ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 61.89 58,80   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EDUKACJA OSÓB STARSZYCH SENIORZY W PRZESTRZENI NOWYCH MEDIÓW


TOMCZYK Ł.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 61.89 Twoja cena  58,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Edukacja osób starszych

Seniorzy w przestrzeni nowych mediów


Obecne czasy naznaczone dynamicznym rozwojem mediów cyfrowych i najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych stawiają przed osobami starszymi szczególne wyzwania. Liczne trudności - natury społecznej, psychologicznej czy finansowej - stają się przyczyną wykluczenia społecznego, a w szczególności wykluczenia cyfrowego tej grupy.

Autor, który przez wiele lat wspierał swoją wiedzą w zakresie nowych mediów Uniwersytety Trzeciego Wieku w południowej części Polski, analizując miejsce seniorów w przestrzeni nowych mediów opisuje dobre praktyki w wymiarze edukacyjnym z zakresu obsługi urządzeń cyfrowych.

Publikacja adresowana jest do osób zajmujących się organizowaniem działań edukacyjnych w instytucjonalnych formach kształcenia, a więc: UTW, klubach seniora, NGO, a także w ramach działań wolontariackich (np. „Latarnicy Polski Cyfrowej”). Autor dedykuje książkę również studentom kierunków pedagogicznych, gerontologii oświatowej oraz słuchaczom kursów dających podstawy do pracy z osobami w wieku senioralnym.


Wstęp

Rozdział 1. Osoba starsza w przestrzeni demograficznej, psychologicznej i edukacyjnej
1.1. Przemiany demograficzno-społeczne i ich konsekwencje - od perspektywy globalnej do regionu
1.2. Rozwój i cechy swoiste osób starszych w świetle badań
1.3. Edukacja dorosłych i osób starszych w ujęciu historycznym
1.4. Charakterystyka uniwersytetu trzeciego wieku jako instytucji edukującej seniorów w obszarze nowych mediów
1.4.1. Historia oraz współczesność UTW
1.4.2. Modele funkcjonowania UTW
1.4.3. Cele działalności UTW
1.4.4. Założenia i realizacja zajęć w UTW
1.4.5. Jakość edukacji w UTW

Rozdział 2. Transformacja życia codziennego osób w wieku senioralnym w kontekście społeczeństwa informacyjnego
2.1. Funkcjonowanie osób w "późnej dorosłości" w społeczeństwie informacyjnym
2.2. Wykluczenie cyfrowe
2.3. Nowe technologie sprzyjające funkcjonowaniu osób starszych w społeczeństwie zinformatyzowanym
2.4. Dobre praktyki edukacji seniorów w obszarze nowych mediów - przykłady rozwiązań regionalnych i zagranicznych

Rozdział 3. Uczenie się i nauczanie osób starszych w obszarze nowych mediów w świetle podstaw teoretycznych
3.1. Uczenie się i nauczanie osób starszych w świetle założeń andragogiki, gerontologii, geragogiki i psychologii
3.2. Cele kształcenia w społeczeństwie informacyjnym
3.3. Treści kształcenia
3.4. Metody oraz formy kształcenia osób starszych w obszarze nowych mediów
3.5. Zasady kształcenia
3.6. Samokształcenie
3.7. ICT jako środki dydaktyczne
3.8. Planowanie czasu zajęć
3.9. Układ sali
3.10. Dobór grupy
3.11. Stres i motywacja jako wyzwania w edukacji osób starszych w przestrzeni nowych mediów
3.11.1. Stres
3.11.2. Motywacja
3.12. Ocena efektów kształcenia

Rozdział 4. Edukator osób starszych a prowadzenie działań dydaktycznych w obszarze nowych mediów
4.1. Kompetencje wykładowcy UTW w perspektywie odkrywania cyfrowego świata przez cyfrowych imigrantów
4.2. Zespół czynności zawodowych nauczyciela osób starszych
4.3. Doskonalenie jakości działań dydaktycznych

Zakończenie i wnioski
Literatura
Spis tabel i rysunków


260 stron, Format: 15.5x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022