ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.99 42,74   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI SPOŁECZNYMI TRENDY PERSPEKTYWY WYZWANIA


WIKTORSKA A.ŚWIĘCKA MOROŃ D. KLIMOWICZ M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 44.99 Twoja cena  42,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie innowacjami społecznymi

Trendy, perspektywy, wyzwania


W książce skoncentrowano się na tym, czym są innowacje społeczne, jak mogą być zinstytucjonalizowane i w jaki sposób funkcjonują w praktyce.

Celem publikacji jest zrozumienie zjawiska innowacji społecznych: od genezy, mechanizmów ich generowania, projektowania, wdrażania, działania, absorpcji i wpływania na efekty społeczne, upowszechniania, skalowania jak i utrwalania.

Szczególnie ważne jest wyjaśnienie powodów generowania innowacji społecznych w szerokim kontekście rozwoju społecznego. Dodatkowo istotne jest pokazanie praktycznego wymiaru innowacji społecznych w odniesieniu o środowiska, w jakim mają miejsce. Ta część ma służyć jako inspiracja dla praktyki zarządzania publicznego oraz poprawiania standardów i podnoszenia jakości polityk publicznych w tym zakresie. Dlatego zadbano o wskazanie głównych czynników stymulujących, jak również ograniczających innowacje społeczne oraz pokazano wybrane studia przypadków.

Nowatorskim elementem książki jest powiązanie teoretycznego wymiaru innowacji społecznych, w tym z uwzględnieniem zagadnienia społecznych inwestycji – kategorii stanowiącej nowość w wymiarze europejskim w okresie 2014–2020, jak dotąd nieopisanej w polskiej literaturze przedmiotu, z wymiarem instytucjonalnym i praktycznym.


Wprowadzenie

Rozdział 1. Koncepcyjny wymiar innowacji społecznych
1.1. Pojęcie "innowacji społecznych" w teorii i w praktyce zarządzania publicznego
1.2. Innowacje społeczne w procesach modernizacji sektora publicznego
1.3. Przegląd literatury teoretycznej w zakresie definiowania "innowacji społecznych"
1.4. Innowacje społeczne a inne koncepcje innowacji
1.5. Koncepcyjny wymiar innowacji społecznych - aktualne ustalenia i przyszłe kierunki badań

Rozdział 2. Instytucjonalny wymiar innowacji społecznych
2.1. Typy innowacji społecznych i ich znaczenie dla gospodarki i społeczeństwa
2.2. Źródła innowacji społecznych
2.3. Innowacje społeczne a kapitały niematerialne organizacji
2.4. Środowisko sprzyjające innowacjom społecznym
2.5. Cykl życia innowacji społecznych
2.6. Zarządzanie innowacjami społecznymi
2.7. Inwestycje społeczne jako mechanizm zwiększania wartości innowacji społecznych

Rozdział 3. Budowanie środowiska sprzyjającego innowacjom społecznym
3.1. Rola polityk publicznych w stymulowaniu innowacyjności społecznej
3.2. Praktyka instytucjonalna innowacji społecznych w Unii Europejskiej i w USA
3.3. Programy wsparcia innowacji społecznych
3.4. Rozwiązania organizacyjne stymulujące innowacje społeczne
3.5. Stymulatory i ograniczenia innowacji społecznych

Rozdział 4. Praktyka innowacji społecznych w praktyce zarządzania publicznego w Polsce
4.1. Od towarzyszenia do włączenia: metoda towarzyszenia jako innowacja społeczna
4.2. Dzienny opiekun: instytucja opieki nad dziećmi do lat 3 jako innowacja społeczna
4.3. Bank czasu: innowacyjna metoda wymiany

Zakończenie

Bibliografia
Akty prawne i dokumenty
Literatura - Wydawnictwa zwarte
Źródła internetowe

Wykaz tabel i schematów
Wykaz tabel
Wykaz schematów

Streszczenie Summary
Streszczenie
Słowa kluczowe
Summary
Keywords

Notki o autorkach


185 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022