Jakość i koszty jej uzyskania to czynniki, które w znacznym stopniu decydują o
efektywności przedsiębiorstwa, kształtując zarazem jego konkurencyjność. Dlatego
też analiza kosztów związanych z jakością dostarcza informacji, które mogą
przyczynić się do racjonalizacji działań podejmowanych w zakresie zarządzania.
Prezentując problematykę zarządzania kosztami jakości, autorka szczegółowo
omawia:
- zarządzanie jakością w ujęciu procesowym, zgodnie z normami serii ISO 9000:2000,
- efektywność gospodarowania w kontekście zarządzania jakością,
- decyzyjny rachunek kosztów jakości,
- controlling kosztów jakości,
- korzyści płynące z zarządzania kosztami jakości.
Autorka przedstawia ponadto dwa opracowane przez siebie modele:
- model rachunku kosztów jakości,
- model związku zarządzania kosztami jakości z efektywnością przedsiębiorstwa.
W książce zaprezentowano również wyniki badań, które dotyczyły wykorzystania
rachunku kosztów jakości w polskich przedsiębiorstwach.
Publikacja jest przeznaczona dla osób zarządzających przedsiębiorstwami,
specjalistów w zakresie rachunkowości zarządczej oraz dla studentów uczelni
ekonomicznych.
160 stron