cena netto + 5% vat.
Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być
inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś
odrębnego, coś innego. Ale nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru, specjalnych
talentów czy specjalnego treningu.
Nie wymaga - w przypadku menedżera - czegoś specjalnie skomplikowanego.
Na efektywność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia
i omawia ta książka. Nie są one czymś "wrodzonym". Przez 45 lat
pracowałem jako konsultant z dziesiątkami menedżerów najrozmaitszych organizacji,
dużych i małych, w biznesie, w agendach rządowych, związkach
zawodowych, szpitalach, uniwersytetach, służbach komunalnych, z menedżerami
amerykańskimi, europejskimi, latynoamerykańskimi, japońskimi, i nigdy nie
natknąłem się na choćby jednego menedżera "z natury", który by się po
prostu skutecznym urodził. Wszyscy ci skuteczni musieli się efektywności - nauczyć. I
musieli ją praktykować tak długo, aż stała się ich drugą naturą. Ale też wszyscy,
którzy pracowali nad tym, by stać się skutecznymi szefami, odnieśli w tym
względzie sukcesy. Efektywności można się nauczyć, a co więcej - uczyć się
jej trzeba.
Peter F. Drucker
Urodzony w Wiedniu w 1909 r., Peter F. Drucker zdobywał
wykształcenie w Austrii i w Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny
korespondent prasowy i jako ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od roku 1937
pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich
banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w
największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych.
Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw jako profesor
politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat
jako profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University (Wydział
Biznesu na Uniwersytecie Nowojorskim). Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w
Claremont Graduate School w Kalifornii.
Peter F. Drucker jest znany nie tylko ze swoich książek poświęconych zarządzaniu,
lecz również z proroczych analiz politycznych, ekonomicznych i społecznych. Książki
te obejmują ponad pięćdziesięcioletnią historię współczesną, poczynając od
"The End of Economic Man" z 1939 roku, poprzez "Managing in a Time of Great
Change" (pol. "Zarządzanie w czasach burzliwych"); "Management:
Tasks, Responsibilities, Practices"; "Innovation and Entrepreneurship (pol.
"Innowację i przedsiębiorczość"); "The Effective Executive" (pol.
"Menedżera skutecznego"); "Managing for Resuilts"; "The Practice
of Management" (pol. "Praktykę zarządzania"), aż po najnowsze
"Challenges for the 21st Century" (pol. "Zarządzanie w XXI wieku").
SPIS TREŚCI
Przedmowa do pierwszego wydania (1966)
Przedmowa do najnowszego wydania
Rozdział l Efektywności można się nauczyć
Rozdział 2 Poznaj swój czas
Rozdział 3 Co mogę wnieść do tej organizacji?
Rozdział 4 Jak wydobyć produktywność z sił ludzkich
Rozdział 5 Najpierw to, co pierwsze
Rozdział 6 Co się składa na podejmowanie decyzji
Rozdział 7 Decyzje skuteczne
Wnioski: Efektywności trzeba się nauczyć
Indeks osób i firm
240 stron, B5, miękka oprawa ze skrzydełkami