ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 178.85 169,91   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SPRAWOZDANIA FINANSOWE ZA 2015 R.


CELLARY M.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 178.85 Twoja cena  169,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Sprawozdania finansowe za 2015 r.


Stan prawny: listopad 2015 r.

Do 30 marca 2016 r. należy sporządzić sprawozdania finansowe za 2015 r.

W tym celu z końcem roku należy zamknąć księgi rachunkowe, a ta czynność powinna być poprzedzona inwentaryzacją.


Nota autorska
Wykaz skrótów

Rozdział I. Podstawy prawne i ogólne zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz sporządzania sprawozdań finansowych w jednostkach sektora finansów publicznych
1. Podstawy prawne
2. Ogólne zasady sporządzania sprawozdań finansowych za 2015 r
3. Udostępnianie rocznego sprawozdania finansowego
4. Podpisanie rocznego sprawozdania finansowego
5. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego
6. Odpowiedzialność za roczne jednostkowe sprawozdanie finansowe

Rozdział II. Księgi rachunkowe
1. Wymagania dla spełnienia poprawności ksiąg rachunkowych
2. Nadrzędne zasady rachunkowości
3. Zapisy w urządzeniach księgowych
4. Etapy zamykania ksiąg rachunkowych
5. Kompletność ksiąg rachunkowych
6. Wymogi w zakresie sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych i wewnętrznych uzgodnień ksiąg rachunkowych
7. Wstępne i ostateczne zamknięcie ksiąg rachunkowych oraz zapisy we wstępnie zamkniętych księgach rachunkowych
8. Przechowywanie oraz ochrona ksiąg rachunkowych, dokumentów i dowodów księgowych
9. Korekty błędnych zapisów w księgach rachunkowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych
9.1. Ogólne zasady dokonywania korekt, korekty dokonywane w ciągu roku budżetowego
9.2. Korygowanie błędów wykrytych po zakończeniu roku, w którym powstały

Rozdział III. Koszty i przychody na przełomie roku obrotowego
1. Wpływ nadrzędnych zasad rachunkowości przy ujmowaniu kosztów i przychodów na przełomie roku
2. Rozliczenia międzyokresowe czynne i bierne
3. Rozliczenia międzyokresowe przychodów

Rozdział IV. Wycena bilansowa aktywów i pasywów w jednostkach budżetowych samorządowych zakładach budżetowych
1. Wpływ zasad rachunkowości na wycenę składników majątkowych
2. Utrata wartości aktywów
3. Rezerwy
4. Zasady wyceny aktywów i pasywów na dzień bilansowy
4.1. Wartości niematerialne i prawne oraz środki trwałe
4.2. Środki trwałe w budowie
4.3. Długoterminowe aktywa finansowe
4.4. Długoterminowe i krótkoterminowe należności oraz udzielone pożyczki
4.5. Rzeczowe składniki obrotowe
4.6. Aktywa pieniężne
4.7. Fundusze własne oraz pozostałe aktywa i pasywa
4.8. Zobowiązania
4.9. Rezerwy na zobowiązania i bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów
4.10. Wycena aktywów i pasywów wyrażonych w walutach obcych na dzień bilansowy oraz ewidencja księgowa różnic kursowych

Rozdział V. Zatwierdzanie sprawozdań finansowych
1. Procedura absolutoryjna
2. Moment przyjęcia sprawozdań finansowych
3. Dokumentowanie przyjęcia sprawozdań finansowych

Rozdział VI. Badanie przez biegłych rewidentów sprawozdań finansowych jednostek samorządu terytorialnego
1. Podstawy badania sprawozdań finansowych jednostek samorządu terytorialnego i zakres badania sprawozdania finansowego
2. Cel badania sprawozdań finansowych jednostek samorządu terytorialnego
3. Wybór biegłego rewidenta do badania sprawozdań finansowych jednostek samorządu terytorialnego
4. Dokumentacja z badania sprawozdania finansowego
5. Korzystanie przez biegłych rewidentów z ustaleń audytorów wewnętrznych

Rozdział VII. Środki unijne w sprawozdaniach finansowych za 2015 r

Rozdział VIII. Zasady ustalania wydatków niewygasających w jednostkach budżetu państwa i jednostkach samorządu terytorialnego
1. Zasady ogólne ustalania wydatków niewygasających w jednostkach budżetu państwa i jednostkach samorządu terytorialnego
2. Zasady ustalania wydatków niewygasających w jednostkach budżetu państwa
3. Zasady ustalania wydatków niewygasających w jednostkach samorządu terytorialnego
4. Środki pomocowe jako wydatki niewygasające
5. Schematy księgowe z wyjaśnieniami w zakresie wydatków niewygasających jednostek samorządu terytorialnego

Rozdział IX. Zasady dokonywania odpisów aktualizujących za 2015 r
1. Ogólne zasady dokonywania odpisów aktualizujących
2. Zasady dokonywania odpisów aktualizujących rzeczowych składników majątku obrotowego
3. Zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności
4. Zasady ewidencji odpisów aktualizujących należności
5. Wykazywanie odpisów aktualizujących należności w sprawozdawczości finansowej

Rozdział X. Środki pozostałe na wydzielonym rachunku dochodów na koniec roku

Rozdział XI. Inwentaryzacja za 2015 r.
1. Zasady ogólne
2. Ewidencja księgowa różnic inwentaryzacyjnych
3. Kompensata nadwyżek i niedoborów inwentaryzacyjnych - przykład liczbowy
4. Ewidencja rozliczenia wyników inwentaryzacyjnych - przykład liczbowy

