ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM BUDOWLANYM W WARUNKACH TRANSFORMACJI


BUSZKO A.

wydawnictwo: ORGMASZ , rok wydania 2005, wydanie I

cena netto: 45.50 Twoja cena  43,23 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prezentowana książka poświęcona jest problematyce zarządzania przedsiębiorstwem budowlanym w warunkach transformacji społeczno-gospodarczej. Przedstawia zmiany w funkcjach zarządzania, jakie miały miejsce wśród 126 kluczowych przedsiębiorstw wykonawczych. Autor dokonał rozróżnienia pomiędzy transformacją a tzw. czasami burzliwymi. W pracy ustalono związek pomiędzy stanem zasobów wiedzy a dynamiką zysku netto firmy. Na podstawie przeprowadzonych badań i uzyskanych wyników opracowano metodykę zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach transformacji.


Andrzej Buszko - doktor nauk ekonomicznych, wykładowca i adiunkt w Katedrze Makroekonomii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Ukończył studia w zakresie ekonomiki i organizacji handlu zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim oraz podyplomowe studia w Szkole Głównej Handlowej w dziedzinie ekonomiki eksportu budownictwa. Ma długoletnią praktykę w kierowaniu krajowymi i zagranicznymi przedsiębiorstwami budowlanymi. Pracował na kierowniczych stanowiskach m.in. w Budimexie, Polimex-Cekop, Uponor Oy. W latach 1992-1996 był pierwszym konsulem handlowym RP w Hongkongu. Jest autorem wielu publikacji w czasopismach naukowych. Głównym obszarem jego zainteresowań są strategie zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach transformacji.


SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Metodologia badań.
1.1. Leksykon pojęć przedstawiony w obszarze definicyjnym

2. Strategia zarządzania jako podstawowy czynnik sukcesu przedsiębiorstwa
2.1. Określenie strategii i rodzajów zarządzania
2.2. Koncepcje zarządzania wiedzą jako forma strategii
2.3. Struktura procesu zarządzania
2.4. Metody badań w dziedzinie nauk o zarządzaniu
2.5. Funkcje i cele przedsiębiorstwa budowlanego w zależności od modelu gospodarki

3. Związek strategii przedsiębiorstwa z jego otoczeniem
3.1. Różnice pomiędzy okresem transformacji a czasami burzliwymi
3.2. Dostosowanie jako źródło przewagi konkurencyjnej firm budowlanych

4. Zmiany na rynku budowlanym w okresie transformacji
4. l. Zmiany organizacyjne w sektorze oraz ich wpływ na proces inwestycji
4.2. Wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw
4.3. Tendencje przekształceń międzynarodowych koncernów budowlanych

5. Analiza funkcji zarządzania wśród przedsiębiorstw budowlanych w warunkach transformacji
5.1. Planowanie wśród firm budowlanych
5.2. Zmiany struktury organizacyjnej
5.3. System motywacji pracowników budowlanych
5.4. Funkcja kontroli wśród przedsiębiorstw budowlanych

6. Poziom wiedzy wśród kluczowych firm budowlanych okresu transformacji
6.1. Zależności między wiedzą jawną, ukrytą i utajoną
6.2. Poziom konfliktu jako stymulator wykorzystania wiedzy

7. Metodyka zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie budowlanym
7. l. Pozycjonowanie przedsiębiorstwa w niszy rynkowej
7.2. Procedura wyznaczania kierunków działań oparta na karcie wyników
7.3. Domeny procesowe w działalności przedsiębiorstwa budowlanego
7.4. Hurtownia informacji w koncepcji struktury informatycznej
7.5. Optymalizacja procesów na podstawie alokacji informacji
7.6. Projektowanie struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa budowlanego
7.7. Modyfikacja funkcji motywowania w strategii zarządzania wiedzą
7.8. Istota controllingu w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy

Podsumowanie
Indeks rzeczowy
Bibliografia.
Załączniki
Spis tabel
Spis rysunków

350 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022