Edukacja wychowanie o¶wiata
w perspektywie temporalnej
Na ogó³ wychowanie rozumiane jest jako proces, czyli swoisty rodzaj ludzkiego
dzia³ania lub jako wynik czy produkt oddzia³ywañ wychowawczych. Od innych wp³ywów
wyró¿nia je to, ¿e jest podejmowane ¶wiadomie i celowo dla uformowania osobowo¶ci
wychowanka, a jego efekty maj± wymiar nie tylko jednostkowy, ale równie¿ spo³eczny.
Dlatego zainteresowane s± nim nie tylko jednostki, ale tak¿e grupy spo³eczne, przede
wszystkim rodzina i nauczyciele. To w³a¶nie tym grupom wielu Autorów przypisa³o
kluczow± rolê w wychowaniu, czyni±c je podmiotem swych rozwa¿añ.
Ksi±¿ka Wychowanie – tradycja i nowoczesno¶æ posiada niew±tpliwie walory
teoriopoznawcze i wnosi cenny wk³ad do pedagogiki, socjologii oraz nauk im pokrewnych.
Nie tylko zobowi±zuje Czytelnika do spojrzenia na powy¿sze kwestie okiem analitycznego
teoretyka, ale równie¿ wskazuje pola aktualnych zastosowañ i dalszych badañ (z
recenzji prof. Doroty Ruszkiewicz)
348 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miêkka