Księga Przychodów i Rozchodów
Wszystko, co musisz wiedzieć o rozliczaniu działalności gospodarczej.
Księga Przychodów i Rozchodów jest jednym z dostępnych sposobów, w jaki firma może
rozliczać się z fiskusem.
Ta forma rachunkowego podejścia do działalności gospodarczej ma dużo zalet — jest
prosta, dostępna dla wielu rodzajów firm, tania. Tak, prowadzenie Księgi Przychodów i
Rozchodów może być naprawdę niedrogie — po krótkim wprowadzeniu w temat większość
przedsiębiorców jest w stanie obsługiwać ją osobiście, bez pomocy zewnętrznego
biura księgowego.
Dzięki tej książce poznasz kilka prostych, podstawowych zasad, które pozwolą Ci
podjąć się zadania prowadzenia takiej księgi.
Dowiesz się m.in., kto może skorzystać z takiej formy rozliczeń, jak księgować
wydatki i rozliczać dochody, co zrobić, gdy popełnisz błąd w rachunkach. Odkryjesz
kwestie związane z inwentaryzacją, wynagrodzeniami pracowników, dokumentami księgowymi.
Przekonasz się, jak to wszystko działa, na przykładach: właściwie uzupełnionych
rubryk księgi, poprawnie skonstruowanych pismach do organów podatkowych i wypełnionych
formularzach PIT.
Wstęp (5)
Rozdział 1. Kto może się rozliczać na księdze przychodów i rozchodów
(7)
Rozdział 2. Jak rzetelnie rozliczać swoje przychody (13)
Rozdział 3. Korzystny sposób księgowania wydatków (27)
Rozdział 4. Jak rozliczyć wydatki poniesione przed rozpoczęciem działalności
gospodarczej (39)
Rozdział 5. Jak prawidłowo poprawić błędne zapisy w księdze przychodów i
rozchodów (51)
Rozdział 6. Dowody księgowe a postępowanie podatkowe (65)
Rozdział 7. Okres i miejsce przechowywania księgi przychodów i rozchodów
(69)
Rozdział 8. Pozostałe ewidencje towarzyszące prowadzeniu księgi przychodów i
rozchodów (77)
Rozdział 9. Co to są dowody księgowe i jak je prawidłowo księgować
(91)
Rozdział 10. Jak dokumentować transakcje składników majątku firmowego
(119)
Rozdział 11. Poprawne ewidencjonowanie pozostałych wydatków (135)
Rozdział 12. Obowiązek dokonania korekty kosztów podatkowych w przypadku braku
uregulowania zobowiązań wobec innych przedsiębiorców (149)
Rozdział 13. Koszty towarzyszące wydatkom ponoszonym na zakup towarów i materiałów
(159)
Rozdział 14. Kiedy księgujemy koszty związane z wynagrodzeniami pracowników
oraz zleceniobiorców (163)
Rozdział 15. Inwentaryzacja i jej wpływ na rozliczenie dochodu (169)
Rozdział 16. Zamykanie księgi przychodów i rozchodów (181)
Rozdział 17. Przykładowe wpisy do księgi przychodów i rozchodów
(197)
Rozdział 18. Pisma ułatwiające kontakt z organami podatkowymi (201)
Dodatek A. Przykładowe zeznanie podatkowe - PIT-36 (209)
Dodatek B. Przykładowe zeznanie podatkowe - PIT-36L (221)
Dodatek C. Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (227)
Dodatek D. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie
prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (245)
248 stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka