ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.10 41,90   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POLITYCZNOŚĆ MEDIÓW


PIETRUSZEWSKA-KOBIELA G. REGIEWICZ A. STACHYRA G. ŻYWIOŁEK A.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 44.10 Twoja cena  41,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Polityczność mediów


Czwarty tom serii Audiowizualne Aspekty Kultury w Ponowoczesności podejmuje zagadnienie polityczności mediów.

Pojęcie polityczności rozumiane jest przez autorów jako rodzaj wpływu sfery publicznej, społecznej czy kulturowej na komunikację międzyludzką toczącą się za pośrednictwem mediów. Te ostatnie ujmowane są nie tyle przez pryzmat technologii, ale także jako mechanizm komunikacji społecznej.

Autorzy, analizując poszczególne media: muzykę, radio, telewizję oraz media cyfrowe, podejmują refleksję nad wpływem tychże mediów na budowanie powszechnych znaczeń poprzez zawłaszczanie wyobraźni i utrwalanie pewnych kalek kulturowych. Jednocześnie zwracają uwagę, jak mechanizm uwodzenia, czy wręcz zniewalania odbiorcy przez te media jest przez nie sankcjonowany i traktowany jako narzędzie kontroli społecznej.


Adam Regiewicz, Artur Żywiołek
Polityczność mediów, czyli między polityką, komunikacją a technologią przekazu. Wprowadzenie

Artur Żywiołek
O˙polityczności afektów w muzyce
1. Ekspozycja: rudymenty metodologiczne
2. Przetworzenie: recykling afektów. Od klasyczności do (post)romantyczności i z powrotem
3. Coda: kilka konkluzji na temat politycznego recyklowania afektów w muzyce

Grażyna Stachyra
Polityczność radia w kontekście jego historii, technologii i estetyki
1. Radio - twór złożony
2. Polityka zacierania granic. Publiczne vs. prywatne
3. Audytorium - twór niejednolity
4. Radio - twór antropotropicznie zorientowany
5. Modelowanie formuły kontaktu z audytorium. Polityka dialogu
6. Estetyka
7. Propaganda nie zawsze polityczna
8. Polityka relacji wspólnotowych
9. Wyobrażona wspólnota
10. Podsumowanie

Adam Regiewicz
Polityczność audiowizualności i telewizji
1. Polityczność audiowizualności
1.1. Polityczność obrazu audiowizualnego
1.2. Polityczność języka audiowizualnego
1.3. Polityczność twórcy
1.4. Polityczność odbioru
1.5. Polityczność dystrybucji
2. Polityczność telewizji
2.1. Telewizja w świecie wartości
2.2. Ideologiczne ukąszenia - analiza wybranych programów telewizyjnych
2.2.1. Warsaw Shore
2.2.2. Zdrady
2.2.3. Eurowizja
2.2.4. Kuchenne rewolucje / Superniania / Perfekcyjna Pani Domu
2.3. Z akończenie

Grażyna Pietruszewska-Kobiela
Dzieci (w) Sieci. O˙władzy i wiedzy
1. Historia pewnego pokoleniowego manifestu
2. "Użytkownicy państwa są zirytowani archaicznością jego interfejsu"
3. "Sieć to my" - wokół dzieci i sieci

Summary
Bibliografia
Indeks nazwisk


322 strony, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022