ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JAKOŚĆ W INŻYNIERII MATERIAŁOWEJ I USŁUGACH


RED. BORKOWSKI S. BOKUVKA O.

wydawnictwo: ORGMASZ , rok wydania 2005, wydanie I

cena netto: 23.50 Twoja cena  22,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przyjęcie do Unii Europejskiej l0 nowych członków 1.05.2004 roku spowodowało zacieśnienie współpracy pomiędzy uczelniami różnych państw. Wcześniej polegała ona na uczestnictwie w konferencjach naukowych, wymianie małych grup studenckich, wizyt pojedynczych specjalistów. Po wymienionej dacie znacznie wzrosła liczba wspólnie realizowanych grantów, wydawaniu zwartych wspólnych publikacji. Ta forma współpracy dokumentowana jest zbiorem publikacji pod nazwą "Jakość w inżynierii materiałowej i usługach". Praca składa się z dwóch części, pierwsza to publikacje zagranicznych autorów; 21 ze Słowacji (Żiliński Uniwersytet w Żilinie) i 2 z Włoch (Uniwersytet w Parmie), zostało przedstawionych 11 rozdziałów (artykułów). Dwa z nich dotyczą żeliwa sferoidalnego, dwa stopów metali nieżelaznych (Al i Mg), jeden badań mechanicznych i strukturalnych żeliwa z dodatkiem chromu i cyny, trzy natomiast kształtowania jakości powierzchni (stali łożyskowej, kół zębatych, szczęk łamacza), dwa innowacyjnych materiałów konstrukcyjnych (gumy magnetycznej, spieku zagęszczonego dwiema technologiami), jeden rozdział poświęcony jest zarządzaniu strategicznemu.

W części pierwszej zaprezentowano charakterystyki wymienionych materiałów konstrukcyjnych: wytrzymałość na rozciąganie, twardość, wydłużenie. Charakterystyki te są również cechami jakości. Przedstawiono interesujące są wyniki z zakresu wykorzystania wysokich częstotliwości do badań zmęczeniowych materiałów w obszarze gigacyklowym.

Druga część publikacji zawiera rozdziały (od 12 do 23), opracowane przez pracowników Politechniki Częstochowskiej Katedry Inżynierii Produkcji i organizacji z nią współpracujących (Multimetal, Press-Glas) ze studentami, członkami Koła Naukowego "Promotor Jakości". Charakterystyka rozdziałów jest następująca: osiem rozdziałów przedstawia dane z zakresu jakości wyrobów z różnych materiałów - stali, cementu, tkaniny, wyrobów spożywczych, dwa dotyczą określenia wpływu warunków eksploatacji maszyn na jakość wytwarzanych na nich wyrobach, jeden jest związany z doskonaleniem procesu produkcyjnego, jeden poświęcony jest usługom medycznym.

W drugiej części z powodzeniem stosuje się do identyfikacji obszarów, w których pojawiają się problemy jakościowe, diagram Ishikawy, budowanego często według indywidualnego podejścia, a nie tylko zgodnie z zasadą 5M. Do ilościowej charakterystyki struktury niezgodności (wad) wykorzystano diagram Pareto - Lorenza. W większości rozdziałów określono 20% przyczyn, wywołujących 80% skutków. Pojedyncza wartość skumulowana poszczególnej przyczyny była u podstaw określenia liczby priorytetowej występowania, wchodzącej w określenie stopnia ryzyka według metody FMEA. Na uwagę zasługuje zwrócenie uwagi w niektórych rozdziałach na rolę technologii zmaterializowanych w podzespołach maszyn, warunków ich eksploatacji (czasy według TPM, współczynniki PAMCO) na poziom i strukturę niezgodności.

Z przedstawionej charakterystyki wynika, że jakość jest czynnikiem nieodłącznym działalności człowieka, charakteryzuje się dużą różnorodnością i jej znamionami są różne cechy wyrobów i usług.

125 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022