ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 67.50 64,13   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE MAŁYMI I ŚREDNIMI PRZEDSIĘBIORSTWAMI W WARUNKACH ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU


SKOWRONEK-MIELCZAREK A. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 67.50 Twoja cena  64,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami w warunkach zrównoważonego rozwoju


Publikacja ma na celu pokazanie użytecznych narzędzi zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem w wymagających i trudnych uwarunkowaniach rynkowych, z jakimi mamy współcześnie do czynienia.

Wskazuje, iż oprócz uwarunkowań ekonomicznych, istotne w procesach zarządzania działalnością biznesową jest także uwzględnianie oczekiwań zewnętrznych i wewnętrznych interesariuszy.

A to oznacza konieczność wzięcia pod uwagę w procesach zarządzania przedsiębiorstwem określonych ograniczeń i możliwości środowiskowych oraz społecznych i etycznych.

Książka nawiązuje do tych warunków, pokazując, jak zastosować określone narzędzia zarządzania strategicznego i operacyjnego, zarządzania zasobami i procesami w kontekście wymagań zrównoważonego rozwoju.


WPROWADZENIE
Anna Skowronek-Mielczarek

Rozdział 1. ISTOTA I STRUKTURA OTOCZENIA WSPÓŁCZESNYCH MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
Celina Sołek-Borowska

1.1. Wprowadzenie
1.2. Rola otoczenia przedsiębiorstwa i jego struktura
1.3. Wymiary zrównoważonego rozwoju w otoczeniu małych i średnich przedsiębiorstw
1.4. Otoczenie bliższe i dalsze w rozwoju przedsiębiorstw
1.5. Stymulanty i destymulanty rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w koncepcji sustainability
1.6. Wzajemne interakcje ? otoczenie a małe i średnie przedsiębiorstwa
1.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 2. ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ A MAŁE I ŚREDNIE PRZEDSIĘBIORSTWA
Katarzyna Bachnik

2.1. Wprowadzenie
2.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu, zrównoważony rozwój, etyka - istota i różnice w kontekście biznesowy
2.3. Stopień i sposób realizacji założeń CSR i zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach
2.4. Korzyści i zagrożenia związane z realizacją założeń CSR przez przedsiębiorstwa
2.5. Wpływ najnowszych technologii oraz preferencji i oczekiwań konsumentów na rozwój projektów o charakterze CSR
2.6. Nowe modele biznesowe oparte na idei CSR i zrównoważonego rozwoju
2.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 3.SPECYFIKA FUNKCJONOWANIA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W WARUNKACH ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Anna Skowronek-Mielczarek

3.1. Wprowadzenie
3.2. Pojęcie i cechy małych i średnich przedsiębiorstw
3.3. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce
3.4. Wewnętrzne możliwości rozwojowe małych i średnich przedsiębiorstw
3.5. Wewnętrzne ograniczenia rozwojowe małych i średnich przedsiębiorstw
3.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 4. ZASOBY I PROCESY JAKO PRZEDMIOT ZARZĄDZANIA MAŁYMI I ŚREDNIMI PRZEDSIĘBIORSTWAMI
Katarzyna Bachnik, Anna Skowronek-Mielczarek

4.1. Wprowadzenie
4.2. Zarządzanie i jego podstawowe funkcje we współczesnych małych i średnich przedsiębiorstwach
4.3. Istota zasobów w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami
4.4. Struktura zasobów przedsiębiorstwa i ich znaczenie w warunkach zrównoważonego rozwoju
4.5. Procesy w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami
4.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 5. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH
Katarzyna Bachnik

5.1. Wprowadzenie
5.2. Miejsce strategii w procesach zarządzania strategicznego w małych i średnich przedsiębiorstwach
5.3. Etapy procesu zarządzania strategicznego
5.4. Proces formułowania strategii oraz wybrane narzędzia planowania strategicznego
5.5. Rodzaje strategii - wybory strategiczne w przedsiębiorstwie
5.6. Strategie przedsiębiorstw w warunkach zrównoważonego rozwoju
5.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 6. ZARZĄDZANIE OPERACYJNE W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH
Celina Sołek-Borowska, Anna Skowronek-Mielczarek

6.1. Wprowadzenie
6.2. Procesy realne i ich optymalizacja w przedsiębiorstwach
6.3. Modelowanie procesów biznesowych - procesy podstawowe i pomocnicze
6.4. Wybrane modele i metody zarządzania procesami w małych i średnich
przedsiębiorstwach
6.5. Schematy modeli biznesowych
6.6. Internetowe modele biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach
6.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 7. ZARZĄDZANIE FINANSAMI MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
Anna Skowronek-Mielczarek

7.1. Wprowadzenie
7.2. Rola zasobów finansowych w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami
7.3. Procesy finansowania funkcjonowania i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
7.4. Procesy inwestycyjne jako wyznacznik rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
7.5. Koncepcja zarządzania wartością (VBM) w małych i średnich przedsiębiorstwach
7.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 8. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH W WARUNKACH ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Barbara Bojewska

8.1. Wprowadzenie
8.2. Znaczenie zasobów ludzkich w małych i średnich przedsiębiorstwach a zrównoważony rozwój
8.3. Cele i uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi a zrównoważony rozwój
8.4. Istota i rodzaje strategii personalnych w przedsiębiorstwie a zrównoważony rozwój
8.5. Znaczenie outsourcingu w zarządzaniu zasobami ludzkimi a zrównoważony rozwój
8.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 9. ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH
Marta Ziółkowska

9.1. Wprowadzenie
9.2. Istota marketingu zrównoważonego
9.3. Istota i poziomy zarządzania marketingowego w małych i średnich przedsiębiorstwach
9.4. Tworzenie i wykorzystanie narzędzi marketingowych w małych i średnich przedsiębiorstwach
9.5. Budowa relacji z klientem ? koncepcja CRM w zarządzaniu zasobami marketingowymi
9.6. Współtworzenie wartości z klientem - koncepcja DART 209
9.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 10. ZARZĄDZANIE TECHNOLOGIAMI INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYMI W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH
Celina Sołek-Borowska

10.1. Wprowadzenie
10.2. Technologie ICT w procesach zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami
10.3. Wykorzystanie internetu i mediów społecznościowych w małych i średnich przedsiębiorstwach
10.4. Zastosowanie cloud computingu w małych i średnich przedsiębiorstwach
10.5. E-biznes w małych i średnich przedsiębiorstwach
10.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 11. ZARZĄDZANIE MAŁYMI I ŚREDNIMI PRZEDSIĘBIORSTWAMI W SKALI PONADNARODOWEJ
Marta Ziółkowska

11.1. Wprowadzenie
11.2. Procesy umiędzynarodowienia działalności małych i średnich przedsiębiorstw
11.3. Formy ekspansji na rynki zagraniczne
11.4. Podejście sieciowe do umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw
11.5. Działalność na rynkach międzynarodowych jako źródło wzrostu konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw
11.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 12. KONKURENCYJNOŚĆ I INNOWACYJNOŚĆ MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W WARUNKACH ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Barbara Bojewska

12.1. Wprowadzenie
12.2. Uwarunkowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw
12.3. Znaczenie innowacji w budowaniu przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw
12.4. Znaczenie projektów w podwyższaniu konkurencyjności i innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw
12.5. Podsumowanie
Bibliografia


292 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022