|
ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI SPOŁECZNYMI TRENDY PERSPEKTYWY WYZWANIA
WIKTORSKA A.ŚWIĘCKA MOROŃ D. KLIMOWICZ M. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 44.99 Twoja cena 42,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie innowacjami społecznymi
Trendy, perspektywy, wyzwania
W książce skoncentrowano się na tym, czym są innowacje społeczne, jak mogą być
zinstytucjonalizowane i w jaki sposób funkcjonują w praktyce.
Celem publikacji jest zrozumienie zjawiska innowacji społecznych: od genezy,
mechanizmów ich generowania, projektowania, wdrażania, działania, absorpcji i
wpływania na efekty społeczne, upowszechniania, skalowania jak i utrwalania.
Szczególnie ważne jest wyjaśnienie powodów generowania innowacji społecznych w
szerokim kontekście rozwoju społecznego. Dodatkowo istotne jest pokazanie praktycznego
wymiaru innowacji społecznych w odniesieniu o środowiska, w jakim mają miejsce. Ta
część ma służyć jako inspiracja dla praktyki zarządzania publicznego oraz
poprawiania standardów i podnoszenia jakości polityk publicznych w tym zakresie. Dlatego
zadbano o wskazanie głównych czynników stymulujących, jak również ograniczających
innowacje społeczne oraz pokazano wybrane studia przypadków.
Nowatorskim elementem książki jest powiązanie teoretycznego wymiaru innowacji
społecznych, w tym z uwzględnieniem zagadnienia społecznych inwestycji – kategorii
stanowiącej nowość w wymiarze europejskim w okresie 2014–2020, jak dotąd nieopisanej
w polskiej literaturze przedmiotu, z wymiarem instytucjonalnym i praktycznym.
Wprowadzenie
Rozdział 1. Koncepcyjny wymiar innowacji społecznych
1.1. Pojęcie "innowacji społecznych" w teorii i w praktyce zarządzania
publicznego
1.2. Innowacje społeczne w procesach modernizacji sektora publicznego
1.3. Przegląd literatury teoretycznej w zakresie definiowania "innowacji
społecznych"
1.4. Innowacje społeczne a inne koncepcje innowacji
1.5. Koncepcyjny wymiar innowacji społecznych - aktualne ustalenia i przyszłe kierunki
badań
Rozdział 2. Instytucjonalny wymiar innowacji społecznych
2.1. Typy innowacji społecznych i ich znaczenie dla gospodarki i społeczeństwa
2.2. Źródła innowacji społecznych
2.3. Innowacje społeczne a kapitały niematerialne organizacji
2.4. Środowisko sprzyjające innowacjom społecznym
2.5. Cykl życia innowacji społecznych
2.6. Zarządzanie innowacjami społecznymi
2.7. Inwestycje społeczne jako mechanizm zwiększania wartości innowacji społecznych
Rozdział 3. Budowanie środowiska sprzyjającego innowacjom społecznym
3.1. Rola polityk publicznych w stymulowaniu innowacyjności społecznej
3.2. Praktyka instytucjonalna innowacji społecznych w Unii Europejskiej i w USA
3.3. Programy wsparcia innowacji społecznych
3.4. Rozwiązania organizacyjne stymulujące innowacje społeczne
3.5. Stymulatory i ograniczenia innowacji społecznych
Rozdział 4. Praktyka innowacji społecznych w praktyce zarządzania publicznego w
Polsce
4.1. Od towarzyszenia do włączenia: metoda towarzyszenia jako innowacja społeczna
4.2. Dzienny opiekun: instytucja opieki nad dziećmi do lat 3 jako innowacja społeczna
4.3. Bank czasu: innowacyjna metoda wymiany
Zakończenie
Bibliografia
Akty prawne i dokumenty
Literatura - Wydawnictwa zwarte
Źródła internetowe
Wykaz tabel i schematów
Wykaz tabel
Wykaz schematów
Streszczenie Summary
Streszczenie
Słowa kluczowe
Summary
Keywords
Notki o autorkach
185 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|