wizualnych,
zaawansowanych funkcjach systemu Windows 10, takich jak: odczytywanie lokalizacji
urządzenia, komunikacja z serwisami sieciowymi, serwisy aplikacji, pobieranie informacji
z wbudowanych czujników urządzenia (akcelerometr, magnetometr, czujnik światła,
wysokościomierz), rozpoznawanie twarzy, czy pisma odręcznego, a nawet syntezacja mowy,
technikach nawigacji pomiędzy widokami aplikacji, tworzeniu animowanych przejść,
jak również przekazywania danych pomiędzy stronami, a także wzorzec architektoniczny
Model View ViewModel oraz techniki dostępu do baz danych SQLite,
tworzeniu i aktualizowaniu dynamicznych kafelków oraz adaptywne i interaktywne
notyfikacje typu toast.
Od Autora
1. Wprowadzenie do programowania uniwersalnych aplikacji dla platformy Windows
1.1. Programowanie uniwersalnych aplikacji wieloplatformowych
1.2. Przygotowanie środowiska pracy
1.3. Modele programowania aplikacji UWP
1.3.1. C#/XAML
1.3.2. VB/XAML
1.3.3. C++/XAML
1.3.4. JS/HTML/CSS
1.4. Opis struktury projektu
1.5. Podsumowanie
2. Programowanie asynchroniczne
2.1. Wprowadzenie
2.2. Model programowania wielowątkowego uniwersalnych aplikacji Windows
2.3. Uzasadnienie potrzeby wykorzystania wątków
2.4. Wątki robocze i współdzielony dostęp do komponentów interfejsu użytkownika
2.5. Przerywanie działania wątków roboczych
2.6. Modyfikatory async i await
2.7. Raportowanie postępu operacji asynchronicznej
2.8. Wbudowane mechanizmy zrównoleglania kodu
2.9. Klasa DispatcherTimer
2.10. Synchronizacja wątków
2.11. Podsumowanie
3. XAML i projektowanie interfejsu użytkownika
3.1. Wprowadzenie
3.2. Przestrzenie nazw
3.3. Znaczniki, atrybuty i właściwości
3.4. Zdarzenia
3.5. Propagacja zdarzeń
3.6. Rozszerzenia znaczników i wiązanie właściwości kontrolek
3.7. Właściwości dołączane
3.8. Pozycjonowanie komponentów wizualnych
3.8.1. StackPanel
3.8.2. Grid
3.8.3. RelativePanel
3.9. Podsumowanie
4. Formatowanie kontrolek
4.1. Wprowadzenie
4.2. Deklaracja i definicja stylu
4.3. Rozszerzanie styli i szablony kontrolek
4.4. VisualStateManager
4.5. Wyzwalacze stanów wizualnych
4.6. Zasoby aplikacji i słowniki zasobów
4.7. Automatyczne tworzenie i stosowanie styli oraz szablonów kontrolek
4.8. Domyślne style kontrolek i plik geneńc.xaml
4.9. StyleSelector
4.10. Przykładowy projekt - Kalkulator
4.11. Podsumowanie
5. Animacje, efekty przejść, transformacje afiniczne i przekształcenia 3D
5.1. Wprowadzenie
5.2. Biblioteka animacji
5.2.1. Efekty przejść
5.2.2. Efekty animacji
5.3. Dynamiczna konfiguracja i kontrola scenorysu
5.4. Tworzenie własnych efektów animacji
5.4.1. DoubleAnimation
5.4.2. ColorAnimation
5.4.3. PointAnimation
5.5. Nieliniowa modyfikacja animowanych własności
5.6. KeyFrames - definiowanie stanów pośrednich animacji
5.7. Matematyczne podstawy transformacji kontrolek i klasa MatrixTransforra
5.8. Przekształcenia kontrolek w trzech wymiarach
