Bajka jako lekarstwo
Książka teoretycznie i praktycznie przybliża nam problemy związane z
wykorzystaniem bajkoterapii w pracy wychowawczej z grupą.
Dostajemy konkretne rady jak wstępnie przygotować zajęcia i jak je zorganizować.
Szczegółowo scharakteryzowano uczestników procesu bajkoterapeutycznego - dzieci
(zwracając szczególną uwagę na dzieci z trudnościami adaptacyjnymi, przewlekle chore
i niepełnosprawne intelektualnie) i rodziców.
Poruszono również kwestie związane z cechami osobowościowymi i umiejętnościami
nauczyciela terapeuty.
W książce zamieszczono także konkretne pomysły na pracę z dziećmi w wieku
przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Po lekturze książki nie pozostaje nic innego jak
zacząć prowadzić zajęcia z dziećmi, dzięki którym będą budować własne zasoby
osobiste i uzyskają wsparcie w „trudnych” sytuacjach
Bajkoterapia jako metoda biblioterapii
Typy bajek terapeutycznych
Bajki relaksacyjne
Bajki psychoedukacyjne
Bajki psychoterapeutyczne
Po czym poznać dobrą bajkę terapeutyczną?
Bajkoterapia w pracy wychowawczej z grupą
Miejsce bajki w terapii pedagogicznej
Zasady terapii pedagogicznej
Jak prowadzić terapię pedagogiczną?
Bajka i baśń w terapii pedagogicznej
Wstępne przygotowanie zajęć
Organizacja zajęć
Uczestnicy procesu bajkoterapeutycznego
I. Dzieci
a) Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi
b) Dzieci przewlekle chore
c) Dzieci niepełnosprawne intelektualnie
II. Rodzice
III. Nauczyciele terapeuci
Autorytet nauczyciela terapeuty
Scenariusze zajęć bajkoterapeutycznych
Scenariusze dla dzieci w wieku przedszkolnym
Scenariusz zajęć nr 1 – Złość
Scenariusz zajęć nr 2 – Gniew
Scenariusz zajęć nr 3 – Strach
Scenariusz zajęć nr 4 – Zdrowe odżywianie
Scenariusz zajęć nr 5 – Higiena osobista
Scenariusze dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Scenariusz zajęć nr 1 – Odrzucenie
Scenariusz zajęć nr 2 – Relacje w grupie rówieśniczej
Scenariusz zajęć nr 3 – Kultura języka
Scenariusz zajęć nr 4, 5 – Negatywny stosunek do czytania
Bibliografia
Książki polecane
100 stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka