ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.99 42,74   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PSYCHOLOGIA DLA FIZJOTERAPEUTÓW I MASAŻYSTÓW WYBRANE ZAGADNIENIA


KLISZCZ J.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 44.99 Twoja cena  42,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Psychologia dla fizjoterapeutów i masażystów

Wybrane zagadnienia


Relacja terapeuta-pacjent, w której dochodzi do bliskiego kontaktu emocjonalnego, intelektualnego i fizycznego z osobą chorą, niepełnosprawną, cierpiącą wymaga bardzo dobrze rozwiniętej umiejętności nawiązywania i utrzymywania kontaktu, respektowania podmiotowości drugiego człowieka, rozumienia jego potrzeb i oczekiwań.

Jest to relacja szczególna, w której terapeuta musi zmierzyć się z cierpieniem chorego, realistycznie ocenić jego szanse na powrót do zdrowia i sprawności. Jednocześnie utrzymać profesjonalny dystans wobec problemów pacjenta, by chronić własne emocje i zdrowie psychiczne.

Książka w swoim założeniu ma wyeksponować najważniejsze psychologiczne aspekty relacji zawodowej z osobą chorą i niepełnosprawną oraz uświadomić terapeutom realia świata postrzeganego z perspektywy „szpitalnego łóżka”.


Wstęp

Rozdział 1. Choroba jako sytuacja trudna
1.1. Rodzaje sytuacji trudnych
1.2. Choroba jako przyczyna i skutek stresu
1.3. Akceptacja jako czynnik modyfikujący postawę wobec choroby
1.4. Obraz choroby, poczucie kontroli, a proces adaptacji do choroby
1.5. Style radzenia sobie z chorobą
1.6. Mechanizmy obronne osobowości

Rozdział 2. Pacjent jako podmiot w procesie terapii
2.1. Poinformowany pacjent - świadomy pacjent
2.2. (Nie)współpracujący pacjent
2.3. Trudny pacjent, trudny terapeuta, czy trudna sytuacja?
2.4. W co gra ludzki umysł, czyli teoria atrybucji
2.5. Terapeuta - pacjent: relacja dwukierunkowa

Rozdział 3. Niepełnosprawność w aspekcie psychologicznym
3.1. Niepełnosprawność - definicja pojęcia i terminów pokrewnych
3.2. Niepełnosprawność i jej indywidualne i społeczne konsekwencje
3.3. Osobowość osoby niepełnosprawnej i chorej przewlekle
3.4. Ból jako czynnik towarzyszący chorobie i niepełnosprawności
3.5. Rola terapeuty w przywracaniu pozytywnej samooceny osób niepełnosprawnych

Rozdział 4. Komunikacja jako proces i sztuka porozumiewania się
4.1. Ewolucyjny rozwój umiejętności komunikowania się
4.2. Komunikacja międzyludzka - nieodzowny element życia społecznego
4.2.1. Sztuka mówienia
4.2.2. Sztuka słuchania
4.2.3. "Pseudosłuchanie"
4.3. Komunikacja niewerbalna
4.3.1. Kontakt wzrokowy
4.3.2. Zależności przestrzenne
4.3.3. Dotyk
4.4. "Metabariery" w procesie komunikowania się
4.5. Prawa moje vs prawa twoje, czyli sztuka asertywności zawodowej

Rozdział 5. Empatia i jej wpływ na relację terapeuta - pacjent
5.1. Empatia - jak rozumiemy to pojęcie?
5.2. Empatia w świecie medycyny
5.2.1. Empatia studentów kierunków medycznych i pracowników opieki zdrowotnej
5.2.2. Empatia w komunikacji interpersonalnej

Rozdział 6. Wypalenie zawodowe - zagrożenie dla osób zawodowo pomagających
6.1. Stres w miejscu pracy
6.2. Wypalenie zawodowe - skutek przeciążenia stresem

Rozdział 7. Temperament, empatia i inteligencja emocjonalna jako potencjał przyszłych fizjoterapeutów i masażystów - badania własne
7.1. Cel badań
7.2. Metody badań
7.3. Osoby badane
7.4. Wyniki badań
7.5. Omówienie wyników

Rozdział 8. Etyka w zawodach medycznych
8.1. Etyka jako nauka o moralności
8.2. Deontologia zawodu fizjoterapeuty i masażysty
8.3. Postawa etyczna i jej kształtowanie w zawodach medycznych
8.4. Kultura osobista i zawodowa przedstawicieli zawodów medycznych

Podsumowanie

Bibliografia


180 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022