5.9. Efekty przejść pomiędzy stanami wizualnymi
5.10. Blend i projektowanie animacji
5.11. Podsumowanie
6. Przegląd podstawowych kontrolek
6.1. Wprowadzenie
6.2. Kontrolki typu AppBar
6.3. AutoSuggestBox i PasswordBox
6.4. ToggleSwitch i ToggleButton
6.5. ComboBox i ListBox
6.6. ProgressBar i ProgressRing
6.7. ScrollViewer
6.8. DatePicker, TimePicker
6.9. CalendarDatePicker, CalendarView
6.10. Flyout, MenuFlyout oraz PickerFlyout
6.10.1. Flyout
6.10.2. MenuFlyout
6.10.3. PickerFlyout
6.11. Podsumowanie
7. Zaawansowane kontrolki i wbudowane mechanizmy systemu Windows 10
7.1. Wprowadzenie
7.2. Kontrolka Image i detekcja twarzy
7.3. inkCanvas i rozpoznawanie pisma
7.4. webView i serwisy sieciowe
7.4.1. WebView i serwis Google Maps
7.4.2. Deserializacja obiektów JSON
7.5. MapControl i odczytywanie lokalizacji
7 6. SemanticZoom i wiązanie danych z kontrolkami
7.7. MediaElement i syntezacja mowy
7.8. Dostęp do warstwy sprzętowej
7.9. Podsumowanie
8. Gesty oraz ich programowa obsługa
8.1. Wprowadzenie
8.2. Rodzaje gestów dotykowych
8.3. Programowa obsługa gestów
8.3.1. Zdarzenia myszy
8.3.2. Zdarzenia manipulacji
8.4. Niskopoziomowa obsługa gestów i klasa GestureRecognizer
8.5. Podsumowanie
9. Cykl życia, aktywacja aplikacji oraz serwisy aplikacji
9.1. Wprowadzenie
9.2. Cykl życia aplikacji i zapisywanie ustawień aplikacji
9.3. Aktywacja aplikacji zainstalowanych w systemie
9.4. Aktywacja aplikacji systemowych
9.5. Serwisy aplikacji i interfejs IBackgroundTask
9.6. Podsumowanie
10. Rozszerzenia SDK i programowanie adaptywne
10.1. Wprowadzenie
10.2. Rdzeń platformy (.NET Core)
10.3. Rozszerzenia SDK
10.4. Tworzenie widoków dedykowanych specyficznej platformie
10.5. Podsumowanie
11. Nawigacja pomiędzy widokami i wzorzec architektoniczny MWM
11.1. Wprowadzenie
11.2. Rodzaje nawigacji
11.3. Pivot
11.4. Hub
11.5. Programowa kontrola nawigacji z wykorzystaniem metod klasy Frame
11.6. Obsługa przycisku Wstecz
11.7. Zapisywanie stron w pamięci podręcznej
11.8. Animowanie przejść pomiędzy widokami
11.9. Stos odwiedzonych widoków
11.10. Kontrolka SplitYiew i wzorzec architektoniczny MWM
11.10.1. Klasy pomocnicze
11.10.2. Implementacja modeli
11.10.3. Obiekty typu ViewModel
11.10.4. Widoki aplikacji
11.11. Podsumowanie
12. Baza danych SQLite
12.1. Wprowadzenie
12.2. Instalacja narzędzi i konfiguracja projektu
12.3. Tworzenie bazy danych, tabeli oraz operacje typu CRUD
12.4. Podsumowanie
13. Dynamiczne kafelki, notyfikacje i centrum akcji
13.1. Wprowadzenie
13.2. Dynamiczne kafelki
13.3. Pomocnicze kafelki
13.4. Notyfikacje typu toast i centrum akcji
13.5. Scenariusze notyfikacji
13.6. Interaktywne notyfikacje
13.7. Wysyłanie notyfikacji z tła
13.8. Podsumowanie
Zakończenie
Dodatek. Instalacja środowiska Visual Studio 2015 Enterprise
Wprowadzenie
Proces instalacji
Podsumowanie
Indeks
574 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|