Współczesne technologie budowy mostów
Tytuł ten podsumowuje konferencję, która odbyła się we Wrocławiu w dniach
27-28 listopada 2014 roku, organizowaną przez Zakład Mostów Wydziału Budownictwa
Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, Dolnośląską Okręgową Izbę Inżynierów
Budownictwa oraz Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej.
Wstęp:
Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie drugiego etapu modernizacji i rozbudowy
infrastruktury komunikacyjnej w Polsce. Etap pierwszy (2007-2013) zakończył się
wybudowaniem ponad 3 000 km dróg krajowych, w tym ponad 1 800 km dróg szybkiego ruchu.
Obecnie (rok 2014) całkowita długość dróg krajowych w Polsce wynosi około 19 000 km,
w tym 2 814 km stanowią drogi szybkiego ruchu: 1 511 km – autostrady i 1 303 km –
drogi ekspresowe.
W roku 2000 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zarządzała 3 363 mostami, a w
roku 2013 już 6 162, a więc liczba obiektów mostowych na drogach krajowych i
autostradach wzrosła prawie dwukrotnie. Dodatkowo wiele obiektów wybudowano na drogach
samorządowych i w miastach.
Celem Seminarium jest przegląd stosowanych w Polsce technologii budowy obiektów
mostowych w odniesieniu do osiągnięć zagranicznych.
Seminarium, w zamierzeniu organizatorów, powinno stanowić próbę oceny stanu
technologicznego i organizacyjnego polskiego mostownictwa w przededniu rozpoczęcia
drugiego etapu budowy i modernizacji sieci dróg i linii kolejowych.
Pragnę w tym miejscu, w imieniu Komitetu Organizacyjnego, podziękować Autorom referatów
za wkład pracy jaki włożyli w przygotowanie tekstów, Komitetowi Programowemu za
merytoryczną ocenę nadesłanych prac oraz Sponsorom za pomoc finansową.
Życzę Uczestnikom Seminarium, aby treść wystąpień, referatów oraz wzajemnych spotkań
była pomocna w działalności naukowej i inżynierskiej w obszarze mostownictwa.
480 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda