ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 111.30 105,74   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TWÓRCZOŚĆ INTERNAUTÓW W ŚWIETLE REGULACJI PRAWA AUTORSKIEGO NA PRZYKŁADZIE FANFICTION


GRZYBCZYK K.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 111.30 Twoja cena  105,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Twórczość internautów w świetle regulacji prawa autorskiego na przykładzie fanfiction


Książka przedstawia analizę działalności twórczej internautów, w szczególności dotyczącej opowiadań fanfiction, w świetle obowiązujących przepisów prawnoautorskich.

W monografii zaprezentowano m.in.:

  • zjawiska socjologiczne i kulturowe w Polsce i na świecie, które powinny być uwzględniane przy ocenie naruszeń praw autorskich;

  • najnowsze teorie sztuki i literatury;

  • kwestie prawne związane z utworami zależnymi, utworami inspirowanymi czy parodią;

  • problematykę fanfiction na tle regulacji prawnych wraz z propozycjami możliwych rozwiązań;

  • orzecznictwo amerykańskie, które może być punktem odniesienia w przypadku sporów na tle prawa kontynentalnego;

  • propozycje de lege ferenda rozwiązań prawnych dotyczących opowiadań fanfiction.

Publikacja przeznaczona jest dla adwokatów, radców prawnych, sędziów i prokuratorów, a także pracowników naukowych oraz studentów prawa, kulturoznawstwa, socjologii czy teorii sztuki. Zainteresuje również wydawców oraz administratorów stron internetowych.


Wykaz skrótów

Rozdział I
Opowiadania fanfiction a prawo autorskie
1.1. Wprowadzenie
1.2. Pojęcie fanfiction
1.3. Rodzaje opowiadań fanfiction
1.4. Fanfiction a fair use
1.5. Fanfiction a dozwolony użytek osobisty
1.6. Fanfiction jako parodia
1.7. Ograniczenie dozwolonego użytku
1.8. Podsumowanie

Rozdział II
Koncepcje dzieła literackiego w naukach pozaprawnych - inne spojrzenie
2.1. Wprowadzenie
2.2. Fenomenologia
2.3. Postmodernizm
2.3.1. Semiotyka
2.3.2. Metalingwistyka i Michaił Bachtin
2.3.3. Intertekstualność
2.3.4. Dekonstrukcjonizm
2.4. Badania kulturowe
2.5. Cyfrowy zwrot w humanistyce i sztuce
2.5.1. Dzieło literackie w sieci - dzieło zdigitalizowane
2.6. Podsumowanie
2.6.1. Fanfiction jako dzieło literackie
2.6.2. Przypadek Harry‘ego Pottera

Rozdział III
Kultura konwergencji (partycypacji, uczestnictwa, remiksu)
3.1. Wprowadzenie
3.2. Kultura konwergencji
3.2.1. Web 2.0
3.2.2. Prosument
3.2.3. Pro-am
3.2.4. Społeczeństwo sieci
3.2.5. Konwergencja mediów i technologii
3.2.6. Konwergencja prawna
3.3. Kultura remiksu
3.3.1. Dadaizm
3.3.2. Lettryzm i sytuacjonizm
3.3.3. Subwersja, twórcza kontestacja, zagłuszanie kultury
3.3.4. Mashup
3.3.5. Światotworzenie
3.4. Kultura fanowska
3.5. Podsumowanie

Rozdział IV
Wnioski końcowe
4.1. Podsumowanie
4.2. Propozycje rozwiązań prawnych
4.2.1. Redefinicja utworów zależnych
4.2.2. Dozwolony użytek osobisty
4.2.3. Dozwolony użytek publiczny
4.2.4. Ograniczone licencje
4.2.5. Organizacje fanowskie
4.3. Zakończenie

Bibliografia


236 stron, Format: 13.5x20.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022