Organizacja procesowa
Konieczność sprostania wymaganiom rynku sprawia, że organizacje muszą poszukiwać
nowych rozwiązań organizacyjnych. Jednym z nich jest organizacja procesowa pozwalająca
podnieść efektywność działania organizacji i lepiej wykorzystać posiadane zasoby.
Autor przedstawił: współczesne rozwiązania dotyczące struktur organizacyjnych,
istotę procesu jako elementu budowy organizacji, doskonalenia procesów w organizacji,
projektowania organizacji procesowej i strukturę takiej organizacji, społeczne i
kulturowe przesłanki zmiany w kierunku organizacji procesowej.
Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni i kierunków ekonomicznych,
uczestników szkoleń doskonalących umiejętność menedżerskie, a także obecnych i
przyszłych menedżerów, których powinna zainspirować do poszukiwania nowych
rozwiązań organizacyjnych w zarządzanych firmach.
Wprowadzenie
1. Geneza współczesnych rozwiązań w organizacji
1.1. Zmieniający się świat organizacji
1.2. Natura klasycznych konfiguracji organizacyjnych
1.3. Czynniki kształtujące organizację i jej strukturę
1.4. Współczesne projekcje parametrów organizacji
1.4.1. Organizacja ucząca się
1.4.2. Organizacja wirtualna
1.4.3. Organizacja fraktalna
1.4.4. Organizacja hipertekstowa
1.5. Zasady budowy konfiguracji współczesnych rozwiązań strukturalnych
1.6. Doskonalenie jakości w koncepcji współczesnego zarządzania
2. Determinanty organizacji procesowej
2.1. Proces jako obiekt budowy organizacji
2.2. Klasyfikacja procesów
2.3. Orientacja na klienta jako podstawa projektowania procesów
2.4. Relacje rynkowe wewnątrz organizacji
2.5. Miary procesów
2.6. Zespołowe formy organizacji procesowej
3. Doskonalenie procesów w działaniu organizacji
3.1. Reengineering jako instrument zmiany w kierunku procesów
3.2. Istota ciągłego doskonalenia procesów
3.3. Zarządzanie łańcuchem wartości dodanej
3.4. Statystyczna kontrola procesów
3.5. Efektywność procesów w organizacji
3.6. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji
4. Projektowanie organizacji procesowej
4.1. Konwencja projektowania organizacji w kierunku procesów- model SIPOC
4.2. Projektowanie procesów w organizacji
4.3. Sekwencja działań w projektowaniu organizacji procesowej
4.4. Standaryzacja procesów organizacyjnych - zarządzanie przez określanie granic
swobody kształtowania procesów
5. Struktura organizacji procesowej
5.1. Koncepcje rozwiązań strukturalnych w obszarze projektowania procesów
5.2. Model struktury organizacji procesowej
5.3. Etapy ewolucji struktury w kierunku procesów
5.4. Praktyczne przykłady struktur organizacji procesowej
5.5. Ograniczenia implementacji struktur organizacji procesowej
6. Społeczno-kulturowe przesłanki zmiany w kierunku organizacji procesowej
6.1. Kultura organizacji procesowej
6.2. Od przedsiębiorstwa funkcjonalnego do przedsiębiorstwa procesowego
6.3. Potencjalne konflikty w organizacji procesowej i sposoby ich przezwyciężania
6.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji procesowej
6.5. Zmiana w kierunku procesów - strategie wdrażania do praktyki
Zakończenie
Bibliografia
208 stron, Format: 16.2x23.7cm, oprawa kartonowa foliowana