ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 56.15 53,34   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JAK UPADAJĄ GIGANCI I DLACZEGO NIEKTÓRE FIRMY NIGDY SIĘ NIE PODDAJĄ


COLLINS J.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 56.15 Twoja cena  53,34 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jak upadają giganci

I dlaczego niektóre firmy nigdy się nie poddają


Upadku można uniknąć.

Upadek można przewidzieć.

Upadkowi można zapobiec.

Obserwując ponury krajobraz usiany zgliszczami niegdyś wielkich, a dziś upadłych przedsiębiorstw Jim Collins zaczyna się zastanawiać: Jak to się dzieje, że giganci upadają? Czy upadek można przewidzieć i czy można go uniknąć? Jak nisko musi upaść firma, żeby znaleźć się na drodze prowadzącej nieuchronnie do katastrofy? W jaki sposób może zmienić kurs, na którym się znajduje?

W książce „Jak upadają giganci” Collins szuka odpowiedzi na te pytania, dając przywódcom firm opartą na solidnych podstawach nadzieję, że mogą się nauczyć zapobiegać upadkom i odwracać niekorzystny bieg zdarzeń.

W czasie projektu badawczego realizowanego przez cztery lata Collins odkrył pięć etapów zbliżania się do upadku:

Etap pierwszy: Pycha będąca wynikiem sukcesu.
Etap drugi: Chaotyczne sięganie po więcej.
Etap trzeci: Negowanie ryzyka i zagrożenia.
Etap czwarty: Rozpaczliwe szukanie ratunku.
Etap piąty: Odejście w niebyt lub nieistotność.

Dzięki zrozumieniu poszczególnych etapów liderzy firm mogą znacznie ograniczyć ryzyko upadku na samo dno.

Wybitne firmy potrafią się podnieść nawet po najdotkliwszym upadku.

Każda instytucja bez względu na jej wielkość jest narażona na upadek. W przyrodzie nie ma żadnego prawa mówiącego o tym, że najsilniejsi będą tkwili na szczycie w nieskończoność. Każdy może upaść i nieuchronnie do tego dojdzie. Z badań prowadzonych przez Collinsa wynika jednak, że niektóre firmy nawet po osiągnięciu etapu czwartego potrafią się odrodzić, a w pewnych przypadkach stać się nawet silniejsze niż przedtem.

Okazuje się, że upadek jest w dużej mierze krzywdą, którą firmy same sobie wyrządzają, a klucz do odrodzenia znajduje się w naszych rękach.

Nie jesteśmy zakładnikami okoliczności, historii ani nawet dotkliwych porażek poniesionych w drodze na szczyt. Nadzieja nie gaśnie, dopóki ostatecznie nie wypadniemy z gry. Giganci upadają, ale też często udaje im się powstać z kolan.


Jim Collins jest badaczem przedsiębiorstw – wielkich, dobrych, słabych i upadłych – zarówno tych dopiero rozpoczynających działalność, jak i tych chlubiących się stupięćdziesięcioletnią tradycją. Jest autorem bestsellera „Od dobrego do wielkiego” oraz współautorem „Wizjonerskich organizacji”. Naucza przywódców z sektora korporacyjnego i społecznego. O jego dokonaniach pisano w „Fortune”, „BusinessWeek”, „The Economist”, „USA Today” i „Harvard Business Review”.


Podziękowania
Przedmowa

Rozdział 1
Nieszczęście nadciąga po cichu

Rozdział 2
Pięć etapów zbliżania się do upadku

Rozdział 3
Etap pierwszy: pycha zrodzona z sukcesu

Rozdział 4
Etap drugi: chaotyczne sięganie po więcej

Rozdział 5
Etap trzeci: negowanie ryzyka i zagrożenia

Rozdział 6
Etap czwarty: rozpaczliwe szukanie ratunku

Rozdział 7
Etap piąty: odejście w niebyt lub nieistotność

Rozdział 8
Dobrze ugruntowana nadzieja

Dodatek 1
Kryteria wyboru upadłych firm

Dodatek 2
Kryteria wyboru firm do grupy porównawczej

Dodatek 3
Fannie Mae i kryzys finansowy w 2008 roku

Dodatek 4A
Tabela dowodów przeciwko hipotezie samozadowolenia

Dodatek 4B
Tabela dowodów świadczących o rozpaczliwym szukaniu ratunku

Dodatek 5
Jak poznać, że najważniejsze stanowiska są obsadzone odpowiednimi ludźmi?

Dodatek 6A
Upadek i odrodzenie firmy IBM

Dodatek 6B
Upadek i odrodzenie firmy Nucor

Dodatek 6C
Upadek i odrodzenie firmy Nordstrom

Dodatek 7
Schemat koncepcji "od dobrego do wielkiego"

Indeks


224 strony, Format: 16.0x24.0cm, oprawa twarda z obwolutą

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022