|
POLITYCZNOŚĆ MEDIÓW
PIETRUSZEWSKA-KOBIELA G. REGIEWICZ A. STACHYRA G. ŻYWIOŁEK A. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 44.10 Twoja cena 41,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Polityczność mediów
Czwarty tom serii Audiowizualne Aspekty Kultury w Ponowoczesności podejmuje
zagadnienie polityczności mediów.
Pojęcie polityczności rozumiane jest przez autorów jako rodzaj wpływu sfery
publicznej, społecznej czy kulturowej na komunikację międzyludzką toczącą się za
pośrednictwem mediów. Te ostatnie ujmowane są nie tyle przez pryzmat technologii, ale
także jako mechanizm komunikacji społecznej.
Autorzy, analizując poszczególne media: muzykę, radio, telewizję oraz media
cyfrowe, podejmują refleksję nad wpływem tychże mediów na budowanie powszechnych
znaczeń poprzez zawłaszczanie wyobraźni i utrwalanie pewnych kalek kulturowych.
Jednocześnie zwracają uwagę, jak mechanizm uwodzenia, czy wręcz zniewalania odbiorcy
przez te media jest przez nie sankcjonowany i traktowany jako narzędzie kontroli
społecznej.
Adam Regiewicz, Artur Żywiołek
Polityczność mediów, czyli między polityką, komunikacją a technologią
przekazu. Wprowadzenie
Artur Żywiołek
O˙polityczności afektów w muzyce
1. Ekspozycja: rudymenty metodologiczne
2. Przetworzenie: recykling afektów. Od klasyczności do (post)romantyczności i z
powrotem
3. Coda: kilka konkluzji na temat politycznego recyklowania afektów w muzyce
Grażyna Stachyra
Polityczność radia w kontekście jego historii, technologii i estetyki
1. Radio - twór złożony
2. Polityka zacierania granic. Publiczne vs. prywatne
3. Audytorium - twór niejednolity
4. Radio - twór antropotropicznie zorientowany
5. Modelowanie formuły kontaktu z audytorium. Polityka dialogu
6. Estetyka
7. Propaganda nie zawsze polityczna
8. Polityka relacji wspólnotowych
9. Wyobrażona wspólnota
10. Podsumowanie
Adam Regiewicz
Polityczność audiowizualności i telewizji
1. Polityczność audiowizualności
1.1. Polityczność obrazu audiowizualnego
1.2. Polityczność języka audiowizualnego
1.3. Polityczność twórcy
1.4. Polityczność odbioru
1.5. Polityczność dystrybucji
2. Polityczność telewizji
2.1. Telewizja w świecie wartości
2.2. Ideologiczne ukąszenia - analiza wybranych programów telewizyjnych
2.2.1. Warsaw Shore
2.2.2. Zdrady
2.2.3. Eurowizja
2.2.4. Kuchenne rewolucje / Superniania / Perfekcyjna Pani Domu
2.3. Z akończenie
Grażyna Pietruszewska-Kobiela
Dzieci (w) Sieci. O˙władzy i wiedzy
1. Historia pewnego pokoleniowego manifestu
2. "Użytkownicy państwa są zirytowani archaicznością jego interfejsu"
3. "Sieć to my" - wokół dzieci i sieci
Summary
Bibliografia
Indeks nazwisk
322 strony, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|