ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CZAS INTERNACJONALIZACJI WYZWANIA DLA POLSKICH UCZELNI


SIWIŃSKA B.ZIMNAK M. RED.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 40.10 Twoja cena  38,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Czas internacjonalizacji

Wyzwania dla polskich uczelni


Książka próbuje zapełnić pewną istotną lukę na rynku wydawniczym.

Sytuacja szkolnictwa wyższego zmienia się dynamicznie i refleksja nad jego umiędzynarodowieniem staje się konieczna.

Autorami są osoby które od wielu lat zajmują się rekrutacją, a następnie edukacją i „prowadzeniem” studentów cudzoziemców w naszym .Ich wiedza i doświadczenie, wsparte refleksją o charakterze naukowym, prawnym i organizacyjnym złożyły się na zawartość niniejszej publikacji.

Jej odbiorcami mogą – i powinni – być pracownicy uczelni zajmujący się marketingiem międzynarodowym, rekrutacją i opieką nad cudzoziemcami, którzy wybrali na miejsce edukacji nasz kraj. Mogą nimi być także dydaktycy, w tym zwłaszcza ci, którzy prowadzą specjalności związane z umiędzynarodowieniem wiedzy, nauką języka polskiego jako obcego, socjologicznymi aspektami pobytu obcokrajowców w naszym kraju. I wreszcie mogą – i powinni – sięgnąć po nią ci wszyscy urzędnicy różnych szczebli administracji samorządowej, którzy coraz częściej stają w obliczu praktycznych i teoretycznych problemów wynikających ze stopniowej zmiany struktury narodowościowej w niektórych miastach i środowiskach.


Wstęp

INTERNACJONALIZACJA - NOWE PERSPEKTYWY DLA UCZELNI I NAUKI

Marek Kwiek
Produktywność w nauce w ujęciu ilościowym: badacze "umiędzynarodowieni" i "lokalni"

Bianka Siwińska
Internacjonalizacja, której nie ma

ZARZĄDZANIE UCZELNIĄ UMIĘDZYNARODOWIONĄ

Grzegorz Mazurek
Zarządzanie uczelnią międzynarodową - perspektywa krajowa - Akademia Leona Koźmińskiego

Łukasz Wojdyga
Zarządzanie z perspektywy międzynarodowej rekrutacji

Edyta Lachowicz-Santos
Znaczenie komunikacji i networkingu w kształtowaniu relacji z absolwentami zagranicznymi

RYNKI I MODELE UMIĘDZYNARODOWIENIA

Waldemar Siwiński
Dotychczasowe doświadczenia w zakresie wymiany studentów pomiędzy Polską i Ukrainą

Kazimierz Musiał
Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego po skandynawsku

Katarzyna Morchen
Luksemburg: mały kraj - wielki sukces internacjonalizacji

Arif Erkol
Szkolnictwo wyższe w Turcji i jego umiędzynarodowienie

Joanna Gocłowska-Bolek
Programy stypendialne w krajach Ameryki Łacińskiej - szansa na skuteczną internacjonalizację polskich uczelni

Jacek Witkoś, Marcin Witkowski
KAIZEN w internacjonalizacji polskich uczelni, czyli jak wykorzystać ciągły proces ulepszania oferty dla kandydatów z zagranicy?

PROMOCJA I MARKETING ZAGRANICZNY

Maurits van Rooijen
Międzynarodowe promowanie uczelni

Maurits van Rooijen
Zasady implementacji projektu promocji międzynarodowej

Izabela Gajda-Perek
Nowe media a nowoczesne działania promocyjne uczelni wyższych

Marek Zimnak
Międzynarodowe certyfi katy jako narzędzie promocji

REKRUTACJA MIĘDZYNARODOWA

Ewa Kiszka
Rekrutacja międzynarodowa - co w tym trudnego?

Liliana Lato
Agencje rekruterskie: pragmatyka współpracy

Vishal Sagar Agnihotri
Indie w perspektywie rekrutacyjnej polskich uczelni

Ewa Jurkiewicz-Sękiewicz, Karolina Jędrzejkowska
Rola centrów językowych w umiędzynarodowieniu uczelni wyższych

JĘZYK I ADAPTACJA KULTUROWA

Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik
Świadomość językowa z perspektywy studenta cudzoziemca

Joanna Laskowska
Mosty, a nie bariery - rzecz o komunikacji

Magdalena Łazarewicz, Bożena Werner
Rola uczelni w adaptacji kulturowej, integracji i wsparciu psychospołecznym studentów zagranicznych

Autorzy
Summary
Indeks osób


308 stron, oprawa kartonowa foliowana

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022