ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 299.90 284,91   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KSIĘGA JAKOŚCI WEDŁUG NORMY ISO 9001:2000. PRZYKŁAD Z KOMENTARZEM.


GRUDOWSKI P.

wydawnictwo: ODDK , rok wydania 2004, wydanie I

cena netto: 299.90 Twoja cena  284,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Księga jakości według normy ISO 9001:2000. Przykład z komentarzem. Metodyka opracowania (z suplementem elektronicznym)


Księga jakości jest jednym z dokumentów wymaganych normą ISO 9001:2000, która wprowadziła nowe w systemie jakości podejście procesowe, tzn. system jakości ma być dostosowany do specyfiki przedsiębiorstwa a nie do poszczególnych punktów normy. Księga powinna zawierać dokładne informacje na temat zakresu systemu zarządzania jakością danej organizacji, procedury lub ich listę oraz dane na temat realizowanych procesów i powiązań, jakie między nimi istnieją.

Proponujemy Państwu prostą, skuteczną i oryginalną metodykę opracowania księgi jakości oraz procesowego uporządkowania towarzyszącej jej dokumentacji systemowej, na przykładzie małej firmy świadczącej usługi doradcze i szkoleniowe z zakresu obowiązującego w Polsce systemu podatkowego.

Koncepcja ta jest uniwersalna, ale szczególnie powinna zainteresować mniejsze firmy, których nie jest stać na duże wydatki związane np. z wynajęciem konsultanta, a które pragną wdrożyć system efektywnie i uzyskać z niego coś więcej, niż tylko certyfikat - chcą, by to był ich systemem jakości.

Podstawowymi zaletami proponowanej Państwu metodyki są:

przejrzystość procesu tworzenia systemu dokumentacji,

ścisłe powiązanie struktury dokumentacji ze strukturą procesową,

uproszczenie zasad nadzorowania dokumentacji i zapisów,

naturalne zaangażowanie wszystkich pracowników w proces budowania systemu,

możliwość zastosowania podstawowego, uniwersalnego oprogramowania biurowego, bez konieczności inwestowania w drogie, nie w pełni wykorzystywane programy.


Suplement elektroniczny (format MS Word) ułatwia nadzór nad dokumentami poprzez ustanowienie do nich łącz hipertekstowych, które umożliwiają szybkie dotarcie do dokumentu lub dowolnego fragmentu Księgi, a także łatwe dołączenie istniejącego już lub nowego dokumentu i odpowiednie powiązanie go z Księgą.


Dr inż. Piotr Grudowski jest kierownikiem Zespołu Inżynierii Jakości i Metrologii w Katedrze Technologii Maszyn i Automatyzacji Produkcji na Wydziale Mechanicznym Politechniki Gdańskiej. Prowadzi zajęcia dydaktyczne, badania naukowe i jest autorem wielu publikacji, w tym opracowań książkowych i skryptów z zakresu zarządzania jakością, sformalizowanych systemów zarządzania jakością i środowiskiem, ich integracji oraz metod statystycznych wykorzystywanych w zarządzaniu jakością. Szczególnie interesuje się wdrażaniem i doskonaleniem sformalizowanych systemów zarządzania w sektorze małych firm oraz w organizacjach sektora usług publicznych. Czynnie uczestniczył w realizacji oraz kierował projektami krajowymi i zagranicznymi (PHARE, TEMPUS), dotyczącymi problematyki jakości i ekologii. Jest m.in. auditorem wiodącym systemów zarządzania jakością, zarejestrowanym w międzynarodowym rejestrze IRCA. Konsultuje wdrażanie systemów zarządzania w różnego typu organizacjach, w ramach współpracy ze Stowarzyszeniem Konsultantów Umbrella oraz Projektem ONZ Umbrella z siedzibą w Warszawie.


 

  1. Wstęp
  2. Uwagi dotyczące korzystania z opracowania
  3. Przyjęty układ księgi oraz powiązania z innymi dokumentami
  4. Księga jakości z komentarzem
  5. Metodyka opracowania księgi i przyporządkowania związanej z nią dokumentacji
  6. Bibliografia

 


70 strony, A4, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022