|
PSYCHOLOGIA W BIZNESIE NOWE PERSPEKTYWY
RATAJCZAK Z. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 78.75 Twoja cena 74,81 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Psychologia w biznesie
Nowe perspektywy
Obecność psychologii w szeroko rozumianej praktyce zarządzania jest powszechnie
znana. Sfera aktywności biznesowej nie zawsze jednak pokrywa się z tym, co przyjęliśmy
traktować jako zarządzanie. Pojęcie „biznesu” użyte w tytule monografii zbiorowej
ma na celu podkreślenie ważności problemów nowych i pokazanie nowych zastosowań
psychologii w warunkach gospodarki rynkowej. Obserwujemy bowiem z jednej strony szybki
rozwój psychologii jako nauki, powstawanie nowych koncepcji i nowych metod badań, a z
drugiej – pojawianie się nowych problemów praktycznych, dotąd nieznanych.
Prezentowany zbiór artykułów przedstawia zarówno wybrane nowe koncepcje
teoretyczne, jak i nowe wyniki badań psychologicznych.
Przedstawiono nowe zjawisko tzw. prokrastynacji, czyli działań podejmowanych w
sytuacjach kryzysowych dla biznesu, działalność pomocową, rolę portalu
społecznościowego, facebooka jako medium porozumiewania się w pracy, model formowania
się kariery zawodowej, funkcjonowanie pracowników, którzy świadomie wybrali życie w
modelu „singli”, analiza pracy trenerów, ale także zjawisko romansowania w pracy,
mowa jest o rozwiązaniach systemowych w funkcjonowaniu działów kadr oraz rolach nowej
techniki motywacyjnej, tzw. gamifikacji.
Psychologia w biznesie jest obecnie powołana do tworzenia sieci wsparcia
psychologicznego, projektowania strategii zaradczych, przeciwdziałania zagrożeniom i
ryzykownym decyzjom podejmowanym w sytuacjach kryzysowych.
Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków zarządzania oraz psychologii
pracy i organizacji. Może być wykorzystywana również jako lektura pomocnicza w
prowadzeniu studiów podyplomowych ukierunkowanych na uzupełnianie wiedzy humanistycznej.
Wprowadzenie
Zofia Ratajczak
1. Kapitał kariery a prokrastynacja decyzyjna i działaniowa w biznesie
Augustyn Bańka
2. Dobroczynność. Interes i bezinteresowność wybitnych przedsiębiorców
Grażyna Mendecka
3. Media społecznościowe jako nowoczesna forma komunikacji firmy z otoczeniem.
Zastosowanie Facebooka w Centrum Rozrywki - studium przypadku
Agata Diec
4. Wrażliwość na sprawiedliwość i koszty psychologiczne doświadczane przez
pracownika a zadowolenie z pracy oraz poczucie dopasowania do organizacji - projekt badań
Chudzicka-Czupała Agata, Grabowski Damian
5. Poczucie kontroli a zadowolenie z pracy przedsiębiorców i pracowników
najemnych
Marta Stasiła-Sieradzka Turska Elżbieta
6. Poczucie stygmatyzacji singli w pracy zawodowej
Dominika Ochnik, Eugenia Mandal
7. Kariera zawodowa Romów. Ocena przez pryzmat stereotypów i jej konsekwencje
Renata Rosmus, Styrkacz Sonia
8. Czy mężczyźni bardziej cieszą się pracą? Podstawowe samowartościowanie
zawodowe w zależności od płci i wieku
Radosław B. Walczak
9. Płeć a postawy przedsiębiorcze studentów wybranych kierunków studiów
Krystyna Buchta, Monika Jakubiak
10. Kontrola społeczna a przeciwdziałanie dewiacyjnym zachowaniom w
przedsiębiorstwach
Agnieszka Szczygielska
11. Czynniki środowiskowe i wartości jako wyznaczniki satysfakcji trenera
biznesu w sytuacji sukcesu zawodowego
Agnieszka Kozak, Jacek Sobek
12. Romanse w pracy i ich wpływ na funkcjonowanie w przedsiębiorstwie
Iwona Lupa
13. Problem trafności narzędzi doboru personelu wśród różnych grup
zawodowych
Jarosław Grobelny
14. Uwarunkowania akceptacji i korzystania z informatycznych systemów
zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach
Patrycja Rudnicka, Anita Pollak, Małgorzata Chrupała-Pniak
15. Wykorzystanie gamifikacji do zwiększania motywacji pracowników
Wioleta Boruch
16. Uwarunkowanie osobowościowo-temperamentalne pracoholizmu wśród osób
przedsiębiorczych
Adam Pawlak, Joanna Musioł, Paulina Piechaczek, Katarzyna Warzecha
17. Neuromarketing w świetle badań nad uważnością oraz w kontekście teorii
neurobiologii interpersonalnej
Stanisław Radoń
18. Etyka pracy a wartości realizowane w pracy
Damian Grabowski
19. Biznes i marketing wyzwaniem dla wykształcenia psychologa
Adam Niemczyński
396 stron, Format: 15.5x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|