Efektywność i skuteczność komunikacji marketingowej
W publikacji autorka przedstawiła problematykę skuteczności oraz efektywności
komunikacji marketingowej.
Komunikacja marketingowa jest zagadnieniem niezwykle złożonym. Jest to szczególny
przypadek komunikowania, który nakierowany jest na realizację celów marketingowych
przedsiębiorstwa.
Komunikacja marketingowa obejmuje wiele obszarów oraz działań, które mają
przyczyniać się do realizacji filozofii marketingowej, w której w centrum
zainteresowania jest klient i jego potrzeby.
Wieloaspektowość oraz wielopodmiotowość komunikacji marketingowej powodują
trudności z szacowaniem skuteczności, a przede wszystkim efektywności tego obszaru
aktywności przedsiębiorstwa.
W książce autorka zaprezentowała wyniki badań jakościowych oraz ilościowych
dotyczące postrzegania skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej, które
zostały przeprowadzone wśród 640 menedżerów przedsiębiorstw w Polsce.
Analiza zebranych materiałów pozwoliła na identyfikację celów, nakładów oraz
efektów tej sfery działalności przedsiębiorstwa, a także umożliwiła rozpoznanie
sposobów oceny i miar skuteczności oraz efektywności komunikacji marketingowej
wykorzystywanych w praktyce gospodarczej.
Wstęp
Rozdział I. Komunikacja marketingowa jako przedmiot badań
1.1. Komunikacja marketingowa - podejście procesowe i systemowe
1.2. Skuteczność i efektywność komunikacji marketingowej - próba identyfikacji
1.3. Środki realizacji celów komunikacji marketingowej
Rozdział II. Dylematy pomiaru skuteczności i efektywności komunikacji
marketingowej
2.1. Podstawy źródłowe, metody i techniki badań skuteczności i efektywności
komunikacji marketingowej
2.2. Wskaźniki skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej
2.3. Założenia, przebieg badań i charakterystyka prób badawczych
Rozdział III. Skuteczność i efektywność komunikacji marketingowej w świetle
badań jakościowych
3.1. Postrzeganie skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej przez menedżerów
3.2. Struktura funkcjonalno-instrumentalna komunikacji marketingowej w badanych przedsiębiorstwach
3.3. Skuteczność i efektywność komunikacji marketingowej w badanych podmiotach - próba
oceny
Rozdział IV. Cele, działania i efekty komunikacji marketingowej - na podstawie
badań ilościowych
4.1. Cele i sposoby oceny efektów komunikacji marketingowej
4.2. Skuteczne i efektywne działania z zakresu komunikacji marketingowej
4.3. Budżetowanie i koszty komunikacji marketingowej
4.4. Współpraca z agencjami reklamowymi i badawczymi w zakresie oceny efektów
komunikacji marketingowej
Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
218 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka