ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ŚWIADCZENIE POCZTOWEJ USŁUGI POWSZECHNEJ W WARUNKACH LIBERALIZACJI RYNKU


SNAŻYK Z.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 118.80 Twoja cena  112,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Świadczenie pocztowej usługi powszechnej w warunkach liberalizacji rynku


Książka stanowi pierwsze kompleksowe omówienie nowych regulacji prawnych polskiego rynku pocztowego, po przeprowadzeniu jego liberalizacji.

Celem pracy jest wskazanie dopuszczalnych rozwiązań modelowych zagwarantowania świadczenia pocztowej usługi powszechnej, które nie naruszałyby zasad wolnego rynku.

Istotną część książki stanowi analiza prawa unijnego oraz regulacji Światowego Związku Pocztowego. W pracy przeprowadzono także porównanie uregulowań przyjętych we Francji i w Niemczech.


Wykaz skrótów
Wykaz literatury
Wykaz orzecznictwa
Przedmowa

Rozdział 1. Zagadnienia wprowadzające
§ 1. Problematyka źródeł prawa pocztowego i regulacji usługi powszechnej
I. Regulacja pocztowej usługi powszechnej w prawie międzynarodowym
II. Regulacja pocztowej usługi powszechnej w prawie Unii Europejskiej
III. Regulacja pocztowej usługi powszechnej w prawie polskim
§ 2. Państwo na rynku usług pocztowych
§ 3. Przesłanki liberalizacji rynku usług pocztowych w Unii Europejskiej

Rozdział 2. Pojęcie pocztowych usług powszechnych oraz wymogi związane z ich świadczeniem
§ 1. Wprowadzenie
§ 2. Pojęcie pocztowych usług powszechnych. Kierunki zmian
I. Pojęcie pocztowych usług powszechnych w aktach Światowego Związku Pocztowego
II. Pojęcie pocztowych usług powszechnych w prawie Unii Europejskiej
III. Pojęcie pocztowych usług powszechnych w regulacjach krajowych: polskich, francuskich i niemieckich
IV. Uniwersalne elementy definicji pocztowych usług powszechnych
§ 3. Zakres pocztowych usług powszechnych
I. Regulacja zakresu pocztowych usług powszechnych
II. Zakres pocztowych usług powszechnych w Polsce
III. Zakres pocztowych usług powszechnych we Francji
IV. Zakres pocztowych usług powszechnych w Niemczech
V. Kierunki zmian. Sposób wyznaczania zakresu pocztowych usług powszechnych
§ 4. Wymogi dotyczące sposobu świadczenia pocztowych usług powszechnych
I. Dostępność terytorialna
II. Dostępność czasowa (ciągłość świadczenia)
III. Dostępność cenowa
IV. Jakość pocztowej usługi powszechnej
§ 5. Podsumowanie

Rozdział 3. Pocztowa usługa powszechna a zasady wolnego rynku
§ 1. Wprowadzenie
§ 2. Granice ingerencji państwa na rynku pocztowym ze względu na usługi powszechne
I. Stosowanie traktatowych reguł konkurencji w odniesieniu do przedsiębiorstw świadczących usługi w ogólnym interesie gospodarczym
1. Odstępstwo od traktatowych reguł konkurencji. Prawa wyłączne i specjalne
2. Derogacja traktatowych reguł konkurencji ze względu na pocztowe usługi powszechne
II. Niedopuszczalne ograniczenia konkurencji ze względu na pocztowe usługi powszechne
III. Pozycja dominująca dotychczasowych monopolistów na rynku pocztowym
§ 3. Metody zapewnienia świadczenia pocztowych usług powszechnych
I. Sposoby nakładania obowiązku świadczenia pocztowych usług powszechnych na operatora pocztowego
II. Kompensacja świadczenia pocztowych usług powszechnych a traktatowe reguły konkurencji
1. Mechanizmy kompensacji świadczenia usług o charakterze powszechnym
2. Finansowanie przez państwo - reguły pomocy państwa
3. Mechanizmy kompensacji obowiązku świadczenia pocztowych usług powszechnych przyjęte w Polsce, we Francji i w Niemczech
III. Dostęp do publicznej sieci pocztowej
§ 4. Podsumowanie

Rozdział 4. Adekwatność polskiej koncepcji pocztowego operatora publicznego do rynku zliberalizowanego
§ 1. Wprowadzenie
§ 2. Działalność Poczty Polskiej S.A.
I. Działalność gospodarcza
II. Zadania z zakresu administracji publicznej
§ 3. Forma organizacyjno-prawna pocztowego operatora publicznego
§ 4. Uprzywilejowanie operatora publicznego w stosunku do pozostałych operatorów pocztowych
§ 5. Operatorzy świadczący pocztowe usługi powszechne we Francji
i w Niemczech
§ 6. Podsumowanie

Rozdział 5. Pocztowa usługa powszechna w świetle zasady wolności gospodarczej
§ 1. Wprowadzenie
§ 2. Wolność gospodarcza w świetle prawa Unii Europejskiej oraz Konstytucji RP
I. Źródła wolności gospodarczej
II. Treść wolności gospodarczej
III. Granice wolności gospodarczej
IV. Podmiotowy zakres wolności gospodarczej - wolność gospodarcza a operator świadczący usługi powszechne (operator wyznaczony)
§ 3. Dopuszczalne i niedopuszczalne ograniczenia wolności gospodarczej ze względu na pocztowe usługi powszechne
I. Pocztowe usługi powszechne w dyrektywie pocztowej a zasada wolności gospodarczej
1. Zakres konfliktu między wolnością gospodarczą a pocztowymi usługami powszechnymi w dyrektywie pocztowej
2. Badanie zgodności dyrektyw pocztowych z zasadą wolności gospodarczej (w orzecznictwie TS UE oraz TK)
II. Pocztowe usługi powszechne w polskim prawie pocztowym a zasada wolności gospodarczej
1. Obowiązki operatora wyznaczonego związane z pocztowymi usługami powszechnymi stanowiące niedopuszczalne ograniczenie wolności gospodarczej
2. Uprzywilejowanie operatora wyznaczonego względem pozostałych operatorów naruszające w sposób niedopuszczalny ich wolność gospodarczą
§ 4. Podsumowanie

Wnioski końcowe

Indeks rzeczowy


244 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022