Rozdział XII. Zasady sporządzania bilansu z wykonania budżetu państwa, budżetu jednostki samorządu terytorialnego
1. Zasady ogólne
2. Zasady ustalania wyniku finansowego budżetu JST
3. Operacje księgowe dotyczące zamknięcia ksiąg rachunkowych
4. Charakterystyka poszczególnych wierszy sprawozdania z wykonania budżetu
5. Sporządzanie bilansu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego - przykład liczbowy

Rozdział XIII. Bilans jednostki budżetowej lub samorządowego zakładu budżetowego
1. Zagadnienia ogólne
2. Ewidencja księgowa
3. Charakterystyka poszczególnych wierszy bilansu jednostek organizacyjnych
4. Przykład sporządzania bilansu jednostki budżetowej za 2015 r. urzędu JST

Rozdział XIV. Rachunek zysków i strat jednostki (wariant porównawczy)
1. Zagadnienia ogólne
2. Charakterystyka poszczególnych wierszy rachunku zysków i strat
3. Przykład sporządzania rachunku zysków i strat w urzędzie JST za 2015 r

Rozdział XV. Zestawienie zmian w funduszu jednostki budżetowej lub samorządowego zakładu budżetowego
1. Zagadnienia ogólne
2. Funkcjonowanie konta 800 "Fundusz jednostki"
3. Charakterystyka poszczególnych wierszy zestawienia zmian z funduszu jednostki
4. Przykład sporządzania zestawienia zmian w funduszu jednostki za 2015 r. w urzędach JST

Rozdział XVI. Łączne sprawozdanie finansowe
1. Zagadnienia ogólne
2. Przykład sporządzania łącznych sprawozdań finansowych za 2015 r

Rozdział XVII. Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego
1. Zasady ogólne oraz podstawy prawne konsolidacji w sektorze finansów publicznych
2. Istota, pojęcia i zakres konsolidacji sprawozdań finansowych
2.1. Zasady wynikające z ustawy o rachunkowości oraz rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad sporządzania skonsolidowanych sprawozdań finansowych
2.2. Zwolnienia z obowiązku konsolidacji sprawozdań finansowych
2.3. Jednostki objęte skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym jednostki samorządu terytorialnego
2.4. Zasady wypełniania wzoru skonsolidowanego bilansu JST
3. Metody konsolidacji
3.1. Metoda konsolidacji pełnej
3.2. Metoda konsolidacji proporcjonalnej
3.3. Metoda praw własności
4. Konsolidacja w następnych okresach sprawozdawczych po pierwszym roku obowiązkowego sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego
5. Wyłączenie dywidendy
6. Przykład sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego na 31.12.2015 r

Rozdział XVIII. Odpowiedzi na pytania
1. Przeksięgowanie wyniku finansowego w samorządowej jednostce budżetowej
2. Data zamknięcia ksiąg rachunkowych w samorządowych jednostkach budżetowych
3. Przyjmowanie i zatwierdzanie sprawozdań finansowych jednostek finansów publicznych
4. Opinia komisji rewizyjnej na temat sprawozdania finansowego
5. Zestawienie obrotów i sald dla RIO
6. Podpisywanie sprawozdań
7. Ujmowanie świadczeń pracowniczych w sprawozdaniu
8. Wykazanie kredytów w bilansie
9. Konsolidacja spółki wodnej
10. Prezentacja środków Funduszu Pracy w bilansie powiatowego urzędu pracy
11. Zestawienie zmian w funduszu jednostki a zapisy pochodzące z kont analitycznych utworzonych do konta 800 "Fundusz jednostki"
12. Zasady ewidencji na koncie 976 "Wzajemne rozliczenia między jednostkami"
13. Środki na rachunku bankowym PFRON a bilans jednostki budżetowej
14. Przejęcie przez miasto działek pod inwestycję drogową a wykazanie zwiększenia funduszu jednostki
15. Zaległości z funduszu alimentacyjnego w bilansie jednostki budżetowej
16. Bilans jednostki
17. Przekazanie środków z rachunku dochodów wydzielonych na dochody budżetowe w sprawozdaniach finansowych za 2015 r
18. Inwentaryzacja dróg
19. Zaksięgowanie dodatkowego wynagrodzenia rocznego na koniec roku
20. Ewidencja rozliczenia dotacji
21. Księgowanie faktur z przełomu roku budżetowego
22. Faktury na przełomie roku budżetowego
23. Zwrot wydatków poniesionych w poprzednim roku obrachunkowym w jednostce budżetowej
24. Ewidencja dostaw niefakturowanych za media na koniec roku
25. Ewidencja zwrotu dotacji udzielonej na rzecz przedszkola niepublicznego
26. Koszty na przełomie roku w księgach rachunkowych jednostki budżetowej
27. Faktura prognoza za gaz
28. Ewidencja zwrotu kwoty pozostającej na rachunku dochodów własnych z poprzedniego roku budżetowego
29. Ewidencja faktury korekta za szkolenie - zwrot nadpłaty w następnym roku obrotowym
30. Moment ujęcia faktury w księgach rachunkowych
31. Ewidencja faktur zakupu, korekty oraz kompensaty w jednostkach budżetowych
32. Działalność szkoleniowa prowadzona w ramach rachunku wydzielonego
33. Przypisy należności z tytułu rachunków wystawianych na przełomie lat budżetowych
34. Rachunek kontrahenta zagranicznego - data wystawienia faktury różni się od daty wykonania usługi
35. Księgowania na przełomie lat - zwrot wydatków za przekroczenie limitów telefonów
36. Koszty na przełomie lat budżetowych - usługi telekomunikacyjne
37. Faktura prognoza za energię
38. Faktury na przełomie roku budżetowego
39. Ewidencja księgowa w PUP a wykazanie należności z ubiegłego roku


462 strony, Format: 16.5x23.8cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022