ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 78.75 74,81   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PSYCHOLOGIA W BIZNESIE NOWE PERSPEKTYWY


RATAJCZAK Z. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 78.75 Twoja cena  74,81 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Psychologia w biznesie

Nowe perspektywy


Obecność psychologii w szeroko rozumianej praktyce zarządzania jest powszechnie znana. Sfera aktywności biznesowej nie zawsze jednak pokrywa się z tym, co przyjęliśmy traktować jako zarządzanie. Pojęcie „biznesu” użyte w tytule monografii zbiorowej ma na celu podkreślenie ważności problemów nowych i pokazanie nowych zastosowań psychologii w warunkach gospodarki rynkowej. Obserwujemy bowiem z jednej strony szybki rozwój psychologii jako nauki, powstawanie nowych koncepcji i nowych metod badań, a z drugiej – pojawianie się nowych problemów praktycznych, dotąd nieznanych.

Prezentowany zbiór artykułów przedstawia zarówno wybrane nowe koncepcje teoretyczne, jak i nowe wyniki badań psychologicznych.

Przedstawiono nowe zjawisko tzw. prokrastynacji, czyli działań podejmowanych w sytuacjach kryzysowych dla biznesu, działalność pomocową, rolę portalu społecznościowego, facebooka jako medium porozumiewania się w pracy, model formowania się kariery zawodowej, funkcjonowanie pracowników, którzy świadomie wybrali życie w modelu „singli”, analiza pracy trenerów, ale także zjawisko romansowania w pracy, mowa jest o rozwiązaniach systemowych w funkcjonowaniu działów kadr oraz rolach nowej techniki motywacyjnej, tzw. gamifikacji.

Psychologia w biznesie jest obecnie powołana do tworzenia sieci wsparcia psychologicznego, projektowania strategii zaradczych, przeciwdziałania zagrożeniom i ryzykownym decyzjom podejmowanym w sytuacjach kryzysowych.

Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków zarządzania oraz psychologii pracy i organizacji. Może być wykorzystywana również jako lektura pomocnicza w prowadzeniu studiów podyplomowych ukierunkowanych na uzupełnianie wiedzy humanistycznej.


Wprowadzenie
Zofia Ratajczak

1. Kapitał kariery a prokrastynacja decyzyjna i działaniowa w biznesie
Augustyn Bańka

2. Dobroczynność. Interes i bezinteresowność wybitnych przedsiębiorców
Grażyna Mendecka

3. Media społecznościowe jako nowoczesna forma komunikacji firmy z otoczeniem. Zastosowanie Facebooka w Centrum Rozrywki - studium przypadku
Agata Diec

4. Wrażliwość na sprawiedliwość i koszty psychologiczne doświadczane przez pracownika a zadowolenie z pracy oraz poczucie dopasowania do organizacji - projekt badań
Chudzicka-Czupała Agata, Grabowski Damian

5. Poczucie kontroli a zadowolenie z pracy przedsiębiorców i pracowników najemnych
Marta Stasiła-Sieradzka Turska Elżbieta

6. Poczucie stygmatyzacji singli w pracy zawodowej
Dominika Ochnik, Eugenia Mandal

7. Kariera zawodowa Romów. Ocena przez pryzmat stereotypów i jej konsekwencje
Renata Rosmus, Styrkacz Sonia

8. Czy mężczyźni bardziej cieszą się pracą? Podstawowe samowartościowanie zawodowe w zależności od płci i wieku
Radosław B. Walczak

9. Płeć a postawy przedsiębiorcze studentów wybranych kierunków studiów
Krystyna Buchta, Monika Jakubiak

10. Kontrola społeczna a przeciwdziałanie dewiacyjnym zachowaniom w przedsiębiorstwach
Agnieszka Szczygielska

11. Czynniki środowiskowe i wartości jako wyznaczniki satysfakcji trenera biznesu w sytuacji sukcesu zawodowego
Agnieszka Kozak, Jacek Sobek

12. Romanse w pracy i ich wpływ na funkcjonowanie w przedsiębiorstwie
Iwona Lupa

13. Problem trafności narzędzi doboru personelu wśród różnych grup zawodowych
Jarosław Grobelny

14. Uwarunkowania akceptacji i korzystania z informatycznych systemów zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach
Patrycja Rudnicka, Anita Pollak, Małgorzata Chrupała-Pniak

15. Wykorzystanie gamifikacji do zwiększania motywacji pracowników
Wioleta Boruch

16. Uwarunkowanie osobowościowo-temperamentalne pracoholizmu wśród osób przedsiębiorczych
Adam Pawlak, Joanna Musioł, Paulina Piechaczek, Katarzyna Warzecha

17. Neuromarketing w świetle badań nad uważnością oraz w kontekście teorii neurobiologii interpersonalnej
Stanisław Radoń

18. Etyka pracy a wartości realizowane w pracy
Damian Grabowski

19. Biznes i marketing wyzwaniem dla wykształcenia psychologa
Adam Niemczyński


396 stron, Format: 15.5x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022