ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TUTORING W POLSKIEJ SZKOLE


SARNAT-CIASTKO A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 56.25 Twoja cena  53,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Tutoring w polskiej szkole


Książka jest unikatową na rynku wydawniczym prezentacją rozwoju tutoringu w polskim systemie oświaty, będącego nową metodą , traktowaną jako swoista alternatywa dla wychowawstwa klasowego.

Publikacja zawiera zestawienie treści porządkujących dotychczasową wiedzę o tutoringu, ze wskazaniem oryginalnych korzeni metody oraz polskiego jej wykorzystania.

Obok tego wskazuje na ska ę obecnego zastosowania tej metody w polskiej szkole, procedurę jej wdrażania, jak również możliwą przyszłość tutoringu.

Książka uzupełniona jest opisem efektów stosowania tutoring u dla nauczyciela i ucznia, co zostało wykazane za pomocą badań porównawczych w grupie ponad 600 osób stosujących i nie stosujących tę metodę.

Całość publikacji stanowi zatem kompletne źródło wiedzy dla praktyków i teoretyków, którzy szukają inspiracji do własnej działalności dydaktycznej i badawczej.


Wstęp

Rozdział 1. Tutoring jako metoda indywidualnego nauczania i wychowania
1. Metoda tutoringu w perspektywie historycznej
1.1. Geneza i etymologia tutoringu
1.2. Miejsce tutoringu w anglosaskiej edukacji uniwersyteckiej
1.3. Zastosowanie tutoringu w szkołach dla dorosłych
1.4. Rozwój tutoringu rówieśniczego
2. Współczesne wykorzystanie tutoringu w polskiej edukacji
2.1. Zastosowanie metody tutoringu w polskim systemie szkolnictwa wyższego
2.2. Obecność tutoringu w polskiej szkole
2.3. Rola tutoringu w obszarze działalności pozaszkolnej
3. Metoda tutoringu jako przedmiot badań pedagogicznych
4. Podsumowanie

Rozdział 2. Metodologia stosowana w badaniach własnych
1. Charakterystyka problematyki badań
2. Zastosowane metody i techniki badawcze
3. Badania pilotażowe
4. Przebieg badań
4.1. Charakterystyka procedury badawczej
4.2. Opis szkół wdrażających metodę tutoringu

Rozdział 3. Rozwój metody tutoringu w polskich szkołach
1. ALA Autorskie Licea Artystyczne i Akademickie jako laboratorium tutoringu w polskiej szkole
1.1. Geneza Autorskich Liceów Artystycznych i Akademickich ALA
1.2. Zadania, cele oraz organizacja systemu nauczania w ALA
1.2.1. Rekrutacja w ALA
1.2.2. Indywidualny tok, plan i program nauczania
1.2.3. Promocja ucznia
1.2.4. System oceniania uczniów ALA
1.3. Założenia chrześcijańskiego personalizmu egzystencjalnego w programie wychowawczym ALA
1.4. Tutoring w Autorskich Liceach Artystycznych i Akademickich
2. Skala stosowania metody tutoringu w polskim systemie oświaty
3. Realizacja metody tutoringu w szkołach biorących udział w badaniach
3.1. Charakterystyka realizowanych w badanych szkołach form tutoringu
3.1.1. Tutoring szkolny
3.1.2. Tutoring rówieśniczy
3.1.3. Tutoring rodzinny
3.1.4. Tutoring nauczycieli
3.2. Procedury wprowadzenia tutoringu do badanych szkół
3.2.1. Formalne i organizacyjne aspekty wdrażania tutoringu w szkołach
3.2.2. Rola wychowawcy klasowego
3.2.3. Finansowanie oraz wsparcie ze strony instytucji zewnętrznych
3.2.4. Zauważane problemy wynikające z wdrażania tutoringu
4. Predyktywne i praktyczne aspekty zastosowania tutoringu
4.1. Ocena tutoringu w badanych szkołach
4.2. Dostrzegane efekty korzystania z metody tutoringu
4.3. Przyszłość tutoringu w placówkach biorących udział w badaniach
4.4. Strategie rozwoju tutoringu w polskim systemie oświaty

Podsumowanie
Aneks
Bibliografia
Spis tabel, wykresów i rysunków


244 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022