|
TUTORING W POLSKIEJ SZKOLE
SARNAT-CIASTKO A. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 56.25 Twoja cena 53,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Tutoring w polskiej szkole
Książka jest unikatową na rynku wydawniczym prezentacją rozwoju tutoringu w
polskim systemie oświaty, będącego nową metodą , traktowaną jako swoista alternatywa
dla wychowawstwa klasowego.
Publikacja zawiera zestawienie treści porządkujących dotychczasową wiedzę o
tutoringu, ze wskazaniem oryginalnych korzeni metody oraz polskiego jej wykorzystania.
Obok tego wskazuje na ska ę obecnego zastosowania tej metody w polskiej szkole,
procedurę jej wdrażania, jak również możliwą przyszłość tutoringu.
Książka uzupełniona jest opisem efektów stosowania tutoring u dla nauczyciela i
ucznia, co zostało wykazane za pomocą badań porównawczych w grupie ponad 600 osób
stosujących i nie stosujących tę metodę.
Całość publikacji stanowi zatem kompletne źródło wiedzy dla praktyków i
teoretyków, którzy szukają inspiracji do własnej działalności dydaktycznej i
badawczej.
Wstęp
Rozdział 1. Tutoring jako metoda indywidualnego nauczania i wychowania
1. Metoda tutoringu w perspektywie historycznej
1.1. Geneza i etymologia tutoringu
1.2. Miejsce tutoringu w anglosaskiej edukacji uniwersyteckiej
1.3. Zastosowanie tutoringu w szkołach dla dorosłych
1.4. Rozwój tutoringu rówieśniczego
2. Współczesne wykorzystanie tutoringu w polskiej edukacji
2.1. Zastosowanie metody tutoringu w polskim systemie szkolnictwa wyższego
2.2. Obecność tutoringu w polskiej szkole
2.3. Rola tutoringu w obszarze działalności pozaszkolnej
3. Metoda tutoringu jako przedmiot badań pedagogicznych
4. Podsumowanie
Rozdział 2. Metodologia stosowana w badaniach własnych
1. Charakterystyka problematyki badań
2. Zastosowane metody i techniki badawcze
3. Badania pilotażowe
4. Przebieg badań
4.1. Charakterystyka procedury badawczej
4.2. Opis szkół wdrażających metodę tutoringu
Rozdział 3. Rozwój metody tutoringu w polskich szkołach
1. ALA Autorskie Licea Artystyczne i Akademickie jako laboratorium tutoringu w polskiej
szkole
1.1. Geneza Autorskich Liceów Artystycznych i Akademickich ALA
1.2. Zadania, cele oraz organizacja systemu nauczania w ALA
1.2.1. Rekrutacja w ALA
1.2.2. Indywidualny tok, plan i program nauczania
1.2.3. Promocja ucznia
1.2.4. System oceniania uczniów ALA
1.3. Założenia chrześcijańskiego personalizmu egzystencjalnego w programie
wychowawczym ALA
1.4. Tutoring w Autorskich Liceach Artystycznych i Akademickich
2. Skala stosowania metody tutoringu w polskim systemie oświaty
3. Realizacja metody tutoringu w szkołach biorących udział w badaniach
3.1. Charakterystyka realizowanych w badanych szkołach form tutoringu
3.1.1. Tutoring szkolny
3.1.2. Tutoring rówieśniczy
3.1.3. Tutoring rodzinny
3.1.4. Tutoring nauczycieli
3.2. Procedury wprowadzenia tutoringu do badanych szkół
3.2.1. Formalne i organizacyjne aspekty wdrażania tutoringu w szkołach
3.2.2. Rola wychowawcy klasowego
3.2.3. Finansowanie oraz wsparcie ze strony instytucji zewnętrznych
3.2.4. Zauważane problemy wynikające z wdrażania tutoringu
4. Predyktywne i praktyczne aspekty zastosowania tutoringu
4.1. Ocena tutoringu w badanych szkołach
4.2. Dostrzegane efekty korzystania z metody tutoringu
4.3. Przyszłość tutoringu w placówkach biorących udział w badaniach
4.4. Strategie rozwoju tutoringu w polskim systemie oświaty
Podsumowanie
Aneks
Bibliografia
Spis tabel, wykresów i rysunków
244 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|