|
METODOLOGICZNE I DYDAKTYCZNE ASPEKTY BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO
KITLER W.KOŚMIDER T. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 76.49 Twoja cena 72,67 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa narodowego
Akademia Obrony Narodowej we współpracy z innymi ośrodkami akademickimi podjęła
badania, których celem stało się zdiagnozowanie stanu teorii i praktyki bezpieczeństwa
narodowego oraz określenie jego głównych kierunków rozwoju.
Rezultaty podjętych badań zawiera proponowana książka, która stanowi propozycję
nowych i efektywnych formuł badawczych oraz edukacyjnych.
Publikacja, ze względu na poruszaną problematykę dotyczącą tożsamości
właściwej naukom o bezpieczeństwie oraz o związanych z nią: metodologii, paradygmatów
oraz kierunków badań i kształcenia, stanowi unikatową pozycję na rynku wydawniczym.
Wstęp
Część I. Nauki o bezpieczeństwie - nowa perspektywa metodologiczna
Rozdział 1. Od nauk wojskowych do nauk o bezpieczeństwie (Ryszard Wróblewski)
Rozdział 2. Bariery metodologiczne w badaniach nad bezpieczeństwem narodowym
(Piotr Sienkiewicz)
Rozdział 3. Uwarunkowania bezpieczeństwa narodowego w warunkach globalizacji
(Ryszard Jakubczak)
Rozdział 4. Badanie bezpieczeństwa międzynarodowego (Mirosław
Minkina, Malina Kaszuba)
Rozdział 5. Wprowadzenie do teorii walki cywilizacji w naukach o bezpieczeństwie
(Cezary Smuniewski)
Rozdział 6. Antropologia teoretyczno-metodologicznych kompozycji i dekompozycji
tożsamości bezpieczeństwa narodowego (Włodzimierz Chojnacki)
Rozdział 7. Bezpieczeństwo narodowe a bezpieczeństwo państwa. Niektóre
aspekty teorii bezpieczeństwa (Jan Czaja)
Rozdział 8. Problem tożsamości bezpieczeństwa w świetle etymologii języka
polskiego (Michał Brzeziński)
Część II. Nauki o bezpieczeństwie a inne dyscypliny nauki
Rozdział 1. Transdyscyplinarność badań w naukach o bezpieczeństwie i w
naukach o obronności (Waldemar Kitler)
Rozdział 2. Przedmiot, zakres i miejsce nauk o bezpieczeństwie wśród innych
dyscyplin naukowych (Krzysztof Cebul)
Rozdział 3. Podmiotowo-przedmiotowe ramy analizy bezpieczeństwa a jego naukowa
multidyscyplinarność (Lech Chojnowski)
Rozdział 4. Jak budować tożsamość nauk o bezpieczeństwie (Karolina
Julia Helnarska)
Rozdział 5. Nauki o bezpieczeństwie a nauki policyjne (Krzysztof
Łojek)
Rozdział 6. Dorobek teorii organizacji i zarządzania w projektowaniu systemów
bezpieczeństwa - pętla implementacyjna (Paweł Gromek)
Rozdział 7. Dylematy metodologicznej triady: bezpieczeństwo, gospodarka, władza
państwowa (Remigiusz Lewandowski)
Część III. Między teorią a praktyką dydaktyczną
Rozdział 1. Standard w kształceniu i szkoleniu jako instrument podnoszenia
jakości w edukacji dla bezpieczeństwa (Robert Rybak)
Rozdział 2. O niektórych problemach epistemologicznych i semantycznych w
dydaktyce bezpieczeństwa (Marian Lutostański)
Rozdział 3. Dorobek nauk o bezpieczeństwie a rozwój kierunku kształcenia
bezpieczeństwo narodowe z perspektywy Akademii Obrony Narodowej (Tomasz
Kośmider, Krzysztof Gąsiorek)
Rozdział 4. Od nauk wojskowych do nauk o bezpieczeństwie i nauk o obronności -
kilka uwag (Waldemar Rezmer)
Rozdział 5. Kształcenie na poziomie wyższym w obszarze bezpieczeństwa
wewnętrznego - moda czy realna potrzeba? (Andrzej Misiuk)
Rozdział 6. Projektowanie programów studiów jako element rozwoju kierunku
bezpieczeństwo wewnętrzne (Agata Tyburska)
Zakończenie
Summary
Indeks nazwisk
372 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|