|
ZAMKNIĘCIE ROKU 2015 W JEDNOSTKACH SEKTORA PUBLICZNEGO
ŚWIDEREK I. wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 165.30 Twoja cena 157,04 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zamknięcie roku 2015 w jednostkach sektora publicznego
Przed ostatecznym zamknięciem ksiąg rachunkowych jednostki sektora finansów
publicznych muszą wykonać szereg czynności przygotowawczych związanych z zakończeniem
roku obrachunkowego.
W tym celu muszą m.in. ustalić termin wpływu dokumentacji finansowej do jednostki,
poprawnie przeprowadzić inwentaryzację oraz sprawdzić prawidłowość zapisów w
księgach rachunkowych.
Każda z tych czynności powinna być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami
oraz wewnętrznymi procedurami.
Od autora
Rozdział I. Czynności przygotowawcze związane z zakończeniem roku budżetowego
1.1. Ustalenie terminu wpływu dokumentacji finansowej do jednostki
1.2. Ustalenie terminu rocznych sprawozdań budżetowych i finansowych
Rozdział II. Inwentaryzacja składników aktywów i pasywów jednostki
2.1. Istota i cele inwentaryzacji
2.2. Terminy i częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji
2.3. Formy i metody inwentaryzacji
2.4. Etapy inwentaryzacji
2.5. Różnice inwentaryzacyjne i sposób ich ujęcia w księgach rachunkowych
2.6. Wycena aktywów i pasywów na dzień bilansowy
2.7. Odpowiedzialność w zakresie inwentaryzacji
Rozdział III. Ewidencja składników aktywów i pasywów jednostki na dzień
bilansowy
3.1. Należności i zobowiązania na koniec roku budżetowego
3.2. Dochody budżetowe i środki pieniężne na koniec okresu budżetowego
3.3. Przychody i koszty na koniec roku budżetowego
3.4. Dotacje i ich rozliczenie
3.5. Rozliczenia międzyokresowe kosztów
3.6. Wydatki uznane za niewygasające z końcem roku budżetowego
Rozdział IV. Przygotowanie ksiąg rachunkowych do zamknięcia
4.1. Zapewnienie kompletności i poprawności zapisów w księgach rachunkowych jednostki
4.2. Uzgadnianie zapisów i sald kont księgi głównej
Rozdział V. Sprawozdawczość budżetowa na koniec roku
5.1. Sprawozdania budżetowe
5.2. Sprawozdania w zakresie operacji finansowych
Rozdział VI. Sprawozdawczość finansowa na koniec roku
6.1. Bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego
6.2. Bilans jednostki budżetowej, samorządowego zakładu budżetowego
6.3. Rachunek zysków i strat
6.4. Zestawienie zmian w funduszu jednostki
6.5. Łączne sprawozdania finansowe
6.6. Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego
Rozdział VII. Sprawozdanie z wykonania budżetu i absolutorium z wykonania
budżetu
7.1. Terminy sporządzenia sprawozdania z wykonania budżetu oraz zakres informacyjny w
nim zawarty
7.2. Procedura udzielania absolutorium organowi wykonawczemu samorządu terytorialnego
300 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|