|
ZABAWA W PROGRAMOWANIE JĘZYK C DLA NASTOLATKÓW
WISZNIEWSKI M. wydawnictwo: HELION , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 26.10 Twoja cena 24,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zabawa w programowanie Język C dla nastolatków
Zanim rozpoczniesz pracę, czyli jak zainstalować odpowiednie programy
Bez tych klocków ani rusz, czyli co składa się na język C i jak tego używać
Im dalej w las, czyli jak stosować bardziej zaawansowane mechanizmy
Programowanie w języku C wcale nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. W
rzeczywistości może je opanować nawet uczeń podstawówki, o ile tylko będzie
pamiętać o zasadach logiki oraz o przeznaczeniu poszczególnych elementów języka.
Dlaczego więc tak trudno samemu nauczyć się programować? Przyczyna często tkwi w
opisie języka programowania — podręczniki do nauki czyta się tak, jakby ich autorzy
zapomnieli, dla kogo piszą. Jeśli nie masz ochoty przedzierać się przez
specjalistyczny żargon, ale chcesz programować, ta książka pomoże Ci osiągnąć cel.
Znajdziesz tu wszystko, czego potrzebuje początkujący programista — od wskazówek w
kwestii instalacji odpowiednich programów, przez omówienie niezbędnych komend, stałych
i zmiennych, aż do tablic i funkcji. Dowiesz się, jak działają pętle i operatory, do
czego służą struktury i unie, jak działają kompilator, preprocesor i linker. Wreszcie
zrozumiesz, o co chodzi z operacjami wyjścia i wejścia, a także nauczysz się
zapewniać bezawaryjne działanie Twojego programu. I nagle okaże się, że odkrywasz
całkiem nowy, fascynujący świat, a porozumienie z Twoim komputerem jest w gruncie
rzeczy dziecinnie proste! Sprawdź to!
Pierwszy program
Idea bibliotek i funkcji
Zmienne, stałe i funkcje
Tablice i pętle
Instrukcje warunkowe i operatory
Podstawy logiki
Operacje wejścia i wyjścia, podstawowa obsługa błędów
Enum i typedef
Struktury i unie
Malloc i free oraz stos i sterta
Operacje na plikach i parametry wejściowe programu
Preprocesor, kompilator i linker
Pliki nagłówkowe oraz static i extern
Rozdział 1. O co tu chodzi? - opanujesz to w tydzień :) (5)
Rozdział 2. Rozpoczęcie pracy - zainstaluj odpowiednie programy (7)
Rozdział 3. Pierwszy program - już programujesz! (13)
Rozdział 4. Biblioteki i funkcje - jak to działa? (19)
Rozdział 5. Zmienne i stałe - niezbędne elementy (23)
Rozdział 6. Trochę więcej o funkcjach i zmiennych - zaczynamy rozwijać skrzydła
(27)
Rozdział 7. Tablice - bardzo przydatna sprawa (33)
Rozdział 8. Instrukcje warunkowe - ważne i proste (37)
Rozdział 9. Operatory - tak naprawdę znasz to już od podstawówki (41)
Rozdział 10. Podstawy logiki. Nuda? Wcale nie! (45)
Rozdział 11. Pętle. Po co to? Po co to? Po co to? (51)
Rozdział 12. Operacje wejścia i wyjścia oraz podstawowa obsługa błędów.
Nareszcie! (57)
Rozdział 13. enum i typedef - przydatne bajery (63)
Rozdział 14. Struktury i unie. Liczyłem, że coś takiego wymyślono (67)
Rozdział 15. Wskaźniki - pora na małe wyzwanie (71)
Rozdział 16. malloc i free oraz stos i sterta, czyli kilka słów o pamięci
operacyjnej (75)
Rozdział 17. Operacje na plikach i parametry wejściowe programu - zawsze chciałem
to zrobić (79)
Rozdział 18. Preprocesor, kompilator i linker - to tylko groźnie brzmi
(83)
Rozdział 19. Pliki nagłówkowe oraz static i extern, czyli jak dzielić program
i dlaczego? (89)
Rozdział 20. Na koniec: to dopiero początek wspaniałej przygody! :)
(95)
Skorowidz (97)
104 strony, Format: 16.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|