ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MBA KOMPENDIUM. NOWATORSKA TEORIA I PRAKTYKA BIZNESU PROSTO Z NAJBARDZ


BRUNER R, EAKER M, FREEMAN E, SPEKMAN R, OLMSTED E, VENKATARAMAN S,

wydawnictwo: HELION - ONE PRESS , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 97.00 Twoja cena  92,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nowatorska teoria i praktyka BIZNESU prosto z najbardziej prestiżowych kursów MBA

W ciągu ostatnich lat oblicze gospodarki bardzo się zmieniło. Na rynkach finansowych porzucono tradycyjne metody wyceny przedsiębiorstw, a firmy zmieniły model działalności, nastawiając się na maksymalizację zysków w krótkim czasie. Efekty tych zmian to bankructwa i upadki podmiotów gospodarczych, które wydawały się potęgami. Pozostały firmy, które zaspokajały potrzeby rynku. Tworzenie strategii w takich firmach zaczyna się od zdefiniowania tych potrzeb. Zbudowanie stabilnej firmy i utrzymywanie jej na rynku wymaga innowacyjności. Bez opanowania podstaw wiedzy o biznesie jest to wręcz niemożliwe.

"MBA. Kompendium" to książka przedstawiająca wszystkie zagadnienia związane z zarządzaniem firmą działającą na trudnym, współczesnym rynku. Autorzy - wykładowcy Darden School działającej przy University of Virginia, jednej z najbardziej prestiżowych uczelni kształcących menedżerów - opisują teorię i praktykę nowoczesnego biznesu. Omawiają wszystkie tematy wykładane na pierwszym roku typowego kursu MBA: marketing, ekonomię, etykę biznesu, przywództwo, strategię i zarządzanie zasobami ludzkimi i skupiają się na wyzwaniach, przed jakimi staje menedżer nowoczesnej firmy.

  • Rola przedsiębiorstwa we współczesnej gospodarce
  • Etyka nowoczesnego biznesu
  • Mikroekonomia i makroekonomia
  • Zarządzanie relacjami z klientami
  • Definiowanie strategii przedsiębiorstwa
  • Zasady rachunkowości w firmie
  • Sposoby interpretacji sprawozdań finansowych
  • Zarządzanie finansami
  • Zawieranie aliansów strategicznych
  • Działalność na rynkach międzynarodowych

"MBA. Kompendium" to lektura obowiązkowa dla każdego menedżera.


Spis treści

Przedmowa

O autorach

Część I: O co chodzi w biznesie?

Rozdział 1. Czym jest biznes?

Nowa konkurencja
Inteligentne przedsiębiorstwo
Ekosystemy w biznesie
Internet
Implikacje
Zalecane lektury

Rozdział 2. Przyszłość

Problem pluskwy milenijnej
Tworzenie scenariuszy
Makrotrendy
Zalecane lektury

Rozdział 3. Zarządzanie ludźmi

Krótka historia biznesu
Rola jednostek i relacji między nimi
Grupy i zespoły
Poziom organizacyjny
Systemy zarządzania zasobami ludzkimi
Kilka praktycznych zasad
Zalecane lektury

Rozdział 4. Etyka biznesu

Co można uznać za problem natury etycznej?
Narzędzia rozumowania moralnego (argumentacji moralnej)
Jak zrozumieć kapitalizm w kategoriach etycznych?
Wyzwania etyczne w biznesie
Zalecane lektury

Rozdział 5. Ekonomia

Mikroekonomia
Makroekonomia
Bilans płatniczy
Produktywność i nowa gospodarka
Zalecane lektury

Część II: Funkcje przedsiębiorstwa

Rozdział 6. Zarządzanie marketingowe: siła wartości klienta

Idea marketingu
Rola strategii marketingowej w strategii organizacji
Selekcja klientów
Podstawowe działania marketingowe w organizacji
Zarządzanie relacjami z klientem a internet
Kreowanie wartości dla klienta i rola pracowników
Tworzenie wartości poprzez sojusze i partnerstwa
Podsumowanie
Zalecane lektury

Rozdział 7. Zarządzanie operacyjne: kreowanie nowych możliwości oraz wdrażanie strategii

Kim jest menedżer operacyjny?
Pomiar rezultatów procesów: czym jest usprawnianie?
Usprawnianie procesów: zasady zarządzania operacyjnego
Strategia działań operacyjnych polega na selekcji i budowaniu zdolności
Zalecane lektury

Rozdział 8. Przedsiębiorczość: tworzenie nowej firmy i działanie w warunkach ograniczoności zasobów

Co to jest możliwość przedsiębiorczego działania?
Jednostki społeczne, makrosiły i trendy
Problemy z wykorzystaniem możliwości w warunkach ograniczoności zasobów
Zalecane lektury

Rozdział 9. Rachunkowość

Dwustronny zapis oddaje systemową naturę firmy
Podstawowa prawda: księgowość precyzyjnie określa przybliżony obraz
Jak czytać sprawozdanie finansowe?
Ocena kondycji finansowej firmy
Ocena wyników w porównaniu z planem: rachunkowość zarządcza
Wnioski
Zalecane lektury

Rozdział 10. Finanse

Zasada 1. Myśl jak inwestor
Zasada 2. Inwestuj, gdy wartość rzeczywista aktywu jest równa nakładom lub przewyższa je
Zasada 3. Sprzedawaj papiery wartościowe z zyskiem
Zasada 4. Nie bierz pod uwagę opcji, które niosą ryzyko
Zasada 5. Jeżeli jesteś zdezorientowany, wróć do zasady pierwszej
Zalecane lektury

Rozdział 11. Strategia: określanie i budowanie przewagi konkurencyjnej

Czym jest strategia?
Proces formułowania strategii
Cechy dobrej strategii
Strategia: zobowiązanie czy elastyczność?
Zalecane lektury

Część III: Nowe horyzonty

Rozdział 12. Nowy paradygmat przywództwa - kierowanie ze środka

Wstęp
Fundamentalne zmiany
Rozwiązania częściowe
Odkrywanie na nowo praktyki zarządzania
Kierowanie ze środka - kilka wniosków
Zalecane lektury

Rozdział 13. Alianse strategiczne

Czym jest alians strategiczny?
Powody zawierania aliansów
Podstawowe wymiary aliansów
Cykl życia aliansu strategicznego
Menedżer zarządzający aliansem
Alianse okresowe
Wyniki aliansu i strategiczna karta wyników
Podsumowanie
Literatura zalecana

Rozdział 14. Biznes międzynarodowy

Przyczyny inwestycji zagranicznych
Źródła rozbieżności
Ryzyko polityczne i operacyjne
Kursy walut zagranicznych
Organizowanie firm wielonarodowych
Literatura zalecana

Rozdział 15. Uwagi końcowe

Skorowidz

363 strony, B5, twarda oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022